Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Su Parkı Ve Su Kaydırakları Üreticilerinin Otel İşletmeleri İçin Çocuklara Yönelik Ürettiği Ürünler: Polgün Örneği

Yıl 2018, Sayı: 2, 67 - 81, 20.12.2018

Öz

Günümüzde turizm sektöründe çocuklu ailelerden oluşan tüketici grubunun giderek artmasıyla ailelerin otel seçimlerinde ve tatil satın alma süreçlerinde çocuk faktörü daha önemli hale gelmektedir. Çocuklu aileler tatillerini geçirecekleri ve konaklama yapacakları alternatif otel seçimlerinden hem kendilerine hem de çocuklarına uygun olan otel işletmelerini tercih etmektedirler. Çocuklu ailelerin tatile çıkmalarında yıldan yıla gözlemlenen artış; otel işletmelerini bu yöndeki talep, ihtiyaç ve beklentilerin karşılanmasına dair ürün ve hizmet vermeye yöneltmiştir. Çocuk faktörünün artan önemiyle otel işletmeleri kendilerini çocuk dostu otel olarak tanımlamak için çocuklara yönelik ek hizmetler üretmeye başlamışlardır. Bu bağlamda çocukların daha eğlenceli vakit geçirmeleri adına otel işletmeleri için su parkı, su kaydırakları, çocuk havuzu oyun grubu ve ürünleri çekici hale gelmiş ve buna yönelik ürünlerin yaptırılması yaygınlaşmaya başlamıştır. Bu çalışmada, su parkı ve su kaydıraklarının otel işletmelerinin özellikle çocuklara yönelik sunduğu hizmetler kapsamında değerlendirilerek bu ürünler detaylı olarak ele alınmıştır. Çalışma, su parkı ve su kaydırağı üretici firmalarının otel işletmeleri için çocuklara yönelik ürettiği ürünleri kapsamaktadır. Bu bağlamda su parkı ve su kaydırağı üretimi sektöründeki başarılı üretici firmalardan biri olan Polgün Su Kaydırakları şirketi ve şirketin çocuklara yönelik ürünleri incelenmiştir. Çalışmanın hazırlanmasında nitel veri toplama yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda veriler görüşme, gözlem, doküman incelemesi yöntemleri ile toplanmıştır. Ayrıca veri toplamada şirketin projeleri ve ürünlerinin incelenmesinden de yararlanılmıştır. Elde edilen veriler, otel işletmeleri için çocuklara yönelik su parkı ve su kaydırağı ürünlerinin çok farklı çeşitlerinin olduğu, çocukların yaş grubuna göre ürünlerin farklılık gösterdiği ve otellerin hem havuz ölçülerine hem de ayırdıkları bütçelere uygun boyutlarının olduğu görülmüştür. Ayrıca şirketin ürünlerini satın alan çocuk dostu otel işletmelerine ve çocuklara yönelik sunduğu ürünlere de değinilmiştir. Bu bakımdan su parkı ve su kaydırağı üretici firması Polgün Su Kaydırakları’nın bu ürünleri sayesinde otel işletmelerine katkı ve kazanç sağladığı ve çocuklu aileler ile otel işletmesi arasında bir bağ kurulmasında yardımcı olduğu ifade edilebilir.

