Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURKISH BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL VISION

Yıl 2022, Cilt: 20 Sayı: 1, 486 - 512, 22.03.2022
https://doi.org/10.11611/yead.1030274

Öz

Entrepreneurial activities have a social aspect, such as providing solutions to social needs and problems, as well as macro-economic benefits like contributing to the country’s economy. Therefore, entrepreneurship attracts attention of not only individuals but also private and public sectors.
This study aims to investigate individuals’ views about their perspective on entrepreneurship and entrepreneurial vision and to compare such views with their entrepreneurial tendency levels. The study mainly explores undergraduate business administration students’ views on entrepreneurship education and makes suggestions for the improvement of entrepreneurship education and for its more effective implementation. To this end, students studying business administration at 37 different universities in Turkey were reached using the simple random sampling method, and analyzes were carried out with 602 questionnaires.
The analysis results indicate that individuals with high entrepreneurial tendency need guidance to engage in efficient and productive activities while those with low entrepreneurial tendency need a right entrepreneurial vision. As a result, the study highlights the importance of entrepreneurship education to meet both needs.

Kaynakça

  • Altunışık R., Coşkun R., Bayraktaroğlu S. and Yıldırım E. (2005) “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı”, 4th Ed, İstanbul: Avcı Ofset.
  • Bilge, H. and Vedat, BAL (2012). Girişimcilik eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16): 131-148.
  • Bozkurt, Ö., Aslan, Z. and Göral, M. (2011) “Yüksek Öğretimde Verilen Girişimcilik Eğitiminin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Teknik Program ve Sosyal Program Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, İstanbul: Uluslararası Yönetim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar, 2.c.
  • Bridge, S., O’Neill, K. and Cromie S. (1998) “Understanding Enterprise, Entrepreneurship and Small Business”, Macmillan.
  • Buhârî, “Büyûʿ”, 15; Nesâî, “Büyûʿ’”, 1; Ebû Dâvûd, “Büyûʿ”, 6; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 4: 131-132
  • Buhârî, Ebû ʿAbdillâh Muḥammed b. İsmail (ö.256/870), Saḥîḥu'l-Buḫâri, I-IX, 2001.
  • Durrant, D. E. (2014) “Entrepreneurial Intentions: Making The Case For Entrepreneurship Education”, Capella University, PHD.
  • Fidan, Y. and Çiftçi, S. (2010) “Farklı Fakültelerdeki İşletme Öğrencilerinin Girişimciliğe Bakışları”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4): 58-73.
  • Fidan, Y., Çetin, S. and Yurdasever, E. (2021) “İşletme Lisans Öğrencilerinde Girişimcilik Düşüncesinin Değişimi 2005 ve 2020 Karşılaştırması”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1): 506-536.
  • Gutterman, A. S. (2016) “Entrepreneurship: A Library of Resources for Growth- Oriented Entrepreneurs”, Business Expert Press.
  • Gümüştekin, İ.H. (2021) “Hz. Peygamber (Sav) Döneminde Ekonomik Hayat”, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Hisrich, R. D. and Peters, M. P. (1998) “Entrepreneurship”, USA: Irwin McGraw-Hill.
  • Huang, P., Wu, K. and Fan, C. (2020) “Study on The Intermediary of Entrepreneurial Attitude and The Adjustment of Personal Traits Under The Background of Entrepreneurship Education”, The International Journal of Electrical Engineering & Education.
  • İbn Hacer el-Askalânî, el-Metâlibü’l-âliye, nşr. Hüseyin b. Yûsuf b. Mustafa Ömer Sebâhîteş (Riyad: Dârü'lÂsıme, 1419/1998), 7: 352.
  • Keleş, H. N. (2013). “Girişimcilik Eğiliminin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi”, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(26): 23-43.
  • Kuratko, D. F. and Hodgetts, R. M. (2001) “Entrepreneurship: A Contemporary Approach: Harcourt College Publishers”, Fort Worth, 468, Aktaran: Özel, M. (2018). Yönetebilen Türkler, Küre Yayınları, İstanbul.
  • Marlborough School (2019) “Five Benefits of Entrepreneurship Education to Students”, https://www.marlborough.org/news/~board/stem/post/five-benefits-of-entrepreneurship-education-to-students
  • Özcan, B., Çeltek, E. E., Sönmez, N. and Kırım, B. (2018) “Girişimci Kişilik Özelliklerinin ve Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Kocaeli üniversitesi örneği”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (18. EYİ Özel Sayısı): 37-54.
  • Özden, K., Temurlenk M.S. and Başar, S. (2008) “Girişimcilik Eğilimi: Kırgızistan Manas Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, 2. Uluslararası Girişimcilik Kongresi, 7-10 Mayıs, Bişkek, 229-240.
  • Özel, M. (2018) “Yönetebilen Türkler”, İstanbul: Küre Yayınları.
  • Piperopoulos, P. and Dimov, D. (2015) “Burst Bubbles or Build Steam? Entrepreneurship Education, Entrepreneurial Efficacy, and Entrepreneurial Intentions”, Journal of Small Business Management, 53(4): 970-985.
  • Sanchez, J.C. (2013) “The Impact of an Entreprenurship Education Program on Entreprenurial Competencies and Intention”, Journal of Small Business Management, 51(3): 447-465.
  • Scarborough, N. (2014) “Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri”, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şen E. ve Aslan İ. (2017). Girişimci Kişilik Özelliklerinin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi”, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 4(15).
  • Tanrıverdi, H., Bayram, G. N. and Alkan, M. (2016) “Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin İncelenmesi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(1).
  • Thomas S. A. and Mueller L. S. (2000) “A Case for Comparative Entrepreneurship: Assessing The Relevance of Culture”, Journal of International Business Studies, 31(2).
  • Uygun, M., Mete, S. and Güner, E. (2012) “Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2): 145-156.
  • Wang K. C. and Wong Poh-Kam. (2004) “Entrepreneurial Interest of University Students in Singapore”, Technovation, 24: 163-172.
  • Werlin, H. (1991). “Ghana and South Korea: Lessons from World Bank Case Studies”, Public Administration and Development, 11(3): 245-255.
  • Zain, Z.M., Akram, A.M. and Ghani, E.K. (2010) “Entrepreneurial Intention Among Malaysian Business Students”, Canadian Social Science, 6(3): 34-44.
  • Zhao, H, Seibert, S.E. and Lumpkin, G.T. (2010) “The Relationship of Personality to Entrepreneurial Intentions and Performance: A Meta-Analytic Review”, Journal of Management 36(2): 381-404.

