BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZMDE ATLI SPOR KÜMELENMESİ: DADAY ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Sayı: 51, 57 - 73, 22.01.2017

Öz

Sanayi
devrimi sonrasında kırsal alanlar ile kentler arasında yaşam koşulları ve diğer
olanaklar açısından büyük farklar oluşmuştur. Zamanla kentler lehinde
derinleşen bu farkların giderilmesi ve kırsal alanların kalkınması için birçok
model ve yaklaşım ortaya atılmıştır. Bu yaklaşımlar içerisinde yerelin kendine
özgü yönleri bölgesel ve kırsal kalkınmada ön plana çıkmaktadır. Son yıllarda
kırsal turizm etkinlikleri, bölgesel gelişmişlik farklarının giderilmesinde
kendine özgü kaynakların kullanılabilmesi nedeniyle öne çıkan olgulardan biri
haline gelmiştir. Bununla birlikte günümüzde yoğun bir rekabetin yaşandığı
turizm etkinliklerinde sürdürülebilirlik, başat olmada önem kazanan bir diğer
olgudur. Bu bağlamda çalışmanın amacı, son yıllarda Kastamonu’nun Daday ilçesi
ve ilçeye yakın bazı merkez köylerde yoğunlaşan Atlı Spor etkinliklerinin
oluşturmuş olduğu kümelenmenin incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma
yöntemlerinin uygulandığı bir yaklaşımla Atlı Spor olanağı sunan turizm
işletmelerinin oluşturduğu kümelenme kuramsal açıdan incelenmiştir. Araştırma
sonuçları Kastamonu’nun Daday ilçesinde yoğunlaşan atlı spor turizm
tesislerinin coğrafi açıdan bir kümelenme örneği oluşturduğunu ortaya
koymuştur.  

