Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Otel Olanaklarının Çocuklu Aileler Üzerindeki Tercih Edilme Nedenlerine Yönelik Değerlendirme

Yıl 2018, Sayı: 2, 15 - 25, 20.12.2018

Öz

Bu çalışmada turizm hareketlerine katılan çocuklu ailelerin ne tür konaklama yerleri seçtikleri ve çocuklara sunulan olanakların konaklama yeri tercihlerinde ne derece etkili olduğu değerlendirilmiştir. Turizm hareketlerine aktif olarak katılan çocuklu ailelerle konaklama tesisi seçimleri ve bu tesislerde çocuklara yönelik imkânların varlığının işletmeyi seçmelerindeki etkisi üzerine görüşülmüştür. Destinasyon ve konaklama yeri tercihlerinde çocuklara ait yaşam alanlarının varlığının önemi araştırılmıştır. Çocukların tatil süreci boyunca eğlenceli vakit geçirebilmesi, çeşitli aktivitelerle ebeveynlerinden bağımsız olarak sosyalleşebilmeleri, tüm bu süreç içerisinde ebeveynlerinin gönül rahatlığı ile çocuklarını yalnız bırakabilecekleri güvenli ve eğlenceli alanların sağlanabilmesi için konaklama işletmelerinde ne gibi imkânların olması gerektiği hakkında konaklama işletmeleri için yardımcı olabilecek fikirler elde edilmiştir. Oyun alanları, lunapark, hayvanat bahçesi, su kaydırağı gibi çocukların ilgisini çekebilecek alanlara sahip olan tesislerin tercih sırasında ne tür etkilerinin olduğu incelenmiştir. Ve bu imkânların ailelerin konaklama tesisini seçme konusundaki kararlarını etkileyip etkilemediği incelenmiştir. Aynı zamanda ailelerin bu alanlara çocuklarını bırakırken ne kadar rahat edebildikleri, işinde uzman bir ekibin varlığı ve konaklama işletmelerinde çalışan personele karşı güven sorunu ölçülmeye çalışılmıştır. Çocukların karakteristik yapısı ve tercihlerinin ailelerin tatil planları üzerinde etkili olup olmadığı da yine ailelere sorulan sorular yöntemiyle incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmamızda nicel araştırma yöntemi kullanılmış olup araştırmaya katılacak kişilere sorular sorularak cevaplar alınmıştır. Bu çalışmanın sonucunda araştırma yerli literatüre katkı niteliği taşıması konusunda önemli bir yer tutacaktır.

Kaynakça

  • ALTUNIŞIK, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E. Yıldırım, (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • AYMANKUY, Y. ve Ceylan U. (2013), Ailelerin Turistik Ürün Satın Alma Karar Sürecinde çocukların Rolü, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45): 105-122.
  • BELBER, B.G. (2014). Sosyal Gruplar ve Özellikleri. Mustafa Paksoy ve Mehmet Kara (Ed.),Tüketici Davranışları İçinde (179-203). İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • CARUANA,A. ve Vassallo,R. (2003).Children’s Perception Of Their Influence Over Purchases: The Role Of Parental Communication Patterns. Journal of Consumer Marketing, 20(1): 55 – 66.
  • ÇAKICI A.C., İyitoğlu V. (2012).Tatil Kararlarında Aile Üyelerinin Rolü: Antalya İlinde Tatil Yapan Aileler Üzerine Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1):117-134.
  • DOĞAN, H.Z. (2004 ). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri. İkinci Baskı. Ankara: Detay Yayınları EMİR,O. ve Pekyaman,A.(2010). Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama. CBÜ İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi, 17(2):159-181.
  • HANSEN, F. ve J. Halling (2002). Børn og unges forbrug. In Hansen, F., Martensen, A., Halling, J., Lauritsen, G.B., Nielsen, J.C. & Puggard, B., Børns opvækst som forbrugere (27-64).
  • Copenhagen, Denmark: Samfundslitteratur (in Danish). KARACA, Y, Pekyaman, A., ve Güney H. (2007). Ebeveynlerin Televizyon Reklam İçeriklerinin Çocuklar Üzerindeki Etkilerini Etik Açıdan Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: IX, Sayı: 2
  • KOÇ, E.(2016).Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım. Ankara: Seçkin. MARTENSEN, A. ve Gronholdt,L.(2008).Children’s Influence On Family Decision Making. Innovative Marketing, 4(4):14-22.
  • ODABAŞI, Y. ve Barış,G.(2016). Tüketici Davranışı. İstanbul: MediaCat SWARBROOKE, J.ve Horner, S. (1999). Consumer Behaviour in Tourism. Oxford:Butterworth Heinemann.
  • THORNTON, R.P., Shaw, G. ve Williams A.M. (1997). Tourist Group Holiday Decision-making and Be haviour: The Influence of Children, Tourism Management, 18 (5):287-297.
  • WANG, K., Hsıeh, A., Yeh, Y. ve Tsaı, C. (2004). Who is The Decision-Maker: The Parents or The Child in Group Package Tours?, Tourism Management, 25 (2): 183-194.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24646 13.03.2018
Yıl 2018, Sayı: 2, 15 - 25, 20.12.2018

