Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The relationship between graduate students' perception of social support and academic procrastinations

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 77 - 82, 31.12.2023
https://doi.org/10.47542/sauied.1311363

Öz

Aim: This research is conducted to examine the relationship between graduate students' perceptions of “social support” and “academic procrastination”, and the effect of social support perception on academic procrastination.

Method: The research sample consists of 220 students studying at Kayseri University. Relational survey model, one of the quantitative research methods, is used in the research. The questionnaire method is used as data collection method. Participants were selected by an appropriate sampling method according to different gender, age, marital status, field of expertise and economic status variables and participated in the research on a voluntary basis. The research questionnaire was filled out on online platforms.

Findings: According to the results of the research, negative and significant correlations are found between the perception of social support and the sub-dimensions of the concept and academic procrastination.

Results: In addition, it is concluded that the perception of social support as a whole and the support of friends and personal support, which are sub-dimensions of the concept, have a negative and significant effect on tendency to procrastinate academically. On the other hand, the family support sub-dimension has no significant effect on academic procrastination.

Kaynakça

  • Aitken, M. E. (1982). A personality profile of the college student procrastinator [Doctoral Dissertation[. University of Pittsburgh.
  • Akbaş Coşar, H. ve Gedik, H. (2021). Öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılığı ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 32-65.
  • Akın, M. (2008). Örgütsel destek, sosyal destek ve iş/aile çatışmalarının yaşam tatmini üzerindeki etkileri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(25), 141-171
  • Balkıs, M. (2006). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğilimlerinin düşünme ve karar verme tarzları ile ilişkisinin incelenmesi [Doktora Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Balkıs, M. ve Duru, E. (2010). Akademik erteleme eğilimi, akademik başarı ilişkisinde genel ve performans benlik saygısının rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 159-170.
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M. ve Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 2(7), 57-73.
  • Bar, M. (2016). Beden eğitimi ve spor etkinliklerinin psikolojik dayanıklılık ve akademik ertelemeye etkisi [Doktora Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Bozkurt, T. M. (2021). Spor bilimleri fakültesinde eğitim alan öğrencilerin sporda e-öğrenmeye yönelik tutumları, akademik erteleme davranışları ve duygusal zekâ özelliğinin incelenmesi [Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Certel, Z., Bahadir, Z. ve Özgönül, M. L. (2016). Investigation of academic procrastination and academic self-efficacy of physical education and sport teacher candidates in term of some variables. International Conference New Horizons in Education INTE, 1-1, 13-15 Temmuz, Vienna, Avusturya.
  • Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Çakır, Y. ve Palabıyıkoğlu, R. (1997). Gençlerde Sosyal Destek, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Kriz Dergisi, 5(1), 15-24.
  • Çapık, C. (2014). Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205.
  • Çetin, N. ve Ceyhan, E. (2018). Lise öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının sürekli kaygı, akılcı olmayan inanç, öz düzenleme ve akademik başarı ile ilişkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 460-479.
  • Eker, D., Arkar, H. ve Yaldız, H. (2001). Çok boyutlu algılanan sosyal destek ölçeğinin gözden geçirilmiş formunun faktör yapısı, geçerlik ve güvenirliği. Türk Psikiyatri Dergisi, 12(1), 17-25.
  • Ekşi, H. ve Dilmaç, B. (2010). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme, karar vermeyi erteleme ve akademik erteleme düzeylerinin sürekli kaygı açısından incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 433-450.
  • Erbir, M. (2021). Covid-19 pandemisi kaynaklı uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin sosyal destek algıları ve özgüven düzeylerinin ruh sağlığına etkisi: Kayseri Üniversitesi örneği. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 58-80.
  • Ferrari, J. R., Keane, S. M., Wolfe, R.N. ve Beck B. L. (1998). The antecedents and consequences of academic excuse-making: Examining ındividual-differences in procrastination. Research In Higher Education, 39(2), 199-215.
  • Gobi, S. (1995). Social support as a moderator of life stress. Toward an Integrated Medicine, Glassies From Psychosomatic Medicine 1959-1979, American Psychiatric Press, Inc., USA: 377-398.
