Editoryal
BibTex RIS Kaynak Göster

Sürdürülebilirlik İletişimi ve Halkla İlişkiler

Yıl 2022, Sayı: 39, 1 - 4, 29.04.2022
https://doi.org/10.17829/turcom.1106292

Öz

Sürdürülebilirlik, son yılların en yaygın kullanılan sözcüklerinden biri olarak karşımıza çıksa da hala öneminin tam olarak anlaşılamadığı bir gerçek. Pek çok kavram “sürdürülebilir” olarak tanımlanabilir ve ilişkilendirilebilir. Sürdürülebilir şehirler, ekonomiler, kaynak yönetimi, ticaret, geçim kaynakları ve sürdürülebilir kalkınma buna örnek olarak verilebilir. Birleşmiş Milletler tarafından 1987 yılında yayımlanan “Our Common Future (Ortak Geleceğimiz)” isimli kitapta “sürdürülebilir kalkınma” şu şekilde ifade edilmiştir: “Sürdürülebilir kalkınma, gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılama yeteneğinden ödün vermeden, bugünün nesillerinin ihtiyaçlarını karşılayan kalkınmadır”. Bu tanımdan bazı ifadeleri çekerek her alan için sürdürülebilirliği mikro düzeyde anlamlandırmış oluruz; “Gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılama yeteneğinden ödün vermeden….” O halde temel misyon her alanda bu cümleyi esas alan kültürel kodlar oluşturmayı sağlamaktır. Bu kültürel kodların sağlanması sağlam bir farkındalık, gelişkin bir bilinç ve stratejik bir iletişim gerektirir. Son derece önemli gördüğümüz sürdürülebilirlik süreçlerinin Halkla İlişkiler alanında daha geniş bir farkındalık ile yer almasını sağlamak amacıyla Türkiye İletişim Araştırmaları Dergimizin özel sayısını bu konuya ayırdık. Kıymetli hocamız Prof. Dr. Alaeddin Asna anısına tasarladığımız özel sayımız “Sürdürülebilirlik ve Halkla İlişkiler” bağlığı altında bağlantılı çalışmaların yer aldığı bir sayı oldu. Prof. Dr. Alaeddin Asna, Halkla İlişkiler alanı için duayen bir akademisyen ve aynı zamanda profesyonel olmasının yanında Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin dekanlık görevini yürütmüş çok kıymetli bir isimdir. Halkla İlişkiler alanının temelinde etik ve sorumluluk anlayışının bulunması gerektiğine her dersinde dikkat çektiğini bizzat bildiğim değerli hocamızı bu vesile ile saygıyla anıyor, dergimize değerli çalışmalarıyla ve hakem değerlendirmeleriyle katkıda bulunmuş olan tüm akademisyenlere teşekkürlerimi iletiyorum. Alan için katkı olmasını umuyor keyifli okumalar diliyorum.

Kaynakça

  • Evers, B. A. (2018). Why adopt the sustainable development goals? The case of multinationals in the Colombian coffee and extractive sector [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Erasmus University Rotterdam.
  • Franz‐Balsen, A., & Heinrichs, H. (2007). Managing sustainability communication on campus: experiences from Lüneburg. International Journal of Sustainability in Higher Education, 8(4), 431-445. https://doi.org/10.1108/14676370710823591
  • Guo, F. (2017). The spirit and characteristic of the general provisions of civil law. Law and Economics, 3(54), 5-16.
  • Mohieldin, M. (2017, 4 Ağustos). The sustainable development goals and private sector opportunities. World Bank Group. https://pubdocs.worldbank.org/en/394231501877501769/The-Sustainable-Development-Goals-and-Private-Sector-Opportunities.pdf
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Editörden
Yazarlar

Ebru Özgen 0000-0003-4103-2386

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2022
Gönderilme Tarihi 19 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Özgen, E. (2022). Sürdürülebilirlik İletişimi ve Halkla İlişkiler. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(39), 1-4. https://doi.org/10.17829/turcom.1106292