TÜRKİYELİ İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK VİZYONU

Yıl 2022, Cilt: 20 Sayı: 1, 486 - 512, 22.03.2022
https://doi.org/10.11611/yead.1030274

Öz

Girişimcilik faaliyetlerinin ülke ekonomisine katkı gibi makro ekonomik faydalarının yanında toplumsal ihtiyaç ve sorunlara çözüm üretmek gibi sosyal bir yönü de bulunmaktadır. Bu yönüyle girişimcilik sadece bireyler tarafından değil hem özel hem de kamu kesimi nezdinde de ilgi çekmektedir.
Bu araştırma, bireylerin girişimciliğe bakış açısı ve girişimcilik vizyonu hakkındaki görüşlerini incelenmeyi ve girişimcilik eğilim düzeyleri ile bu görüşleri karşılaştırılmayı hedeflemektedir. Bununla birlikte araştırma, ağırlıklı olarak işletmecilik eğitimi alan lisans öğrencilerinin girişimcilik eğitimiyle ilgili görüşlerini irdelenmekte, girişimcilik eğitiminin geliştirilmesi ve daha etkin yürütülebilmesi için önerilerde bulunmaktadır. Bu kapsamda basit tesadüfi örneklem yöntemiyle Türkiye’de ki 37 farklı üniversitede işletme eğitimi gören öğrencilere ulaşılmış ve değerlendirmeye alınan 602 adet anket ile analizler gerçekleştirilmiştir.
Analiz sonuçlarına göre girişimcilik eğilimi yüksek olan bireylerin etkin ve verimli faaliyetlerde bulunması için rehberliğe; girişimcilik eğilimi düşük olan bireylerin ise girişimcilik konusunda doğru bir vizyona ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir. Sonuç olarak her iki ihtiyacın da giderilmesi için girişimcilik eğitiminin önemine vurgu yapılmıştır.