  • Grecco, P. R. (1984). A cognitive-behavioral assessment of problematic academic procrastination: Development of a Procrastination Self-Statement Inventory. [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. California School of Professional Psychology - Fresno. Gün, F., Turabik, T. ve Atanur Başkan, G. (2020). Akademik özyeterlik ile akademik erteleme eğilimi ilişkisi: Aday öğretmenler üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 815-826.
  • House, J. S., Landis, K. R. V. ve Umberson, D. (1988). Social Relationships and Health. Science, National Library of Medicine, 241, 540-545.
  • Hussain, I. ve Sultan, S. (2010). Analysis of procrastination among university students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 1897–1904.
  • Iraz, R., Arıbaş, A. N. ve Özşahin, F. (2021). Algılanan sosyal destek ve psikolojik iyi oluş ilişkisi: Üniversite öğrencileri örneği. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 5(2), 363-376.
  • Kachgal, M. M., Hansen, L. S. ve Nutter, K. J. (2001). Academic procrastination prevention intervention: Strategies and recommendations. Journal of Developmental Education, 25(1), 14-26.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaner, S. (2004). Engelli çocukları olan ana babaların algıladıkları stres, sosyal destek ve yaşam doyumları [Yayınlanmamış Bilimsel Araştırma Raporu]. Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri.
  • Kanten, S. (2018). İş yaşamının kalitesinin sosyal kaytarma ve işi erteleme davranışı üzerindeki etkisinde etik iklim algısının rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi, 16(32), 559-576.
  • Kirmeyer, S. (1987). Social support: Its relationship to observed communication with peers and superiors. Academy of Management Journal, 30(1), 138-151.
  • Lay, C. H. (1986). At last, my research article on procrastination. Journal of Research in Personality, 20, 474-495.
  • Lirio, P. (2007). Exploring career-life success and family social support of successful women in Canada, Argentina and Mexico. Career Development International, 12(1), 28-50.
  • Milgram, N, Mey-Tal, G. ve Levison, Y. (1998). Procrastination, generalized or specific, in college students and their parents. Personality and Individual Differences, 25, 297-316.
  • Murray, L. (2003). Confirmatory factor analysis of The Multidimensional Scale of Perceived Social Support in clinically distressed and student samples. Journal of Personality Assessment, 81(3), 265-270.
  • Naktiyok, A., (2004). İç Girişimcilik. Beta Yayınları, İstanbul.
  • Odacı H., ve Kaya F., (2019). Mükemmeliyetçilik ve umutsuzluğun akademik erteleme davranışı üzerindekirolü: Üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma.
  • Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 9(1), 43-51.
  • Özer, A. ve Altun, E. (2011). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(21), 45-72.
  • Rahardjo, W., Juneman J., ve Setiani, Y. (2013). Computer anxiety, academic stress, and academic procrastination on college students. Journal of Education and Learning, 7(3), 147-152.
  • Redman, T. (2006), The consequences of perceived age discrimination amongst older police officers: Is social support a buffer?. British Journal of Management, 17(2), 167-175.
  • Roberts, M. S. (1997). Yaşamı Ertelemeyin. (Cev. Levent Kartal). Mavi Okyanus Yayıncılık, İstanbul.
  • Solomon, L. J. ve Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31, 503- 509.
  • Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential selfregulatory failure. Psychological Bulletin, 133(1). 65-94.
  • Şahin, N. G. (2011). Üniversite öğrencilerinin kendini açma, öznel iyi oluş ve algıladıkları sosyal destek düzeylerinin karşılaştırılması [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi. Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics (Fourth Edition). Ally and Bacon, Boston.
  • Tekin, O. (2019). Öğretmenlerin sosyal medya bağımlılık seviyelerinin genel erteleme davranışlarıyla ilişkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 4(1), 36-47.
  • Thoits, P. A. (1995). Stress, coping, and social support processes: Where are we? what next?. Journal of Health and Social Behavior, Extra Issue, 53-79.
  • Uzun Özer, B. ve Topkaya, N. (2011). Akademik erteleme ve sınav kaygısı. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 12-19.
  • Wadkins, T. A. (1999). The relation between self-reported procrastination and behavioral procrastination [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. University of Nebraska.
  • Washington, J. A. (2004), The relationship between procrastination and depression among graduate and professional students across academic programs: Implications for counseling [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Texas Southern University.
  • Yıldırım, İ. (1997). Algılanan sosyal destek ölçeğinin geliştirilmesi, güvenirliği ve geçerliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 81-87. Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002). İstatistiğe Giriş (3. Baskı). Aktif Yayınevi, Erzurum.
  • Zimet, G. D., Dahlem, N. W., Zimet, S. G. ve Farley, G. K. (1988). The Multidimensional Scale of Perceived Social Support. Journal of Personality Assesment, 2(1), 30-41.