Öz

Kaynakça

  • ALTUNIŞIK, R., R. Coşkun, S. Bayraktaroğlu, E. Yıldırım, (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • AYMANKUY, Y. ve Ceylan U. (2013), Ailelerin Turistik Ürün Satın Alma Karar Sürecinde çocukların Rolü, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45): 105-122.
  • BELBER, B.G. (2014). Sosyal Gruplar ve Özellikleri. Mustafa Paksoy ve Mehmet Kara (Ed.),Tüketici Davranışları İçinde (179-203). İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • CARUANA,A. ve Vassallo,R. (2003).Children’s Perception Of Their Influence Over Purchases: The Role Of Parental Communication Patterns. Journal of Consumer Marketing, 20(1): 55 – 66.
  • ÇAKICI A.C., İyitoğlu V. (2012).Tatil Kararlarında Aile Üyelerinin Rolü: Antalya İlinde Tatil Yapan Aileler Üzerine Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21 (1):117-134.
  • DOĞAN, H.Z. (2004 ). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri. İkinci Baskı. Ankara: Detay Yayınları EMİR,O. ve Pekyaman,A.(2010). Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama. CBÜ İ.İ.B.F. Yönetim ve Ekonomi, 17(2):159-181.
  • HANSEN, F. ve J. Halling (2002). Børn og unges forbrug. In Hansen, F., Martensen, A., Halling, J., Lauritsen, G.B., Nielsen, J.C. & Puggard, B., Børns opvækst som forbrugere (27-64).
  • Copenhagen, Denmark: Samfundslitteratur (in Danish). KARACA, Y, Pekyaman, A., ve Güney H. (2007). Ebeveynlerin Televizyon Reklam İçeriklerinin Çocuklar Üzerindeki Etkilerini Etik Açıdan Algılamalarına Yönelik Bir Araştırma, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: IX, Sayı: 2
  • KOÇ, E.(2016).Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım. Ankara: Seçkin. MARTENSEN, A. ve Gronholdt,L.(2008).Children’s Influence On Family Decision Making. Innovative Marketing, 4(4):14-22.
  • ODABAŞI, Y. ve Barış,G.(2016). Tüketici Davranışı. İstanbul: MediaCat SWARBROOKE, J.ve Horner, S. (1999). Consumer Behaviour in Tourism. Oxford:Butterworth Heinemann.
  • THORNTON, R.P., Shaw, G. ve Williams A.M. (1997). Tourist Group Holiday Decision-making and Be haviour: The Influence of Children, Tourism Management, 18 (5):287-297.
  • WANG, K., Hsıeh, A., Yeh, Y. ve Tsaı, C. (2004). Who is The Decision-Maker: The Parents or The Child in Group Package Tours?, Tourism Management, 25 (2): 183-194.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24646 13.03.2018
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Volkan Arıkan

İlker Öztürk

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 22 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arıkan, V., & Öztürk, İ. (2018). Otel Olanaklarının Çocuklu Aileler Üzerindeki Tercih Edilme Nedenlerine Yönelik Değerlendirme. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi(2), 15-25.