Bireyselleşmenin, sosyal medya dostluklarının giderek egemen yaşam biçimi halini aldığı günümüz dünyasında tatil ve özellikle de ailece tatilin giderek daha fazla önem kazanmakta olduğu ve bu trendin önümüzdeki dönemde daha da artacağı sektör aktörleri tarafından açıkça ifade edilmektedir.
Aile boyu tatillerde ebeveynler hangi yaşta olurlarsa olsunlar çocuklarının tercihlerini ön plana almaktadır. Bu gerçeği dikkate alan turizm işletmeleri giderek artan oranlarda kendilerini çocuk dostu işletme olarak tanımlamaktadır. Reklamlarda ve/veya tur operatörlerinin kataloglarında “Çocuk Dostu” olarak yer almak işletmelere önemli bir rekabet avantajı sağlayacaktır. Kimi tur operatörlerinin tanıma ilişkin kendi geliştirdikleri ölçütler olmakla birlikte ortada evrensel olarak kabul görmüş ortak kriterler yoktur. Sunulan tebliğlerden anlaşıldığına göre eldeki kriterler de niteliksel olmaktan ziyade niceliksel olarak değerlendirilmektedir. Örneğin bir konaklama işletmesinin çocuk mönüsü çıkartıyor olması yeterli görülürken bu mönünün hazır yemeklerden veya taze ürünlerden oluşması fark etmemektedir. Oysaki tatil, çocukların yeni alışkanlıkları edinebilmeleri için en uygun kabul ortamını hazırlamaktadır. İşletmeler değerlendirilirken çocuklara yönelik hizmet ve düzenlemelerin varlığı kadar ve belki daha da önemlisi bu hizmet ve düzenlemelerin içerikleri ve niteliklerinin de değerlendirilmesidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Sayı: 1 |