Kaynakça

  • Ahn, J.M. & Meeks, M. (2007). Building A Conducive Environment For Life Science-Based Entrepreneurship and Industry Clusters, Journal of Commercial Biotechnology (14), 20-30.
  • Arıcıoğlu, M., Gökçe, A. Ş. ve Koraş, M. (2013). Kümelenme ve Rekabet Analizi İçin Bir Uygulama. Journal of Institute of Social Sciences, (30), 1-18.
  • Aydemir, B., ve Soydaş, M. E. (2014), Denizli İli Turizm Kümelenme Potansiyeli, Pamukkale Journal of Eurosian Socioeconomic Studies, 1(2), 13-26.
  • Bahar, O. ve Kozak, M. (2010). Turizm Ekonomisi, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • BSTO, (2007). Bolu ili Turizm Sektörü Kümelenme Çalışması Analiz Raporu. Bolu, BTSO Yayınları.
  • Bulu, M. (2009). Rekabet İçin Kümelenme Temelli Yaklaşımlara İhtiyacımız Var, Çerçeve Dergisi, 17(51), 5-21.
  • Cunha, S. K. & Cunha, J. C. (2005). Tourism Cluster Competitiveness And Sustainability: Proposal For A Systemic Model To Measure The Impact Of Tourism On Local Development. BAR-Brazilian Administration Review, 2(2), 47-62.
  • Delgado, M., Ketels, C., Porter, M. E., & Stern, S. (2012), The Determinants of National Competitiveness, NBER Working Paper No. 18249, Cambrigde, UK.
  • Doğmuş, O. E. (2010). Antalya Örneğinde Ulusal Turizm Politikalarının Sorgulanması, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir, Türkiye.
  • Duman, T., & Kozak, M., (2010). The Turkish Tourism Product: Differentiation and Competitiveness, Anatolia, 21(1), 89-106.
  • Ekonomi Bakanlığı (2012). Kümelerin Tanımlanması ve Önceliklendirilmesi Kılavuzu, Ankara.
  • Ellison, G., Glaeser, & Kerr, W. (2007). What Causes İndustry Agglomeration? Evidence From Coagglomeration Patterns (No. w13068) National Bureau Of Economic Research, Cambridge, USA.
  • Eraslan, H., Bulu, M., & Bakan, İ. (2008). Kümelenmeler ve İnovasyona Etkisi: Türk Turizm Sektöründe Uygulamalar. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 3(1), 1-34.
  • Erkuş. H. Ö. (2009). The role of cluster types and firm size in designing the level of network relations: The experience of the Antalya tourism region, Tourism Management, 30(4), 589-597.
  • Gökovalı, U. (2010) Contribution of Tourism to Economic Growth in Turkey, Anatolia, 21 (1), 139-153.
  • Irmak, M. A.& Yılmaz, H. (2011), Flora Turizmine Bakış Açısının Anketlerle Belirlenmesi, Biological Diversity and Conservation, 4(1), 99-106.
  • Kartal, G. (2013). Bölgesel Kalkınmada Kümelenme: Türkiye’de Turizm Kümelenmesi (2000-2012), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde, Türkiye.
  • Keskin, A., & Cansız, H. (2010). Tourism, Turkey and economic development. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(4), 23-46.
  • Keskin, H. (2013). Kümelenme ve Sektörel Bağlantıları Açısından Isparta İli Orman Ürünleri Endüstrisinin Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye.
  • Kök, N. F. (2010). Bölgesel Kalkınma Turizm İlişkisinde Kümelenmenin Rolü: Kavramsal Bir Analiz, Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara, Türkiye.
  • Kuşat, N. (2010). Kobi’ler için Kümelenmelerin Önemi ve Turizm Sektörü için Kümelenmelerin Uygunluğunun Araştırılması. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(2), 115-138.
  • Küçüker, C. (2012). Entriyel Kümelenme Yaklaşımları: Bir Değerlendirme, Türkiye Ekonomi Kurumu, Tartışma Metni 13, 15/04/2015 tarihinde http://www.tek.org.tr/dosyalar/balkanlar6.pdf linkinden erişildi.
  • Lagos, D. & Courtis, P. G. (2008). Business Clusters Formation As A Means Of Improving Competitiveness In The Tourism Sector, European Research Studies,11(1-2), 111-122.
  • Malmberg, A., Malmberg, B. & Lundequist, P. (2000). Agglomeration and Firm Performance: Economies Of Scale, Localisation, and Urbanisation Among Swedish Export Firms, Environment and Planning A, 32(2), 305-322.
  • Marshall, A. (1895). Principles of Economics, 3rd. Edition, Macmillan and Co., Ltd, London, UK.
