This study aims to examine three relationship constructs: national identification and consumer ethnocentrism, and cultural sensitivity and consumer ethnocentrism, and consumer ethnocentrism and perceived risk. The data was collected from a convenience sample of 343 respondents via questionnaire. Research model is adapted from Wang et al., (2018: 326), who tested in the UK market. Path analysis is executed to test our model and reveal the relationships within construct. Results indicate that national identification and ethnocentrism, and ethnocentrism and perceived risk constructs are positively associates. However, there is no statistically significant association between cultural sensitivity and ethnocentrism constructs.
Consumer Ethnocentrism Perceived Risk National Identification Cultural Sensitivity
Bu çalışmada, ulusal kimlik ile tüketici etnosentrizmi, kültürel duyarlılık ile tüketici etnosentrizmi ve tüketici etnosentrizmi ile algılanan risk arasındaki ilişkilerin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, kolayda örneklemle 343 katılımcıdan anket yoluyla toplanan veriler kullanılmıştır. Araştırma modeli, Wang vd.’nin (2018: 326) İngiltere pazarında test ettiği modelden uyarlanmıştır. Araştırma modelini ve modeldeki ilişkileri analiz edebilmek üzere yol analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçları, ulusal kimliğe yönelik tutumu yüksek tüketicilerin, etnosentrizm düzeylerinin de yüksek olduğu ve bu yüzden yabancı ürün alma eğilimlerinin düşük olduğuna işaret etmektedir. Bulgular, tüketici etnosentrizmi ile yabancı menşeli ürünlere yönelik algılanan risk arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir. Ancak kültürel hassasiyet ile tüketici etnosentrizmi arasında anlamlı bir ilişki ortaya konulamamıştır.
Tüketici Etnosentrizmi Algılanan Risk Ulusal Kimlik Kültürel Duyarlılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisinde yayınlanmış makalelerin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.