Kaynakça

  • Altunışık R., Coşkun R., Bayraktaroğlu S. and Yıldırım E. (2005) “Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı”, 4th Ed, İstanbul: Avcı Ofset.
  • Bilge, H. and Vedat, BAL (2012). Girişimcilik eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (16): 131-148.
  • Bozkurt, Ö., Aslan, Z. and Göral, M. (2011) “Yüksek Öğretimde Verilen Girişimcilik Eğitiminin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Teknik Program ve Sosyal Program Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, İstanbul: Uluslararası Yönetim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar, 2.c.
  • Bridge, S., O’Neill, K. and Cromie S. (1998) “Understanding Enterprise, Entrepreneurship and Small Business”, Macmillan.
  • Buhârî, “Büyûʿ”, 15; Nesâî, “Büyûʿ’”, 1; Ebû Dâvûd, “Büyûʿ”, 6; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 4: 131-132
  • Buhârî, Ebû ʿAbdillâh Muḥammed b. İsmail (ö.256/870), Saḥîḥu'l-Buḫâri, I-IX, 2001.
  • Durrant, D. E. (2014) “Entrepreneurial Intentions: Making The Case For Entrepreneurship Education”, Capella University, PHD.
  • Fidan, Y. and Çiftçi, S. (2010) “Farklı Fakültelerdeki İşletme Öğrencilerinin Girişimciliğe Bakışları”, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (4): 58-73.
  • Fidan, Y., Çetin, S. and Yurdasever, E. (2021) “İşletme Lisans Öğrencilerinde Girişimcilik Düşüncesinin Değişimi 2005 ve 2020 Karşılaştırması”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10 (1): 506-536.
  • Gutterman, A. S. (2016) “Entrepreneurship: A Library of Resources for Growth- Oriented Entrepreneurs”, Business Expert Press.
  • Gümüştekin, İ.H. (2021) “Hz. Peygamber (Sav) Döneminde Ekonomik Hayat”, Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Hisrich, R. D. and Peters, M. P. (1998) “Entrepreneurship”, USA: Irwin McGraw-Hill.
  • Huang, P., Wu, K. and Fan, C. (2020) “Study on The Intermediary of Entrepreneurial Attitude and The Adjustment of Personal Traits Under The Background of Entrepreneurship Education”, The International Journal of Electrical Engineering & Education.
  • İbn Hacer el-Askalânî, el-Metâlibü’l-âliye, nşr. Hüseyin b. Yûsuf b. Mustafa Ömer Sebâhîteş (Riyad: Dârü'lÂsıme, 1419/1998), 7: 352.
  • Keleş, H. N. (2013). “Girişimcilik Eğiliminin Kuşak Farkına Göre İncelenmesi”, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13(26): 23-43.
  • Kuratko, D. F. and Hodgetts, R. M. (2001) “Entrepreneurship: A Contemporary Approach: Harcourt College Publishers”, Fort Worth, 468, Aktaran: Özel, M. (2018). Yönetebilen Türkler, Küre Yayınları, İstanbul.
  • Marlborough School (2019) “Five Benefits of Entrepreneurship Education to Students”, https://www.marlborough.org/news/~board/stem/post/five-benefits-of-entrepreneurship-education-to-students
  • Özcan, B., Çeltek, E. E., Sönmez, N. and Kırım, B. (2018) “Girişimci Kişilik Özelliklerinin ve Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Kocaeli üniversitesi örneği”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (18. EYİ Özel Sayısı): 37-54.
  • Özden, K., Temurlenk M.S. and Başar, S. (2008) “Girişimcilik Eğilimi: Kırgızistan Manas Üniversitesi ve Atatürk Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, 2. Uluslararası Girişimcilik Kongresi, 7-10 Mayıs, Bişkek, 229-240.
  • Özel, M. (2018) “Yönetebilen Türkler”, İstanbul: Küre Yayınları.
  • Piperopoulos, P. and Dimov, D. (2015) “Burst Bubbles or Build Steam? Entrepreneurship Education, Entrepreneurial Efficacy, and Entrepreneurial Intentions”, Journal of Small Business Management, 53(4): 970-985.
  • Sanchez, J.C. (2013) “The Impact of an Entreprenurship Education Program on Entreprenurial Competencies and Intention”, Journal of Small Business Management, 51(3): 447-465.
  • Scarborough, N. (2014) “Girişimciliğin ve Küçük İşletme Yönetiminin Temelleri”, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Şen E. ve Aslan İ. (2017). Girişimci Kişilik Özelliklerinin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi”, Journal of Social and Humanities Sciences Research, 4(15).
  • Tanrıverdi, H., Bayram, G. N. and Alkan, M. (2016) “Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin İncelenmesi”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 11(1).
  • Thomas S. A. and Mueller L. S. (2000) “A Case for Comparative Entrepreneurship: Assessing The Relevance of Culture”, Journal of International Business Studies, 31(2).
  • Uygun, M., Mete, S. and Güner, E. (2012) “Genç Girişimci Adayların Girişimcilik Eğilimi ve Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2): 145-156.
  • Wang K. C. and Wong Poh-Kam. (2004) “Entrepreneurial Interest of University Students in Singapore”, Technovation, 24: 163-172.
  • Werlin, H. (1991). “Ghana and South Korea: Lessons from World Bank Case Studies”, Public Administration and Development, 11(3): 245-255.
  • Zain, Z.M., Akram, A.M. and Ghani, E.K. (2010) “Entrepreneurial Intention Among Malaysian Business Students”, Canadian Social Science, 6(3): 34-44.
  • Zhao, H, Seibert, S.E. and Lumpkin, G.T. (2010) “The Relationship of Personality to Entrepreneurial Intentions and Performance: A Meta-Analytic Review”, Journal of Management 36(2): 381-404.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Finans
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yahya Fidan 0000-0002-5012-3629

