Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle ortaya çıkan sosyal medya, insanların hayatlarının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir ve kişiler herhangi bir turistik faaliyete karar verirken sosyal medyadan yaygın bir şekilde yararlanmaktadır. Alternatif turizm türlerinden biri olan kültür turizminde sosyal medyanın çok önemli bir yeri vardır. İnsanlar, gidecekleri destinasyon hakkında bilgiyi sosyal medyadan elde etmektedirler. Aynı zamanda sosyal medya platformları aracılığıyla kültür turizmi çekiciliklerinin tanınırlığını ve bilinirliğini artırmaktadırlar. Bu bağlamda çalışmanın amacı, sosyal medyanın kültür turizminde kullanımını incelemektir. Çalışma kapsamında; sosyal medya, sosyal medya platformları, sosyal medyanın kültür turizminde kullanımına ilişkin konular ele alınmıştır. Çalışmanın sonunda ise, sosyal medyanın kültür turizminde daha fazla kullanılmasını sağlayacak çeşitli önerilere yer verilmiştir.
Kültür Turizmi Kültür Turizmi Türleri Sosyal Medya Sosyal Medya Ağları Sosyal Medya Ağları
Social media, emerged due to the development of information and communication technologies, has become an integral part of people's lives and they are making extensive use of social media when deciding on any touristic activity. Social media has a very important role in cultural tourism, which is one of the alternative tourism types. People get information about the destination they will go through social media. At the same time, they increase the recognition and awareness of cultural tourism values through social media platforms. In this context, the aim of this study is to examine the use of social media in cultural tourism. Within the scope of the study, social media, social media platforms, the use of social media in cultural tourism are discussed. At the end of the study, various suggestions that will enable the social media to be used more in cultural tourism are given.
Cultural Tourism Types of Cultural Tourism Social Media Social Media Networks
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 5 Sayı: 1-2 |