Kaynakça

  • Aslan, N. (2009). An Examination of Family Leisure and Family Satisfaction Among Traditional Turkish Families. Journal of Leisure Research, 41 (2), 157–176.
  • Assael, H. (1995). Consumer Behavior and Marketing Action. Fifth Edition, Cincinati: South Western College Publishing.
  • Aygün, İ. (2006). Çocukların Ailede Satın Alma Kararları Üzerine Etkileri ve Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Gebze.
  • Aymankuy, Y. Ceylan, U. (2013). Ailelerin Turistik Ürün Satın Alma Karar Sürecinde Çocukların Rolü: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (45), 105-122.
  • Caruana, A. Vassallo, R. (2003). Children’s Perception of Their Influence over purchases: The Role of Parental Communication Patterns. The Journal of Consumer Marketing, 20 (1), 55-56.
  • Çakır, E. (2006) Satın Alma Kararında Çocukların Rolleri. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Yayımlanmamış Master Tezi. Ekasası, S. R. (2005). The Role of Children in Family Decision Making: A Theoretical Review, Edisi Khusus Jsb on Marketing, 25–41.
  • Emir, O. Pekyaman, A. (2010). Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama. Yönetim ve Ekonomi, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Manisa, 17 (2), 159-181. Gram, M. (2005).
  • Family Holidays: A Qualitative Analysis of Family Holiday Experiences”, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 5 (1), 2–22.
  • Habıbah, A. Hamzah, J. E, Ah, C. Buang, A. and Selvaduraı, S. (2015). Appraisal of Family-Friendly Tourism in Malaysia. Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 10 (1), 37-62.
  • Hall, S. M. and Holdsworth, C. (2016). Family Practices, Holiday and the Everyday. Mobilities. 11(2), 284302.
  • http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/cocuk-dostu-oteller-14051915. E.T.: 12/03/2018.
  • Işın, F. B. (2001). Beş-Altı Yaş Çocuklarının Ailenin Satın Alma Davranışına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim
  • Dalı, Ankara. Icoz, O. (1996) Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Anatolia Yayıncılık, Ankara. http://www.polgun.com. E.T.: 11/01/2018.
  • SchänzeL, H. Yeoman, I. Backer, E. (Editors.), (2012). Family Tourism. Multidisciplinary Perspectives. Bristol: Channel View Publications.
  • Shaw, S. M., Havıtz, M. E. and Delamere, F. M. (2008). I Decided to Invest in My Kids’ Memories: Family Vacations, Memories, and the Social Construction of the Family. Tourism, Culture and Communication, 8(1), 13-26.
  • Sobolchı, A. Ivanov, S. (2015). Developing a family friendly tourist destination: the case of Byala, Bulgaria. Tourism Today 15, 139-145.
  • Sonmez, S. (2006). 7-12 Yaş Arasındaki Çocukların Aile Satın Alma Kararlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Swarbrooke, J. Horner, S. (1999). Consumer Behaviour in Tourism, Butterworth- Heinemann, Oxford.
  • Thornton, P.R. shaw, G. and Wıllıams, A.M. (1997) Tourist Group Holiday Decision-Making and Behaviour: The Influence of Children. Tourism Management, 18(5), 287-297. T
  • urk Standartları Enstıtusu, (2009). Oyun Alanı Elemanları ve Zemin Düzenlemeleri – Bölüm 3: Kaydıraklar İçin İlave Özel Güvenlik Kuralları ve Deney Yöntemleri, TS EN 1176-3, Ankara.
  • Wang, K. C., Hsıeh, A. T. Yeh, Y. C. and Tsaı, C. W. (2004). Who is The Decision-Maker: The Parents or The Child in Group Package Tours. Tourism Management, 25 (2), 183-194.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, 10. Baskı, Ankara.
Yıl 2018, Sayı: 2, 67 - 81, 20.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Aslan, N. (2009). An Examination of Family Leisure and Family Satisfaction Among Traditional Turkish Families. Journal of Leisure Research, 41 (2), 157–176.
  • Assael, H. (1995). Consumer Behavior and Marketing Action. Fifth Edition, Cincinati: South Western College Publishing.
  • Aygün, İ. (2006). Çocukların Ailede Satın Alma Kararları Üzerine Etkileri ve Bir Uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Gebze.
  • Aymankuy, Y. Ceylan, U. (2013). Ailelerin Turistik Ürün Satın Alma Karar Sürecinde Çocukların Rolü: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (45), 105-122.
  • Caruana, A. Vassallo, R. (2003). Children’s Perception of Their Influence over purchases: The Role of Parental Communication Patterns. The Journal of Consumer Marketing, 20 (1), 55-56.
  • Çakır, E. (2006) Satın Alma Kararında Çocukların Rolleri. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı, Yayımlanmamış Master Tezi. Ekasası, S. R. (2005). The Role of Children in Family Decision Making: A Theoretical Review, Edisi Khusus Jsb on Marketing, 25–41.
  • Emir, O. Pekyaman, A. (2010). Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama. Yönetim ve Ekonomi, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F. Manisa, 17 (2), 159-181. Gram, M. (2005).
  • Family Holidays: A Qualitative Analysis of Family Holiday Experiences”, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 5 (1), 2–22.
  • Habıbah, A. Hamzah, J. E, Ah, C. Buang, A. and Selvaduraı, S. (2015). Appraisal of Family-Friendly Tourism in Malaysia. Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism, 10 (1), 37-62.
  • Hall, S. M. and Holdsworth, C. (2016). Family Practices, Holiday and the Everyday. Mobilities. 11(2), 284302.
  • http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/cocuk-dostu-oteller-14051915. E.T.: 12/03/2018.
  • Işın, F. B. (2001). Beş-Altı Yaş Çocuklarının Ailenin Satın Alma Davranışına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim
  • Dalı, Ankara. Icoz, O. (1996) Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Anatolia Yayıncılık, Ankara. http://www.polgun.com. E.T.: 11/01/2018.
  • SchänzeL, H. Yeoman, I. Backer, E. (Editors.), (2012). Family Tourism. Multidisciplinary Perspectives. Bristol: Channel View Publications.
  • Shaw, S. M., Havıtz, M. E. and Delamere, F. M. (2008). I Decided to Invest in My Kids’ Memories: Family Vacations, Memories, and the Social Construction of the Family. Tourism, Culture and Communication, 8(1), 13-26.
  • Sobolchı, A. Ivanov, S. (2015). Developing a family friendly tourist destination: the case of Byala, Bulgaria. Tourism Today 15, 139-145.
  • Sonmez, S. (2006). 7-12 Yaş Arasındaki Çocukların Aile Satın Alma Kararlarına Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Swarbrooke, J. Horner, S. (1999). Consumer Behaviour in Tourism, Butterworth- Heinemann, Oxford.
  • Thornton, P.R. shaw, G. and Wıllıams, A.M. (1997) Tourist Group Holiday Decision-Making and Behaviour: The Influence of Children. Tourism Management, 18(5), 287-297. T
  • urk Standartları Enstıtusu, (2009). Oyun Alanı Elemanları ve Zemin Düzenlemeleri – Bölüm 3: Kaydıraklar İçin İlave Özel Güvenlik Kuralları ve Deney Yöntemleri, TS EN 1176-3, Ankara.
  • Wang, K. C., Hsıeh, A. T. Yeh, Y. C. and Tsaı, C. W. (2004). Who is The Decision-Maker: The Parents or The Child in Group Package Tours. Tourism Management, 25 (2), 183-194.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, 10. Baskı, Ankara.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Jale Kahvecioğlu

Cafer Topaloğlu

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 22 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kahvecioğlu, J., & Topaloğlu, C. (2018). Su Parkı Ve Su Kaydırakları Üreticilerinin Otel İşletmeleri İçin Çocuklara Yönelik Ürettiği Ürünler: Polgün Örneği. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi(2), 67-81.