The use of internet in every extent of our lives, has been intensively encountered by people since the beginning of 1990s.The number and importance of electronic trade companies have been rapidly increasing nowadays in terms of consumption patterns and purchasing behaviours of customers. As a natural consequence of increasing internet usage among people, both producers and customers tend to focus on e-trade implementations Both internet and social media have an increasing importance on designing consumption models. Electronic trade companies intend to establish positive influence on customers through their Web sites. Moreover, companies are more rationally focusing on investigation of the design of their web sites over purchasing intentions of customers. The aim of this research is to expose the impacts of design of the e-trade companies’ web sites on customer satisfaction and purchasing intentions. Therefore, 312 university students in Silifke as electronic trade customers has been participated in survey for research data. Thus, confirmative analyses were chosen for executing the of the scales’ structural validity. Correlation and regression analyses were conducted for testing the validity of research hypotheses.
Website Purchase İntention Customer Satisfaction Electronic Trade
1990’lı yılların başından günüümüze kadar olan süreçte internetin hayatın her alanında insanlar tarafından çok yoğun bir biçimde kullanıldığı görülmekedir. İnsanlar arasında artan internet kullanımının doğal bir sonucu olarak hem üreticiler hem de tükticiler elektronik ticaret uygulamalarına daha fazla odaklanmıştır. Günümüz tüketim alışkanlıkları ve müşterilerin satın alma davranışları incelendiğinde elektronik ticaret hizmeti veren işletmelerin sayısının ve öneminin arttığı görülmektedir. İnternet ve sosyal medya, tüketim kalıplarına şekil verme açısından önemli bir işleve sahiptir. Elektronik ticaret işletmelerinin müşterilerine ulaşmak için kullandıkları web sitelerinin müşteriler üzerinde olumlu etkiler bırakması hedeflenmektedir. Ayrıca web sitelerinin tasarımlarının da müşterilerin satın alma niyetleri üzerindeki etkileri işletmeler tarafından gün geçtikçe daha rasyonel biçimde araştırılmaktadır. Bu araştırma kapsamında Silifke’de ikamet eden 312 üniversite öğrencisinin satın alma davranışlarının elektronik ticaret işletmelerine ait web sitelerinin tasarımı açısından nasıl etkilendiğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırmada kullanılan ölçeklere ait yapısal geçerliliğin tspit edilmesi amacı ile doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Araştırmada belirlenen hipotezlerin test edilmesi aşamasında da korelasyon ve regresyon analizlerinden idtifade edilmiştir.
Web Sitesi Satın Alma Niyeti Müşteri Memnuniyeti Elektronik Ticaret
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 17 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 43 |