Lisansüstü öğrencilerinin sosyal destek algıları ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişki

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 77 - 82, 31.12.2023
https://doi.org/10.47542/sauied.1311363

Öz

Amaç: Bu araştırma lisansüstü öğrencilerinin “sosyal destek” algıları ile “akademik erteleme” eğilimleri arasındaki ilişkiyi, ayrıca “sosyal destek” algısının “akademik erteleme” eğilimi üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.

Yöntem: Araştırmanın örneklemini Kayseri Üniversitesi'nde öğrenim gören 220 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan nicel araştırma deseni ilişkisel taramadır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Katılımcılar farklı “cinsiyet, yaş, medeni durum, uzmanlık alanı ve ekonomik durum” değişkenlerine göre basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Katılımcılar anketlere gönüllülük esasına göre katılım sağlamışlardır. Araştırma anketi çevrimiçi platformlarda doldurulmuştur.

Bulgular: Araştırma sonucuna göre sosyal destek algısı ve kavramın alt boyutları ile “akademik erteleme eğilimi” arasında anlamlı (negatif yönlü) korelasyonlar bulunmaktadır.

Sonuç: Sosyal destek algısının bir bütün olarak ve kavramın alt boyutlarından olan “arkadaş desteği” ve “özel kişi desteğinin” “akademik erteleme eğilimine” anlamlı (negatif yönlü) bir etkisinin bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın “aile desteği” alt boyutunun akademik erteleme eğilimine anlamlı derecede bir etkisi bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • Aitken, M. E. (1982). A personality profile of the college student procrastinator [Doctoral Dissertation[. University of Pittsburgh.
  • Akbaş Coşar, H. ve Gedik, H. (2021). Öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılığı ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 32-65.
  • Akın, M. (2008). Örgütsel destek, sosyal destek ve iş/aile çatışmalarının yaşam tatmini üzerindeki etkileri. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(25), 141-171
  • Balkıs, M. (2006). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğilimlerinin düşünme ve karar verme tarzları ile ilişkisinin incelenmesi [Doktora Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Balkıs, M. ve Duru, E. (2010). Akademik erteleme eğilimi, akademik başarı ilişkisinde genel ve performans benlik saygısının rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 159-170.
  • Balkıs, M., Duru, E., Buluş, M. ve Duru, S. (2006). Üniversite öğrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 2(7), 57-73.
  • Bar, M. (2016). Beden eğitimi ve spor etkinliklerinin psikolojik dayanıklılık ve akademik ertelemeye etkisi [Doktora Tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Bozkurt, T. M. (2021). Spor bilimleri fakültesinde eğitim alan öğrencilerin sporda e-öğrenmeye yönelik tutumları, akademik erteleme davranışları ve duygusal zekâ özelliğinin incelenmesi [Doktora Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Certel, Z., Bahadir, Z. ve Özgönül, M. L. (2016). Investigation of academic procrastination and academic self-efficacy of physical education and sport teacher candidates in term of some variables. International Conference New Horizons in Education INTE, 1-1, 13-15 Temmuz, Vienna, Avusturya.
  • Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Çakır, Y. ve Palabıyıkoğlu, R. (1997). Gençlerde Sosyal Destek, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Kriz Dergisi, 5(1), 15-24.
  • Çapık, C. (2014). Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmalarında Doğrulayıcı Faktör Analizinin Kullanımı. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 17(3), 196-205.
  • Çetin, N. ve Ceyhan, E. (2018). Lise öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının sürekli kaygı, akılcı olmayan inanç, öz düzenleme ve akademik başarı ile ilişkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 460-479.
  • Eker, D., Arkar, H. ve Yaldız, H. (2001). Çok boyutlu algılanan sosyal destek ölçeğinin gözden geçirilmiş formunun faktör yapısı, geçerlik ve güvenirliği. Türk Psikiyatri Dergisi, 12(1), 17-25.
  • Ekşi, H. ve Dilmaç, B. (2010). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme, karar vermeyi erteleme ve akademik erteleme düzeylerinin sürekli kaygı açısından incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 433-450.
  • Erbir, M. (2021). Covid-19 pandemisi kaynaklı uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin sosyal destek algıları ve özgüven düzeylerinin ruh sağlığına etkisi: Kayseri Üniversitesi örneği. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 58-80.
  • Ferrari, J. R., Keane, S. M., Wolfe, R.N. ve Beck B. L. (1998). The antecedents and consequences of academic excuse-making: Examining ındividual-differences in procrastination. Research In Higher Education, 39(2), 199-215.
  • Gobi, S. (1995). Social support as a moderator of life stress. Toward an Integrated Medicine, Glassies From Psychosomatic Medicine 1959-1979, American Psychiatric Press, Inc., USA: 377-398.