  • McRAE-W. P. (2004). Wine and tourism: cluster complementarity and regional development. in Smith, K.A. and Schott, C. (2004) eds. Proceedings of the New Zealand Tourism and Hospitality Research Conference 2004, Wellington, 8-10 December. pp. 237-245.
  • MEVLANA KALKINMA AJANSI-MEVKA-(2011). TR 52 Düzey 2 MEVKA Bölgesi Turizm Sektörünün Kümelenme Analizi ve Makro Düzey Stratejik Planı, Konya., Türkiye.
  • Moric, I. (2013). “Clusters as a Factor of Rural Tourism Competitiveness: Montenegro Experiences”, Business Systems Research, 4(2), 94-107.
  • Oğuztürk, B. S. ve Sarıçoban, K. (2013), Küresel Rekabette Kümelenme ve İnovasyonun Rolü, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5 (1), 94-104.
  • Olalı, H. ve Timur, A. (1988), Turizm Ekonomisi, Ofis Ticaret Matbaacılık, İzmir, Türkiye.
  • Özpınar, Ö. (2003). Küreselleşme, iş gücü piyasaları ve Türkiye, Yayınlamamış Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın, Türkiye.
  • Pırnar, İ. (2008), İzmir ve Turizm Kümelenmeleri, Beyond Dergisi, 9(12), 30-35.
  • Porter, M. E. (1998). Clusters and The New Economics Of Competition, Harvard Business Review, 76 (6), 77-90.
  • Sarkım, M. (2007). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Turistik Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Antalya Örneği, Yayınlamamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
  • Saruhan, H. (2010). Küreselleşme Sürecinin Gelişmekte Olan Ülkelerin Dış Ticaret Yapısı Üzerine Etkileri (Türkiye Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir,
  • Sayın, M. ve Sayın, E. (2010), Girişimcilik ve İnovasyonun Küme Oluşumunda Etkisi ve Devlet Yardımlarının Önemi, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2 (1), 143:156.
  • Tosun, C., Timothy, D. J. & Öztürk, Y. (2003) Tourism Growth, National Development and Regional Inequality in Turkey, Journal of Sustainable Tourism, 11 (2-3), 133-161
  • Tutar, F. Tutar, E. ve Eren, M. A. (2011), Bölgesel/Yerel Ekonomik Kalkınmanın Popülerleşen Yeni Aktörü: Kümelenme, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 94-116.
  • Türkay, O. (2010). Sektörel Kümelenmelerde Çalışma Koşullarının Algılanması: Sultanahmet Turizm Kümelenmesi Örneği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28, 145 – 154.
  • Waits, M., Jo. (2000). The Added Value Of The İndustry Cluster Approach To Economic Analysis, Strategy Development, and Service Delivery, Economic Development Quarterly, 14(1), 35-50.
  • Yıldız, Z. (2011). Turizmin Sektörünün Gelişimi Ve İstihdam Üzerindeki Etkisi. Visionary E-Journal/Vizyoner Dergisi, 3(5), 54-71.
  • Zengin, B. (2010). Turizm sektörünün Türkiye ekonomisine reel ve moneter etkileri. Akademik İncelemeler Dergisi, 5(1), 102-126.
  • Zeyrek, A. N. (2008). Besni’de Alternatif Turizm Potansiyeli, Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 451-466.
  • Aydın, S.. (2015), Üniversitemiz Daday Meslek Yüksekokulu Temeli Atıldı, 24/04/2015 tarihinde http://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/2012-09-04-13-25-08/menu-am-bilgisistemleri-tumhaber-tr/1573-anasayfahaberleri-dadaymeslekyuksekokulutemelatma-tr, linkinden erişildi.
  • Daday Atlı Spor Merkezi, 22/04/2015 tarihinde http://onlineturizm.blogcu.com/kastamonu-daday-atli-turizm-merkezi/6485406; linkinden erişildi.
  • Daday Kaymakamlığı. (2015). 24/04/2015 tarihinde http://www.daday.gov.tr/default_B0.aspx?content=314 linkinden erişildi.
  • Gölköy Yaşam Resort. (2016). 20/05/2016 tarihinde http://www.golkoyyasamresort.com/hakkimizda/; linkinden erişildi.
  • KOSGEB. (2015). 20/04/2015 tarihinde http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/1228/isbirligi-gucbirligi-destek-programi; linkinden erişildi.
  • KUZKA. (2015). 20/02/2015 tarihinde http://www.kuzka.gov.tr/#, linkinden erişildi.
  • UNWT. (2016), 20/06/2016 tarihinde http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/unwto_barom16_ 03_may_excerpt_.pdf; linkinden erişildi.
  • Şadıbey Çiftliği, (2015). 22/02/2015 tarihinde http://www.sadibeyciftligi.com/tr/hakkimizda.html, linkinden erişildi.