Sertaç Ercan 0000-0003-3896-9194

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Fidan, Y., & Ercan, S. (2022). TURKISH BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL VISION. Journal of Management and Economics Research, 20(1), 486-512. https://doi.org/10.11611/yead.1030274
AMA Fidan Y, Ercan S. TURKISH BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL VISION. Journal of Management and Economics Research. Mart 2022;20(1):486-512. doi:10.11611/yead.1030274
Chicago Fidan, Yahya, ve Sertaç Ercan. “TURKISH BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL VISION”. Journal of Management and Economics Research 20, sy. 1 (Mart 2022): 486-512. https://doi.org/10.11611/yead.1030274.
EndNote Fidan Y, Ercan S (01 Mart 2022) TURKISH BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL VISION. Journal of Management and Economics Research 20 1 486–512.
IEEE Y. Fidan ve S. Ercan, “TURKISH BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL VISION”, Journal of Management and Economics Research, c. 20, sy. 1, ss. 486–512, 2022, doi: 10.11611/yead.1030274.
ISNAD Fidan, Yahya - Ercan, Sertaç. “TURKISH BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL VISION”. Journal of Management and Economics Research 20/1 (Mart 2022), 486-512. https://doi.org/10.11611/yead.1030274.
JAMA Fidan Y, Ercan S. TURKISH BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL VISION. Journal of Management and Economics Research. 2022;20:486–512.
MLA Fidan, Yahya ve Sertaç Ercan. “TURKISH BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL VISION”. Journal of Management and Economics Research, c. 20, sy. 1, 2022, ss. 486-12, doi:10.11611/yead.1030274.
Vancouver Fidan Y, Ercan S. TURKISH BUSINESS ADMINISTRATION STUDENTS’ ENTREPRENEURIAL VISION. Journal of Management and Economics Research. 2022;20(1):486-512.