  • Grecco, P. R. (1984). A cognitive-behavioral assessment of problematic academic procrastination: Development of a Procrastination Self-Statement Inventory. [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. California School of Professional Psychology - Fresno. Gün, F., Turabik, T. ve Atanur Başkan, G. (2020). Akademik özyeterlik ile akademik erteleme eğilimi ilişkisi: Aday öğretmenler üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 815-826.
  • House, J. S., Landis, K. R. V. ve Umberson, D. (1988). Social Relationships and Health. Science, National Library of Medicine, 241, 540-545.
  • Hussain, I. ve Sultan, S. (2010). Analysis of procrastination among university students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 1897–1904.
  • Iraz, R., Arıbaş, A. N. ve Özşahin, F. (2021). Algılanan sosyal destek ve psikolojik iyi oluş ilişkisi: Üniversite öğrencileri örneği. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi. 5(2), 363-376.
  • Kachgal, M. M., Hansen, L. S. ve Nutter, K. J. (2001). Academic procrastination prevention intervention: Strategies and recommendations. Journal of Developmental Education, 25(1), 14-26.
  • Kalaycı, S. (2014). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Asil Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaner, S. (2004). Engelli çocukları olan ana babaların algıladıkları stres, sosyal destek ve yaşam doyumları [Yayınlanmamış Bilimsel Araştırma Raporu]. Ankara Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri.
  • Kanten, S. (2018). İş yaşamının kalitesinin sosyal kaytarma ve işi erteleme davranışı üzerindeki etkisinde etik iklim algısının rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi, 16(32), 559-576.
  • Kirmeyer, S. (1987). Social support: Its relationship to observed communication with peers and superiors. Academy of Management Journal, 30(1), 138-151.
  • Lay, C. H. (1986). At last, my research article on procrastination. Journal of Research in Personality, 20, 474-495.
  • Lirio, P. (2007). Exploring career-life success and family social support of successful women in Canada, Argentina and Mexico. Career Development International, 12(1), 28-50.
  • Milgram, N, Mey-Tal, G. ve Levison, Y. (1998). Procrastination, generalized or specific, in college students and their parents. Personality and Individual Differences, 25, 297-316.
  • Murray, L. (2003). Confirmatory factor analysis of The Multidimensional Scale of Perceived Social Support in clinically distressed and student samples. Journal of Personality Assessment, 81(3), 265-270.
  • Naktiyok, A., (2004). İç Girişimcilik. Beta Yayınları, İstanbul.
  • Odacı H., ve Kaya F., (2019). Mükemmeliyetçilik ve umutsuzluğun akademik erteleme davranışı üzerindekirolü: Üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma.
  • Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 9(1), 43-51.
  • Özer, A. ve Altun, E. (2011). Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(21), 45-72.
  • Rahardjo, W., Juneman J., ve Setiani, Y. (2013). Computer anxiety, academic stress, and academic procrastination on college students. Journal of Education and Learning, 7(3), 147-152.
  • Redman, T. (2006), The consequences of perceived age discrimination amongst older police officers: Is social support a buffer?. British Journal of Management, 17(2), 167-175.
  • Roberts, M. S. (1997). Yaşamı Ertelemeyin. (Cev. Levent Kartal). Mavi Okyanus Yayıncılık, İstanbul.
  • Solomon, L. J. ve Rothblum, E. D. (1984). Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates. Journal of Counseling Psychology, 31, 503- 509.
  • Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential selfregulatory failure. Psychological Bulletin, 133(1). 65-94.
  • Şahin, N. G. (2011). Üniversite öğrencilerinin kendini açma, öznel iyi oluş ve algıladıkları sosyal destek düzeylerinin karşılaştırılması [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi. Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics (Fourth Edition). Ally and Bacon, Boston.
  • Tekin, O. (2019). Öğretmenlerin sosyal medya bağımlılık seviyelerinin genel erteleme davranışlarıyla ilişkisi. Türkiye Eğitim Dergisi, 4(1), 36-47.
  • Thoits, P. A. (1995). Stress, coping, and social support processes: Where are we? what next?. Journal of Health and Social Behavior, Extra Issue, 53-79.
  • Uzun Özer, B. ve Topkaya, N. (2011). Akademik erteleme ve sınav kaygısı. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 12-19.
  • Wadkins, T. A. (1999). The relation between self-reported procrastination and behavioral procrastination [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. University of Nebraska.
  • Washington, J. A. (2004), The relationship between procrastination and depression among graduate and professional students across academic programs: Implications for counseling [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Texas Southern University.
  • Yıldırım, İ. (1997). Algılanan sosyal destek ölçeğinin geliştirilmesi, güvenirliği ve geçerliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 81-87. Yıldız, N., Akbulut, Ö. ve Bircan, H. (2002). İstatistiğe Giriş (3. Baskı). Aktif Yayınevi, Erzurum.
  • Zimet, G. D., Dahlem, N. W., Zimet, S. G. ve Farley, G. K. (1988). The Multidimensional Scale of Perceived Social Support. Journal of Personality Assesment, 2(1), 30-41.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ali Yılmaz 0000-0002-7482-1712

