Bilgi teknolojileri ve internetin icat edilmesi ile birlikte sosyal medya kavramı ortaya çıkmıştır. Her bir yeni platform ile kullanıcı sayıları artan sosyal medya platformları hayatımızın her alanında vazgeçilmez olmuştur. İnsanlar hayatlarının önemli bir bölümünü internet ve dolayısıyla sosyal medya mecralarında geçirmeye başlamışlardır. Herkes gibi bu sosyal medya platformları turist rehberleri tarafından da aktif bir şekilde kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı turist rehberlerinin sosyal medya platformlarını hangi amaçlar için kullandıklarını belirlemektir. Çalışmanın, elde edilen veriler doğrultusunda Turist rehberlerine sosyal medya ve iş alma konusunda bilgi vermek açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiş, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu doğrultuda veri toplayabilmek amacıyla 20 turist rehberi ile görüşmeler yapılmıştır. Yapılan görüşmelerde elde edilen veriler kullanılarak içerik ve betimsel analizler gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak turist rehberlerinin çoğunluğu teknolojik cihazları bilgi edinme ve iletişim amaçlı kullandıkları ve sosyal medya platformlarını bir iş ağı olarak görmedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
With the invention of information technologies and the internet, the concept of social media has emerged. Social media platforms, whose number of users increase with each new platform, have become indispensable in every aspect of our lives. People have started to spend a significant part of their lives on the internet and therefore on social media. Like everyone else, these social media platforms are also actively used by tourist guides. The purpose of this study is to determine for what purposes tourist guides use social media platforms. It is thought that the study is important in terms of informing the tourist guides about social media and getting a job in line with the data obtained. In the study, Qualitative Research method has been used and half structured interview method as data collecting tool has been used. For this aim the data has been collected by interviewing 20 tour guides. As a result, it has been stated that most of the tour guides use the technological devices for knowledge acquisition and communication. It has been concluded that tourist guides do not see social media platforms as a business network.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2022 |
Submission Date | February 8, 2022 |
Published in Issue | Year 2022Volume: 5 Issue: 1-2 |