Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZMDE KULLANILAN MOBİL UYGULAMALAR VE MÜŞTERİ DENEYİM ETKİLEŞİMİ

Yıl 2019, Sayı: 4, 15 - 32, 26.12.2019

Öz

Son yıllarda, internetin gelişmesi ile birlikte turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmeler bu gelişmeyi deherlendirerek internet üzerinde hizmet veren çevrimiçi rezervasyon siteleri kurmuşlardır. Bu sebeple, çevrimiçi rezervasyon sitelerinde, konaklama işletmeleri ürünlerini pazarlamalarında satış fiyatının uygun olması yanı sıra, sitedeki puanlama sistemi ve önceden aynı konaklama işletmesinde konaklamış müşterilerin çevrimiçi sitelerde, otel hakkındaki yorum paylaşımları, yani müşteri yorumları da diher turizm müşterilerinin kararlarını etkilemekte büyük etken oluşturmuştur. Araştırma kapsamında literatür aşaması iki bölümden oluşmuştur. İlk bölüm, turizm pazarlaması kavramı ve gelişimi araştırılmıştır. İkinci bölüm, internet pazarlaması kavramı ve internetin gelişimi, e-ticaret ve turizm sektörü: e-turizm kavramları, e-turizmde çevrimiçi seyahat pazarı gelişimi açıklanmıştır. Araştırmasının analiz kısmında, anket çalışması sonucu, çevrimiçi rezervasyon sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat tercihlerine nasıl bir etkisi olduhu analizi yapılarak, sonuç kısmında yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • Akgöz, E., & Tengilimohlu, E. (2015). Online müşteri deherlendirmelerinin, tesis özellikleri açısından incelenmesi; Booking.com örnehi . P. D. KELKİT içinde, 16. Ulusal Tu-rizm Kongresi Bildirileri Kitabı ( s. 145-163). Çanakkale: Detay. Aydın, G. (2016). Visual elements'effect on mobile application preference. Global Business Research Congress (s. 360-376). İstanbul: PressAcademia Procedia. Bicen, H., & Sadıkohlu, S. (2016). Determination of the opinions of students on Tou-rism impact using Mobile Applications. Procedia Economics and Finance, 270-274. Blaser, M. K. (2015). Opportunities of an interpretive application for self-guide tourism within the national park system . University of Nebraska. Lincoln: Presented to the Faculty of the College of Journalism and Mass Communications. Brumen, B. (2011, 1 1). Communication Trends in Tourism New Media, New Skills. Communication Trends in Tourism, 1-39. Maribor, Maribor, Slovenia: University of Maribor. Buonincontri, P., & Micera, R. (2016). The experience co-creation in smart tourism destinations: a multiple case analysis of European destinations. Inf Technol Tourism, 285-315. Can, B. K., Yeşilyurt, H., Sancaktar, C., & Koçak, N. (2017). Mobil Çahda Mobil Uygu-lamalar: Türkiye‟deki Yerli Otel Zincirleri Üzerine Bir Durum Tespiti. Journal of Yasar Uni-versity, 60-75. Çabuk, S., & Nakıbohlu, B. (2003). Çevreci Pazarlama ve Tüketicilerin Çevreci Tu-tumlarının Satın Alma Davranışlarına Etkileri ile İlgili Bir Uygulama. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 39-54. Çamaş, E. (2014). Kültürlerarası turizm iletişiminde mobil uygulamalar ve Turnİs-tanbul Trip Planner MObil Uygulama tasarımı . Yüksek lisams tezi, İstanbul. Çelik, Y. (2017, 4 7). Online seyahat pazarının en büyühü: Expedia! 12 10, 2017 tarihinde Turizm Günlühü: https: //www.turizmgunlugu.com/2017/04/07/online-seyahat-pazarinin-enbuyugu-expedia/ adresinden alındı Çetin, G. (2012). Konaklama İşletmelerinde Müşteri Deneyiminin Sadakat ve Tavsiye Davranışına Etkisi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi. Erdohan, G. (2014, 10 10). En Faydalı 10 Seyahat Uygulaması. Uzakrota: https: //www.uzakrota.com/en-faydali-10-seyahat-uygulamasi adresinden alınmıştır Fang-Ming, H., Yu-Tzeng, L., & Tu-Kuang, H. (2012). Design and implementation of an intelligent recommendation system for tourist attractions: The integration of EBM model, Bayesian network and Google Maps. Expert Systems with Applications, 3257-3264. Fesenmaier, D., Wang, D., & Park, S. (2012). The role of smartphones in mediating the tourism experience. Journal of Travel Research, 371-387. Güleç, E. (2016). Kullanım ve doyumlar yaklaşımının sosyal medya kullanım niyeti ve turistik deneyim üzerindeki etkisinin belirlenmesi . Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversites Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Turizm İşletnecilihi ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir. Höllerer, T., & Feiner, S. (2004). Mobile Augmented Reality. Telegeoinformatics: Lo-cation-Based Computing and Services (s. 1-35). içinde Taylor & Francis Books Ltd. Mickaiel, I. (2011, 8 31). Mobile the new black for travel. 