Mustafa Erbir 0000-0002-6887-1561

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A., & Erbir, M. (2023). Lisansüstü öğrencilerinin sosyal destek algıları ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, 5(2), 77-82. https://doi.org/10.47542/sauied.1311363
AMA Yılmaz A, Erbir M. Lisansüstü öğrencilerinin sosyal destek algıları ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi. Aralık 2023;5(2):77-82. doi:10.47542/sauied.1311363
Chicago Yılmaz, Ali, ve Mustafa Erbir. “Lisansüstü öğrencilerinin Sosyal Destek algıları Ile Akademik Erteleme eğilimleri arasındaki ilişki”. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2023): 77-82. https://doi.org/10.47542/sauied.1311363.
EndNote Yılmaz A, Erbir M (01 Aralık 2023) Lisansüstü öğrencilerinin sosyal destek algıları ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi 5 2 77–82.
IEEE A. Yılmaz ve M. Erbir, “Lisansüstü öğrencilerinin sosyal destek algıları ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişki”, Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 77–82, 2023, doi: 10.47542/sauied.1311363.
ISNAD Yılmaz, Ali - Erbir, Mustafa. “Lisansüstü öğrencilerinin Sosyal Destek algıları Ile Akademik Erteleme eğilimleri arasındaki ilişki”. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi 5/2 (Aralık 2023), 77-82. https://doi.org/10.47542/sauied.1311363.
JAMA Yılmaz A, Erbir M. Lisansüstü öğrencilerinin sosyal destek algıları ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi. 2023;5:77–82.
MLA Yılmaz, Ali ve Mustafa Erbir. “Lisansüstü öğrencilerinin Sosyal Destek algıları Ile Akademik Erteleme eğilimleri arasındaki ilişki”. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, c. 5, sy. 2, 2023, ss. 77-82, doi:10.47542/sauied.1311363.
Vancouver Yılmaz A, Erbir M. Lisansüstü öğrencilerinin sosyal destek algıları ile akademik erteleme eğilimleri arasındaki ilişki. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi. 2023;5(2):77-82.