Destinasyon pazarlaması konusunda Antalya iline ilişkin birçok çalışmanın yapıldığı görülmüş ancak bu değişkenleri içerisine alan bir araştırmaya rastlanılmamıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışma Antalya destinasyonunda turizm faaliyetlerine katılan yerli turistlerin müşteri bağlılıklarının davranışsal niyetleri etkilemesinde müşteri deneyimi ve müşteri kimliğinin doğrudan veya dolaylı bir şekilde aracı rolünü araştırmaya yöneliktir. Araştırmaya katılımcılardan gelen 416 anket dâhil edilmiş ve elde edilen veriler Process makrosu kullanılarak analiz yapılmıştır. Hipotez testi sonuçlarına göre destinasyon bağlılığının destinasyon müşteri kimliğine ve müşteri deneyimine etkide bulunduğu görülmektedir. Öte yandan müşteri bağlılığının davranışsal niyeti etkilemediği, müşteri deneyimi ve müşteri kimliğinin aracı rolü olmadığı görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2021 |
Submission Date | May 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 4 Issue: 1 |