Destinasyon pazarlaması konusunda Antalya iline ilişkin birçok çalışmanın yapıldığı görülmüş ancak bu değişkenleri içerisine alan bir araştırmaya rastlanılmamıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışma Antalya destinasyonunda turizm faaliyetlerine katılan yerli turistlerin müşteri bağlılıklarının davranışsal niyetleri etkilemesinde müşteri deneyimi ve müşteri kimliğinin doğrudan veya dolaylı bir şekilde aracı rolünü araştırmaya yöneliktir. Araştırmaya katılımcılardan gelen 416 anket dâhil edilmiş ve elde edilen veriler Process makrosu kullanılarak analiz yapılmıştır. Hipotez testi sonuçlarına göre destinasyon bağlılığının destinasyon müşteri kimliğine ve müşteri deneyimine etkide bulunduğu görülmektedir. Öte yandan müşteri bağlılığının davranışsal niyeti etkilemediği, müşteri deneyimi ve müşteri kimliğinin aracı rolü olmadığı görülmektedir.
Destinasyon Müşteri Bağlılığı Müşteri Kimliği Müşteri Deneyimi Davranışsal Niyet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 4 Sayı: 1 |