Research Article
BibTex RIS Cite

Antalya’daki Çocuk Dostu Niteliğindeki Otellerin Çocuklu Ailelere Sunduğu Rekreasyon Faaliyetleri ve İmkânlarına Yönelik Bir Değerlendirme

Year 2018, Issue: 2, 7 - 13, 20.12.2018

Abstract

Pazarlamanın tarihsel gelişimi ile birlikte günümüz pazarlama yapısı tüketicinin istek ve ihtiyaçlarını ön plana çıkaran bir anlayış içerisindedir. İşletmeler de artan rekabet içerisinde tüketiciyi memnun edecek hizmeti sağlamak zorundadırlar. Pazarlamadaki değişim ile birlikte değişen tüketici yapısına paralel olarak, işletmeler kendilerini farklı kılmak için bazı stratejiler uygulamak zorunda kalmışlardır. Pazarı bölümlendirme ve hedefleme mantığına dayanan stratejiler, özellikle belirli müşteri grubuna hitap ederek daha iyi hizmet anlayışını ortaya çıkarmıştır. Çünkü tüketicilerin satın alma tutumları ve satın alma istekleri farklılık gösterebilmektedir. İşletmeler pazarı oluşturan tüketici gruplarını pazar bölümleme ile daha özellikli hale getirerek onlara daha iyi hizmet vermeyi amaçlamaktadır. Bu açıdan bakıldığında bazı işletmeler çocuklu ailelere yönelik hedef pazar seçimi yapabilmektedirler. Günümüzde birçok acente tüketicilere çocuk dostu oteller olarak arama yaptırmaktadırlar.  Bu tarz oteller; bebeğinizin rahatça uyuyabilmesi için ona özel yatak ve yastık, çocuk restoranı, mama ısıtıcı, çocuk aktivite alanları, açık hava oyun alanları, video oyun odası, bebek bakım üniteleri, çocuk menüleri, deneyimli personel, çocuklara yönelik eğlenceler ve sinema salonları, biberon sterilizasyon imkânı, çocuk bakıcısı, bebek ve çocuk mini kulübü,  çocuk havuzu gibi olanaklar sunmaktadır. Çocukların güvenli bir şekilde ve eğlenerek tatil yapmalarını amaçlayan çocuk dostu oteller, ebeveynlerin de rahat bir tatil yapma imkânına sahip olmasına yardımcı olmayı hedeflemektedir. Bu çalışma hem Türkiye hem de dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen çocuklu misafirlere yönelik otellerin sunmuş oldukları imkânları göstermeyi amaçlamaktadır. Bu açıdan bakıldığında Antalya bölgesi en fazla turist alan bölge olması bakımından araştırmamızın kapsamını oluşturmaktadır. Bu çalışma Antalya bölgesinde faaliyet gösteren çocuk dostu otellerin ne tür imkân sunduklarına yönelik bir değerlendirme niteliğini taşımaktadır. Araştırmanın sonucunda otellerin çoğunun çocuk dostu olarak nitelendirildiğini fakat bu kavramın özelliklerini tam olarak taşımadıkları görülmüştür.  

References

  • ALABAY, N. (2010). Geleneksel Pazarlamadan Yeni Pazarlama Yaklaşımlarına Geçiş Süreci. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 213-235.
  • ALTUNBAŞ, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”. Selçuk İletişim Dergisi, 4(4), 156-162.
  • ALTUNIŞIK, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2001). Modern Pazarlama (1. Baskı b.). Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • BOSE, R. (2002). Customer Relationship Management: Key Components for IT Success. Industrial Management Data Systems, 102(2), 89-97.
  • COP, R., Candaş, N., & Akşit, N. (2012). Stratejik Pazarlama Kararlarında Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırmanın Önemi: Bolu İlinde Bulunan Otel İşletmeleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35-52.
  • ECER, H., & Canıtez, M. (2004). Pazarlama İlkerleri Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • EMİR, O., & Pekyaman, A. (2010). Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim ve Ekonomi, 17(2), 159-181.
  • ERDOĞAN, B., Tiltay, M., & Kimzan, H. (2011). Pazarlama Teorisi’nin Felsefi Temelleri: Değişim mi, İlişki mi? Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-28.
  • ESER, Z., & Korkmaz, S. (2011). Pazarlamaya Giriş. Anakara: Siyasal Yayın. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Turizm Fakültesi • 13
  • GÜRLER, A., Doğan, G., & Ayyıldız, B. (2016). Her Yönüyle Pazarlama . Ankara: Minel Yayın.
  • HUDSON, S. (2008). Tourism and Hospitality Marketing A Global Perspective. California : SAGE Publications.
  • İSLAMOĞLU, A. (2009). Temel Pazarlama Bilgisi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • KOTLER, P. (2000). Kotler ve Pazarlama. Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • KOTLER, P., Bowen, J., & Makens, J. (2014). Marketing for Hospitality and Tourism. London: Pearson Education Limited.
  • MAZLUM, M. (2010). Pazarlama İlkeleri. Mersin: Çağ Üniversitesi Yayınları.
  • MUCUK, İ. (2001). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • ÖZKAR, S. (2014, 10 13). Bebek-Çocuk dostu otel nedir? http://www.milliyet.com.tr/yurtdisi-turlari-uzmani-sarp-ozkar/bebek-cocuk-dostu-otel-nedir-tatil-1953642.
  • RAJU, P. (2009). Tourism Marketing And Management . Delhi: Manglam Publications.
  • STANTON, W. (1984). Fundamentals of Marketing . Japan: Tosho Printing.
  • SWARBROOKE, J., & Horner, S. (1999). Consumer Behaviour in Tourism. USA: Routledge.
  • TEK, Ö. (1999). Pazarlama İlkeleri . İstanbul: Beta Yayınevi.
  • TEKİN, M., Şahin, E., & Göbenez, Y. (2014). Postmodern Pazarlama Yaklaşımıyla Modern Pazarlama Yöntemleri: Güncel Şirket Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Dr. Mehmet YILDIZ Özel Sayısı, 225-232.
  • YÜKSELEN, C. (2001). Pazarlama İlkeler- Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • blog.jollytur.com/. (29/03/2018). https://blog.jollytur.com/cocukla-tatilin-en-keyifli-hali-cocuk-dostu-oteller/.
  • https://www.etstur.com/Cocuklu-Misafirlere-Uygun Tesisler?gclid=Cj0KCQjwv73VBRCdARIsAOnG8u2djRDz_su2EnF9-gytGx3H9QoIoy_Y9GlX6RFs-elXdZzzPcYbFcaAjBeEALw_wcB&gclsrc=aw.ds. (29/03/2018).
  • https://www.jollytur.com/cocuk-dostu-oteller. (29/03/2018).
  • http://www.lulutata.com/liste/en-eglenceli-10-cocuk-dostu-otel-8. (29/03/2018).
Year 2018, Issue: 2, 7 - 13, 20.12.2018

