Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVİD-19 Gölgesinde Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin İncelenmesi

Yıl 2020, Sayı: 5, 7 - 18, 11.10.2020

Öz

Covid-19 olarak da bilinen Koronavirüs ‘ün Türkiye’de yayılması, eğitim dâhil insan hayatının her yönünü önemli ölçüde etkilemiştir. Virüsün endişe verici şekilde yayılması, eğitim kurumlarını kapanmaya zorlamıştır. Etkiyi azaltmak için eğitim kurumları, hem materyal hem de insan kaynaklarına bağlı olarak öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler ve ebeveynler için çeşitli seçeneklerle farklı bağlamlarda eğitim yöntemleri geliştirmişlerdir. Bu yöntemlerle Milli Eğitim Bakanlığı öğrencilerin Covid-19 sürecinde okul derslerinden kopmaması ve eğitimin sürekliliğini sağlamak için bazı yenilikçi teknolojiler (örneğin, EBA, EBA TV ve televizyon yayınları gibi dijital ve mobil teknolojiler) oluşturmuştur. Uzaktan ve çevrimiçi eğitim, internet ve Wi-Fi dâhil olmak üzere teknolojik olanaklara bağlı olduğundan, bunların kullanılabilirliğindeki farklılıklar, erişim ve eğitim kalitesindeki boşlukları genişletmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, Covid-19 gölgesinde uzaktan eğitim hizmet kalitesini öğretmenlerin bakış açısıyla incelemektir.
Çalışmada Covid-19 pandemi sürecinde lise öğretmenleri tarafından sunulan uzaktan eğitim hizmet kalitesini belirlemek amacıyla Parasuraman vd.(1988) tarafından geliştirilen SERVQUAL ölçeği temel alınarak hazırlanan yapılandırılmış mülakat formu kullanılmıştır. Veriler Yozgat ilinde lise bazında eğitim öğretim yapan Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde eğitim-öğretim hizmeti sunan on öğretmen ile 10-25 Mayıs 2020 tarihleri arasında telefonla görüşülerek elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, genel olarak uzaktan eğitim sisteminde öğretmenlerin kendilerini yeterli gördükleri ve uygulama katılımlarına özel çaba göstererek kaliteli bir eğitim hizmeti sunmaya çalıştıkları ancak bazı sistemsel teknik konularda ve değerlendirme dönüt noktasında sıkıntılar yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alomari, O. H. A. (2019), Liselerde Eğitim Hizmet Kalitesi: Dohuk İlinde Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksel Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Bozkurt, A. (2020), Koronavirüs (Covid-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması, Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. ve Sharma, R. C. (2020), Emergency Remote Teaching in A Time Of Global Crisis Due to Corona Viruspandemic, Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6.
  • Buckler, A., Chamberlain, L., Stutchbury, K. ve Hedge, C. (2020), Minimising ‘Distance’ in Distance Learning Programmes During A Global Health Crisis: Framing An İnternational Education Response to COVID-19. UKFIET, https://www.ukfiet.org/2020/minimising-distance-in-distance-learning-programmes-during-a-global-health-crisis-framing-an-international-education-response-to-covid-19/, Erişim Tarihi: 05.06.2020.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve Pedagojik Yansımaları: Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamalar, Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Doghonadze, N., Aliyev, A., Halawachy, H., Knodel, L., ve Adedoyin, A. S. (2020), The Degree of Readiness to Total Distance Learning in the Face of COVID-19-Teachers’ View (Case of Azerbaijan, Georgia, Iraq, Nigeria, UK and Ukraine), Journal of Education in Black Sea Region, 5(2), 2-41.
  • El Maarouf, M. D., Belghazi, T. ve El Maarouf, F. (2020), COVID–19: A Critical Ontology of The Present, Educational Philosophy and Theory, 1-19.
  • Emin, M. N.(2020). Koronavirüs Salgını ve Acil Durumda Eğitim, Seta Perspektif, 268, 1-4.
  • Gupta, A. ve Goplani, M. (2020), Impact of Covid-19 on Educational Institutions in India, UGC Care Journal, 661-671. Kaya, Z., Erden, O, Çakır, H. ve Bağırsakçı, N. B. (2004), Uzaktan Eğitimin Temelleri Dersindeki Uzaktan Eğitim İhtiyacı Ünitesinin Web Tabanlı Sunumunun Hazırlanması, The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 3 (3), 165-175.
  • Koronavirüs (Covid-19) Salgınının Eğitim ve Öğretmenlere Etkisi, https://www.setav.org/5-soru-koronavirus-covid-19-salgininin-egitim-ve-ogretmenlere-etkisi/, Erişim Tarihi: 08.06.2020.
  • Lorenz, E. U. (1972), Predictability: Does The Flap of a Butterfly’swings İn Brazil Set Off A Tornado in Texas? Resonance - Journal of Science Education, 20(3), 260-263.
  • Onyema E.M., Eucheria N.C., Obafemi F.A., Sen S., Atonye F.G., Sharma A. ve Alsayed A.O., (2020), Impact of Coronavirus Pandemic on Education, Journal of Education and Practice, 11(13), 108-121.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V. ve Berry, L. L. (1988), SERVQUAL: A Multible-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Srevive Quality, Journal of Retailing, 64(1), 12-40.
  • Picciano, A. G. (2001), Distance Learning: Making Connections Across Virtual Space and Time, New Jersey Upper Saddle River: Merrill Prentice Hall.
  • Rumble, G. (1986). The Planning and Management Of Distance Education. London: Croom Helm.
  • Telli Yamamoto, G. ve Altun, D. (2020), Coronavirüs ve Çevrimiçi (Online) Eğitimin Önlenemeyen Yükselişi, Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • UNESCO. (2020a), School closurescausedby Coronavirus (Covid-19). UNESCO. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse, Erişim Tarihi: 05.06.2020.
  • UNESCO. (2020b), Startling digital divides in distance learningemerge. UNESCO. https://en.unesco.org/news/startling-digital-divides-distance-learning-emerge, Erişim Tarihi: 05.06.2020.
  • UNICEF. (2020). UNICEF and Microsoft launchgloballearning platform to helpaddress COVID-19 educationcrisis. UNICEF. https://www.unicef.org/press-releases/unicef-and-microsoft-launch-global-learning-platform-help-address-covid-19-education, Erişim Tarihi: 05.06.2020.
  • Upoalkpajor, J. N. ve Upoalkpajor, C. B. (2020), The Impact of COVID-19 on Education in Ghana, Asian Journal of Education and Social Studies, 9(1), 23-33.
  • Yenal, A. Ç. (2009), Uzaktan Eğitim, Yayınyanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zhao, Y. (2020), COVID-19 As a Catalyst For Educational Change. Prospects, 1-5. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09477-y
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Şükran Karaca

Doğan Kelam 0000-0002-3205-0227

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 7 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Karaca, Ş., & Kelam, D. (2020). COVİD-19 Gölgesinde Uzaktan Eğitim Hizmet Kalitesinin İncelenmesi. Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi(5), 7-18.