Riding As a Cluster in Tourism: Case of Daday

Yıl 2017, Sayı: 51, 57 - 73, 22.01.2017

Öz

There were huge differences
between rural areas and cities regarding living conditions and other
opportunities after industrial revolution. In progress of time, a lot of modals
and approaches were suggested so as to develop rural areas and eliminate those differences
getting deep in favour of cities. Among those approaches, distinctive
characteristics of locals came into prominence in regional and rural
development. Recently, rural tourism activities have been one of prominent
facts for eliminating regional differences because of being able to use
distinctive sources. In addition this sustainability in tourism activities that
have tough competition is another important fact for being dominant. Aim of
this study is to analyze riding clusters that has been focused in Daday
–district of Kastamonu- and central villages close to Daday. Qualitative
methods have been applied and clusters consisting of touristic facilities given
riding opportunities are analyzed. Results of the study present that touristic
facilities given riding opportunities in Daday district of Kastamonu are a
cluster example geographically.

Kaynakça

  • Ahn, J.M. & Meeks, M. (2007). Building A Conducive Environment For Life Science-Based Entrepreneurship and Industry Clusters, Journal of Commercial Biotechnology (14), 20-30.
  • Arıcıoğlu, M., Gökçe, A. Ş. ve Koraş, M. (2013). Kümelenme ve Rekabet Analizi İçin Bir Uygulama. Journal of Institute of Social Sciences, (30), 1-18.
  • Aydemir, B., ve Soydaş, M. E. (2014), Denizli İli Turizm Kümelenme Potansiyeli, Pamukkale Journal of Eurosian Socioeconomic Studies, 1(2), 13-26.
  • Bahar, O. ve Kozak, M. (2010). Turizm Ekonomisi, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • BSTO, (2007). Bolu ili Turizm Sektörü Kümelenme Çalışması Analiz Raporu. Bolu, BTSO Yayınları.
  • Bulu, M. (2009). Rekabet İçin Kümelenme Temelli Yaklaşımlara İhtiyacımız Var, Çerçeve Dergisi, 17(51), 5-21.
  • Cunha, S. K. & Cunha, J. C. (2005). Tourism Cluster Competitiveness And Sustainability: Proposal For A Systemic Model To Measure The Impact Of Tourism On Local Development. BAR-Brazilian Administration Review, 2(2), 47-62.
  • Delgado, M., Ketels, C., Porter, M. E., & Stern, S. (2012), The Determinants of National Competitiveness, NBER Working Paper No. 18249, Cambrigde, UK.
  • Doğmuş, O. E. (2010). Antalya Örneğinde Ulusal Turizm Politikalarının Sorgulanması, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir, Türkiye.
  • Duman, T., & Kozak, M., (2010). The Turkish Tourism Product: Differentiation and Competitiveness, Anatolia, 21(1), 89-106.
  • Ekonomi Bakanlığı (2012). Kümelerin Tanımlanması ve Önceliklendirilmesi Kılavuzu, Ankara.
  • Ellison, G., Glaeser, & Kerr, W. (2007). What Causes İndustry Agglomeration? Evidence From Coagglomeration Patterns (No. w13068) National Bureau Of Economic Research, Cambridge, USA.
  • Eraslan, H., Bulu, M., & Bakan, İ. (2008). Kümelenmeler ve İnovasyona Etkisi: Türk Turizm Sektöründe Uygulamalar. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 3(1), 1-34.
  • Erkuş. H. Ö. (2009). The role of cluster types and firm size in designing the level of network relations: The experience of the Antalya tourism region, Tourism Management, 30(4), 589-597.
  • Gökovalı, U. (2010) Contribution of Tourism to Economic Growth in Turkey, Anatolia, 21 (1), 139-153.
  • Irmak, M. A.& Yılmaz, H. (2011), Flora Turizmine Bakış Açısının Anketlerle Belirlenmesi, Biological Diversity and Conservation, 4(1), 99-106.
  • Kartal, G. (2013). Bölgesel Kalkınmada Kümelenme: Türkiye’de Turizm Kümelenmesi (2000-2012), Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde, Türkiye.
  • Keskin, A., & Cansız, H. (2010). Tourism, Turkey and economic development. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24(4), 23-46.
  • Keskin, H. (2013). Kümelenme ve Sektörel Bağlantıları Açısından Isparta İli Orman Ürünleri Endüstrisinin Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye.
  • Kök, N. F. (2010). Bölgesel Kalkınma Turizm İlişkisinde Kümelenmenin Rolü: Kavramsal Bir Analiz, Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara, Türkiye.
  • Kuşat, N. (2010). Kobi’ler için Kümelenmelerin Önemi ve Turizm Sektörü için Kümelenmelerin Uygunluğunun Araştırılması. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(2), 115-138.
  • Küçüker, C. (2012). Entriyel Kümelenme Yaklaşımları: Bir Değerlendirme, Türkiye Ekonomi Kurumu, Tartışma Metni 13, 15/04/2015 tarihinde http://www.tek.org.tr/dosyalar/balkanlar6.pdf linkinden erişildi.
