Dijital teknolojiler gün geçtikçe tüm sektörleri etki altına almaktadır. Turizm sektörü de bu gelişmelerden etkilenen sektörler arasındadır. Dijitalleşmenin getirmiş ve getirecek olduğu yeniliklerin takip edilmesi, kullanılabilmesi, adapte edilebilmesi seyahat işletmeleri açısından olumlu katkılar sağlayacak niteliktedir. Bu çalışmanın amacı, turizm sektöründe faaliyet gösteren seyahat işletmelerinin dijitalleşmeyi nasıl kullandıklarının ve dijital dönüşüme geçiş sürecinde işletmelerinde meydana gelen değişimlerin incelenmesidir. Araştırmada dijital dönüşümün amacı, bu alanda ki tüm gelişmeler ve bu gelişmelerin seyahat işletmelerine yansımaları ele alınmıştır. Örneklem grubu olarak belirlenen İstanbul ilinde bulunan A grubu seyahat acentalarında dijital dönüşümün geldiği nokta ve belirlenen sonuçların ortaya konulabilmesi amacı ile alan araştırmasında, nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Görüşme sonucunda katılımcılardan elde edilen nitel veriler betimsel analize tabi tutulmuş olup, yazıya dökülen katılımcı görüşlerinin analizleri gerçekleştirilmiştir. Dijitalleşmenin gelişimi ve kullanımı seyahat işletmelerinin faaliyetlerini, iş görme biçimlerini, sürdürülebilirliğini etkilemektedir. Dijital dönüşümde; dijital pazarlama süreci ile geniş pazarlara ulaşabilme, otomasyon sistemlerinin bünyeye dâhil edilmesi ile iş süreçlerinin daha doğru ve verimli işlemesi, araştırma ve geliştirme birimiyle iş görme süreci izleyerek sürdürülebilirlik sağlama, ilaveten pandemi sürecinde dijital platformlarda yapılan etkinlikler sonucu kendine özgü yeni bir iş kolunun kurum içinde yaratılması gibi faaliyetlerde gelişim gösterilmiştir. Dijitalleşme kavramı sektör içinde takip edilmesi ve doğru zamanda doğru alanlara uygulanması gereken bir olgu olmaktadır.
Dijitalleşme Seyahat Acentaları Dijital Yenilikler Seyahat Acentalarında Dijital Dönüşüm
Yüksek li,sans tezi
Digital technologies are affecting all sectors day by day. The tourism sector is also among the sectors affected by these developments. Following, using and adapting the innovations that digitalization has brought and will bring will make positive contributions to travel businesses. The aim of this study is to examine how travel businesses operating in the tourism sector use digitalization and the changes that occur in their businesses during the transition to digital transformation. In the research, the purpose of digital transformation, all developments in this field and the reflections of these developments on travel businesses are discussed. Qualitative research method was used in the field research in order to reveal the current state of digital transformation and the determined results in Group A travel agencies in Istanbul, which was determined as the sample group, and the data was obtained by semi-structured interview technique. As a result of the interview, the qualitative data obtained from the participants were subjected to descriptive analysis, and the written participant opinions were analyzed. The development and use of digitalization affects the activities, business methods and sustainability of travel businesses. In digital transformation; Reaching large markets with the digital marketing process, more accurate and efficient operation of business processes by incorporating automation systems, ensuring sustainability by monitoring the business process with the research and development unit, and also creating a unique new business line within the institution as a result of the activities carried out on digital platforms during the pandemic period. There has been progress in activities such as The concept of digitalization is a phenomenon that must be followed within the sector and applied to the right areas at the right time.
Digitalization Travel Agencies Digital Innovations Digital Transformation in Travel Agencies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 7 Sayı: 2 |