11 26, 2017 tarihinde ZDnet: http: //www.zdnet.com/article/mobile-the-new-black-for-travel/ adresinden alındı Minkiewicz, j., Evans, J., & Bridson, K. (2009). Co-creation in the heritage sector paper presented at ANZMAC Conference 2009. Sustainable management and marketing conference, (s. 110). Melbourne. Özdamar, K. (2004). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi-2. Eskişehir: Kaan Kitabevi. Parro, L. (2013). Smart traveling with smartphones-or is it?– Study how usable are mobile travel applications. Degree program in Hospitality Management. Finland: Turku Unıversıty Of Applıed Scıences. Perez, V. (2010, 10 21). Days Inn uses Location Based Services to increase bookings. 11 27, 2017 tarihinde Mobile marketing association: http: //www.mmaglobal.com/studies/days-innuses-location-based-services-increase-bookings adresinden alındı Pırnar, İ. (2013, 11 22). Mobil pazarlama ve e-turizm. 11 27, 2017 tarihinde Gözlem gazetesi: http: //www.gozlemgazetesi.com/HaberDetay/251/111669/mobil-pazarlama-ve-eturizm.html#.Whw1DUpl9PY adresinden alındı Rodríguez-Díaz, M., & F. Espino-Rodríguez, T. (2017). A methodology for a compa-rative analysis of the lodging offer of tourism destinations based on online customer re-views. Journal of Destination Marketing & Management, 1-14. Rotasız Seyyah. (2016, 5 25). Kullandıhım seyahat uygulamaları. 3 23, 2017 tarihinde http://www.rotasizseyyah.com/kullandigim-seyahat-uygulamalari.html adresinden alındı Şahin, A., Özdemir, A., & Özgüner, M. (2017). Mobil uygulama kabul düzeyinin yaşam doyumuna etkisi . Sosyal Bilimler Dergisi, 380-394. Sudip, S. (2016, 3 31). Mobile Applications Market to Log 16.2% CAGR from 2014 to 2020 with Unprecedented Rise in Smartphone Users Worldwide. 11 27, 2017 tarihinde Transparency market research: https: //www.transparencymarketresearch.com/pressrelease/mobileapplications-market.htm adresinden alındı Sürücü, Ö., & Bayram, A. (2016, 2). Mobil pazarlama ve turizmde mobil teknolojilerin kullanımı. The Journal of International Social Research, 2024-2032. Şanlıöz, H. N., Dilek, S. E., & Koçak, N. (2013). Dehişen Dünya, Dönüşen Pazarlama: Türkiye Turizm Sektöründen Öncü Bir Mobil Uygulama Örnehi. Anatolia:  Turizm Araştır-maları Dergisi, 250-260. tr.fobito.com. (2015). Tripadvisor. Fobito: http: //tr.fobito.com/android/tripadvisor/10546 adresinden alınmıştır Tripadvisor. (2017, 9 6). About TripAdvisor. 12 28, 2017 tarihinde Tripadvisor: http: //ir.tripadvisor.com/releasedetail.cfm?releaseid=1047318 adresinden alındı Tussyadiah, L. P., & Fesenmaier, D. R. (2009, 1 31). Mediating tourist experiences: Access to places via shared videos. Annals of Tourism Research, 36(1), 24-40. Unesco. (2014). Reading in the mobile era: A study of mobile reading in developing countries. 12 29, 2017 tarihinde Unesco: http: //unesdoc.unesco.org/images/0022/002274/227436e.pdf Wolfson, R. (2014, 9 29). Skyscanner Reveals the Destinations of the Future: Space Tourism, Underwater Resorts and Hyper-Personalized Rooms. 12 8, 2017 tarihinde Business Wire: http: //www.businesswire.com/news/home/20140929005016/en/Skyscanner-RevealsDestinations-Future-Space-Tourism-Underwater adresinden alındı www.newswire.ca. (2017, 7 17). Booking.com Data Reveals a Tech-Led Focus Gives HolidayMakers the Ultimate First 24 Hours. 11 19, 2017 tarihinde Canada Newswire: http: //www.newswire.ca/en/releases/archive/July2017/17/c1939.html adresinden alındı www.skyscanner.com. (tarih yok). Discover Skyscanner. 12 8, 2017 tarihinde www.skyscanner.com.tr: https: //www.skyscanner.com.tr/aboutskyscanner.aspx adresinden alındı www.tursab.org.tr. (2014, 11 24). TÜRSAB Gençlik Turizmi 2015 Raporu. 12 13, 2017 tarihinde Türkiye Seyahat Acentaları Birlihi‟nin (TÜRSAB): https: //www.tursab.org.tr/tr/tursabdanhaberler/genel-duyurular/tursab-genclik-turizmi-2015-raporu_11776.html adresinden alındı Yan, L., & Abdou, N. (2017). The Impact of Trust on the Mobile Commerce Adoption in Tourism Industry. İsveç: Linnaeus University.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Tülay Güzel

Yeliz Başaran

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 10 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Güzel, T., & Başaran, Y. (2019). TURİZMDE KULLANILAN MOBİL UYGULAMALAR VE MÜŞTERİ DENEYİM ETKİLEŞİMİ. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi(4), 15-32.