  • Lagos, D. & Courtis, P. G. (2008). Business Clusters Formation As A Means Of Improving Competitiveness In The Tourism Sector, European Research Studies,11(1-2), 111-122.
  • Malmberg, A., Malmberg, B. & Lundequist, P. (2000). Agglomeration and Firm Performance: Economies Of Scale, Localisation, and Urbanisation Among Swedish Export Firms, Environment and Planning A, 32(2), 305-322.
  • Marshall, A. (1895). Principles of Economics, 3rd. Edition, Macmillan and Co., Ltd, London, UK.
  • McRAE-W. P. (2004). Wine and tourism: cluster complementarity and regional development. in Smith, K.A. and Schott, C. (2004) eds. Proceedings of the New Zealand Tourism and Hospitality Research Conference 2004, Wellington, 8-10 December. pp. 237-245.
  • MEVLANA KALKINMA AJANSI-MEVKA-(2011). TR 52 Düzey 2 MEVKA Bölgesi Turizm Sektörünün Kümelenme Analizi ve Makro Düzey Stratejik Planı, Konya., Türkiye.
  • Moric, I. (2013). “Clusters as a Factor of Rural Tourism Competitiveness: Montenegro Experiences”, Business Systems Research, 4(2), 94-107.
  • Oğuztürk, B. S. ve Sarıçoban, K. (2013), Küresel Rekabette Kümelenme ve İnovasyonun Rolü, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5 (1), 94-104.
  • Olalı, H. ve Timur, A. (1988), Turizm Ekonomisi, Ofis Ticaret Matbaacılık, İzmir, Türkiye.
  • Özpınar, Ö. (2003). Küreselleşme, iş gücü piyasaları ve Türkiye, Yayınlamamış Doktora Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın, Türkiye.
  • Pırnar, İ. (2008), İzmir ve Turizm Kümelenmeleri, Beyond Dergisi, 9(12), 30-35.
  • Porter, M. E. (1998). Clusters and The New Economics Of Competition, Harvard Business Review, 76 (6), 77-90.
  • Sarkım, M. (2007). Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Turistik Ürün Çeşitlendirme Politikaları ve Antalya Örneği, Yayınlamamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye.
  • Saruhan, H. (2010). Küreselleşme Sürecinin Gelişmekte Olan Ülkelerin Dış Ticaret Yapısı Üzerine Etkileri (Türkiye Örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir,
  • Sayın, M. ve Sayın, E. (2010), Girişimcilik ve İnovasyonun Küme Oluşumunda Etkisi ve Devlet Yardımlarının Önemi, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2 (1), 143:156.
  • Tosun, C., Timothy, D. J. & Öztürk, Y. (2003) Tourism Growth, National Development and Regional Inequality in Turkey, Journal of Sustainable Tourism, 11 (2-3), 133-161
  • Tutar, F. Tutar, E. ve Eren, M. A. (2011), Bölgesel/Yerel Ekonomik Kalkınmanın Popülerleşen Yeni Aktörü: Kümelenme, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2), 94-116.
  • Türkay, O. (2010). Sektörel Kümelenmelerde Çalışma Koşullarının Algılanması: Sultanahmet Turizm Kümelenmesi Örneği, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28, 145 – 154.
  • Waits, M., Jo. (2000). The Added Value Of The İndustry Cluster Approach To Economic Analysis, Strategy Development, and Service Delivery, Economic Development Quarterly, 14(1), 35-50.
  • Yıldız, Z. (2011). Turizmin Sektörünün Gelişimi Ve İstihdam Üzerindeki Etkisi. Visionary E-Journal/Vizyoner Dergisi, 3(5), 54-71.
  • Zengin, B. (2010). Turizm sektörünün Türkiye ekonomisine reel ve moneter etkileri. Akademik İncelemeler Dergisi, 5(1), 102-126.
  • Zeyrek, A. N. (2008). Besni’de Alternatif Turizm Potansiyeli, Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 451-466.
  • Aydın, S.. (2015), Üniversitemiz Daday Meslek Yüksekokulu Temeli Atıldı, 24/04/2015 tarihinde http://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/2012-09-04-13-25-08/menu-am-bilgisistemleri-tumhaber-tr/1573-anasayfahaberleri-dadaymeslekyuksekokulutemelatma-tr, linkinden erişildi.
  • Daday Atlı Spor Merkezi, 22/04/2015 tarihinde http://onlineturizm.blogcu.com/kastamonu-daday-atli-turizm-merkezi/6485406; linkinden erişildi.
  • Daday Kaymakamlığı. (2015). 24/04/2015 tarihinde http://www.daday.gov.tr/default_B0.aspx?content=314 linkinden erişildi.
  • Gölköy Yaşam Resort. (2016). 20/05/2016 tarihinde http://www.golkoyyasamresort.com/hakkimizda/; linkinden erişildi.
  • KOSGEB. (2015). 20/04/2015 tarihinde http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/1228/isbirligi-gucbirligi-destek-programi; linkinden erişildi.
  • KUZKA. (2015). 20/02/2015 tarihinde http://www.kuzka.gov.tr/#, linkinden erişildi.
  • UNWT. (2016), 20/06/2016 tarihinde http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/unwto_barom16_ 03_may_excerpt_.pdf; linkinden erişildi.
  • Şadıbey Çiftliği, (2015). 22/02/2015 tarihinde http://www.sadibeyciftligi.com/tr/hakkimizda.html, linkinden erişildi.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aydoğan Aydoğdu

