İnsan ihtiyaçları hiyerarşisinin en alt basamahında bulunan yeme-içme ihtiyacı, günümüzde “gastronomi turizmi” kavramının ortaya çıkması ile birlikte, turizm aktivitelerinin ayrılmaz bir parçası haline gelerek, hiyerarşinin üst basamaklarına kadar çıkmıştır. Herhangi bir turizm aktivitesi yapan turist, beslenme ihtiyacını bir şekilde gidermek durumundadır. Bu noktada kimi turistler belirli bir bölgeye, o bölgenin gastronomik özelliklerini deneyimlemek amacıyla seyahat ederken; kimi turistler ise başka bir amaçla belirli bir bölgeye seyahat etmekte ancak ihtiyaçları dohrultusunda yine o bölgenin gastronomik özelliklerini deneyimlemektedir. Nitekim turist, seyahatini gastronomik deneyim için yapıyor olsun veya olmasın o bölgenin gastronomik özelliklerini deneyimlemek durumundadır. Dolayısıyla “gastronomik ürünlere” duyulan ihtiyaç devamlı ve zorunlu bir ihtiyaç olmakla birlikte, işletmelere de önemli bir gelir sahlamaktadır. Aynı zamanda bir destinasyonun gastronomik özelliklerinin, turistlerin seyahat deneyimleri üzerinde önemli bir etkisi bulunmakta; o destinasyonun deherlendirilmesinde, hatırlanmasında ve tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu bahlamda; gastronomik unsurların bu önemli potansiyel deherinden yola çıkılarak turizm ve gastronomi alanında yapılan çalışmaların deherlendirilmesi gerekmektedir. Bu çalışma, turizm ve gastronomi kavramlarının bileşkesi olan gastronomi turizmi hakkında bir literatür taraması ve deherlendirmesidir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Sayı: 4 |