Abstract

References

  • ALABAY, N. (2010). Geleneksel Pazarlamadan Yeni Pazarlama Yaklaşımlarına Geçiş Süreci. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 213-235.
  • ALTUNBAŞ, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”. Selçuk İletişim Dergisi, 4(4), 156-162.
  • ALTUNIŞIK, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2001). Modern Pazarlama (1. Baskı b.). Adapazarı: Değişim Yayınları.
  • BOSE, R. (2002). Customer Relationship Management: Key Components for IT Success. Industrial Management Data Systems, 102(2), 89-97.
  • COP, R., Candaş, N., & Akşit, N. (2012). Stratejik Pazarlama Kararlarında Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırmanın Önemi: Bolu İlinde Bulunan Otel İşletmeleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 35-52.
  • ECER, H., & Canıtez, M. (2004). Pazarlama İlkerleri Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • EMİR, O., & Pekyaman, A. (2010). Çocuklu Ailelerin Otel İşletmesi Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Afyonkarahisar’da Bir Uygulama. Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim ve Ekonomi, 17(2), 159-181.
  • ERDOĞAN, B., Tiltay, M., & Kimzan, H. (2011). Pazarlama Teorisi’nin Felsefi Temelleri: Değişim mi, İlişki mi? Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-28.
  • ESER, Z., & Korkmaz, S. (2011). Pazarlamaya Giriş. Anakara: Siyasal Yayın. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Turizm Fakültesi • 13
  • GÜRLER, A., Doğan, G., & Ayyıldız, B. (2016). Her Yönüyle Pazarlama . Ankara: Minel Yayın.
  • HUDSON, S. (2008). Tourism and Hospitality Marketing A Global Perspective. California : SAGE Publications.
  • İSLAMOĞLU, A. (2009). Temel Pazarlama Bilgisi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • KOTLER, P. (2000). Kotler ve Pazarlama. Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • KOTLER, P., Bowen, J., & Makens, J. (2014). Marketing for Hospitality and Tourism. London: Pearson Education Limited.
  • MAZLUM, M. (2010). Pazarlama İlkeleri. Mersin: Çağ Üniversitesi Yayınları.
  • MUCUK, İ. (2001). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • ÖZKAR, S. (2014, 10 13). Bebek-Çocuk dostu otel nedir? http://www.milliyet.com.tr/yurtdisi-turlari-uzmani-sarp-ozkar/bebek-cocuk-dostu-otel-nedir-tatil-1953642.
  • RAJU, P. (2009). Tourism Marketing And Management . Delhi: Manglam Publications.
  • STANTON, W. (1984). Fundamentals of Marketing . Japan: Tosho Printing.
  • SWARBROOKE, J., & Horner, S. (1999). Consumer Behaviour in Tourism. USA: Routledge.
  • TEK, Ö. (1999). Pazarlama İlkeleri . İstanbul: Beta Yayınevi.
  • TEKİN, M., Şahin, E., & Göbenez, Y. (2014). Postmodern Pazarlama Yaklaşımıyla Modern Pazarlama Yöntemleri: Güncel Şirket Uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Dr. Mehmet YILDIZ Özel Sayısı, 225-232.
  • YÜKSELEN, C. (2001). Pazarlama İlkeler- Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • blog.jollytur.com/. (29/03/2018). https://blog.jollytur.com/cocukla-tatilin-en-keyifli-hali-cocuk-dostu-oteller/.
  • https://www.etstur.com/Cocuklu-Misafirlere-Uygun Tesisler?gclid=Cj0KCQjwv73VBRCdARIsAOnG8u2djRDz_su2EnF9-gytGx3H9QoIoy_Y9GlX6RFs-elXdZzzPcYbFcaAjBeEALw_wcB&gclsrc=aw.ds. (29/03/2018).
  • https://www.jollytur.com/cocuk-dostu-oteller. (29/03/2018).
  • http://www.lulutata.com/liste/en-eglenceli-10-cocuk-dostu-otel-8. (29/03/2018).
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section MAKALELER
Authors

İlker Öztürk

Fuat Atasoy

Volkan Arıkan

Publication Date December 20, 2018
Submission Date April 22, 2018
Published in Issue Year 2018Issue: 2

Cite

APA Öztürk, İ., Atasoy, F., & Arıkan, V. (2018). Antalya’daki Çocuk Dostu Niteliğindeki Otellerin Çocuklu Ailelere Sunduğu Rekreasyon Faaliyetleri ve İmkânlarına Yönelik Bir Değerlendirme. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi(2), 7-13.