Covid-19 olarak da bilinen Koronavirüs ‘ün Türkiye’de yayılması, eğitim dâhil insan hayatının her yönünü önemli ölçüde etkilemiştir. Virüsün endişe verici şekilde yayılması, eğitim kurumlarını kapanmaya zorlamıştır. Etkiyi azaltmak için eğitim kurumları, hem materyal hem de insan kaynaklarına bağlı olarak öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler ve ebeveynler için çeşitli seçeneklerle farklı bağlamlarda eğitim yöntemleri geliştirmişlerdir. Bu yöntemlerle Milli Eğitim Bakanlığı öğrencilerin Covid-19 sürecinde okul derslerinden kopmaması ve eğitimin sürekliliğini sağlamak için bazı yenilikçi teknolojiler (örneğin, EBA, EBA TV ve televizyon yayınları gibi dijital ve mobil teknolojiler) oluşturmuştur. Uzaktan ve çevrimiçi eğitim, internet ve Wi-Fi dâhil olmak üzere teknolojik olanaklara bağlı olduğundan, bunların kullanılabilirliğindeki farklılıklar, erişim ve eğitim kalitesindeki boşlukları genişletmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, Covid-19 gölgesinde uzaktan eğitim hizmet kalitesini öğretmenlerin bakış açısıyla incelemektir.
Çalışmada Covid-19 pandemi sürecinde lise öğretmenleri tarafından sunulan uzaktan eğitim hizmet kalitesini belirlemek amacıyla Parasuraman vd.(1988) tarafından geliştirilen SERVQUAL ölçeği temel alınarak hazırlanan yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Veriler Yozgat ilinde lise bazında eğitim öğretim yapan Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde eğitim-öğretim hizmeti sunan on öğretmen ile 10-25 Mayıs 2020 tarihleri arasında telefonla görüşülerek elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, genel olarak uzaktan eğitim sisteminde öğretmenlerin kendilerini yeterli gördükleri ve uygulama katılımlarına özel çaba göstererek kaliteli bir eğitim hizmeti sunmaya çalıştıkları ancak bazı sistemsel teknik konularda ve değerlendirme dönüt noktasında sıkıntılar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | October 11, 2020 |
Submission Date | September 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Issue: 5 |