Canan Tanrısever

Yayımlanma Tarihi 22 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 51

Kaynak Göster

APA Aydoğdu, A., & Tanrısever, C. (2017). TURİZMDE ATLI SPOR KÜMELENMESİ: DADAY ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(51), 57-73.
AMA Aydoğdu A, Tanrısever C. TURİZMDE ATLI SPOR KÜMELENMESİ: DADAY ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ocak 2017;(51):57-73.
Chicago Aydoğdu, Aydoğan, ve Canan Tanrısever. “TURİZMDE ATLI SPOR KÜMELENMESİ: DADAY ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 51 (Ocak 2017): 57-73.
EndNote Aydoğdu A, Tanrısever C (01 Ocak 2017) TURİZMDE ATLI SPOR KÜMELENMESİ: DADAY ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 51 57–73.
IEEE A. Aydoğdu ve C. Tanrısever, “TURİZMDE ATLI SPOR KÜMELENMESİ: DADAY ÖRNEĞİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 51, ss. 57–73, Ocak 2017.
ISNAD Aydoğdu, Aydoğan - Tanrısever, Canan. “TURİZMDE ATLI SPOR KÜMELENMESİ: DADAY ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 51 (Ocak 2017), 57-73.
JAMA Aydoğdu A, Tanrısever C. TURİZMDE ATLI SPOR KÜMELENMESİ: DADAY ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017;:57–73.
MLA Aydoğdu, Aydoğan ve Canan Tanrısever. “TURİZMDE ATLI SPOR KÜMELENMESİ: DADAY ÖRNEĞİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 51, 2017, ss. 57-73.
Vancouver Aydoğdu A, Tanrısever C. TURİZMDE ATLI SPOR KÜMELENMESİ: DADAY ÖRNEĞİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017(51):57-73.

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.