Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMUNUN COVİD-19 SÜRECİNDEN ÖNCE VE SONRASINDA FAALİYETLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 161 - 177, 31.10.2021

Öz

Zaman içerisinde ülkelerin yapılarında yaşanan değişimlere uyum sağlamak amacıyla denetim sistemlerinde de değişikliğe gidilmesi yönünde ortak anlayış kabul görmüştür. Bu denetim yöntemlerinden son zamanlarda en fazla dikkatleri üzerine çeken Kamu Denetçiliği Kurumu (ombudsmanlık) denetimidir. Vatandaşların yaşadıkları sorunlara hızlı ve etkili çözümler getirmesi kamu denetçiliği kurumunu dünyada ve ülkemizde güncel kurumlar arasına taşımıştır. Kamu gücünü elinde bulunduranların keyfi davranış ve uygulamalarından vatandaşları koruma anlayışı ve sorumluluğu demokratik kurumların temel görevleridir. Bu tür uygulamalar karşısında ombudsmanlık kurumunun kayıtsız kalması beklenemez. Bu yüzden ülkelerin yönetimlerinde demokratik, şeffaf ve vatandaş temelli yönetim anlayışının yerleşmesinde ve gelişmesinde ombudsmanlık kurumunun işlevselliği önemli katkılar sağlamaktadır. Ülkemizde 2012 yılında kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu kamu yönetiminde yönetimin iyileştirilmesi, kurumların hesap verebilirliklerinin farkındalığını artırmak için çalışmalar yürütmektedir. Bu kapsamda ülkemizde önemli etkileri bulunan Kamu Denetçiliği Kurumu’nun işlevselliğini ve etkinliğini değerlendirmek için kurumun faaliyetlerinin değerlendirmesi yapılmıştır. Bu amaçla kurumun Covid-19 sürecinden önce ve sonrasında gerçekleştirdiği faaliyetler, şikayet başvuruları, şikayet başvuru konuları, çözüme kavuşturulan şikayet başvuruları incelenmiştir. Sonrasında Kurum’un işlevselliği ve etkinliği kapsamında yaşanan sorunlar ortaya konulmuş, bu konuda nelerin yapılması gerektiği konusunda öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Abdioğlu, Hasan. (2007). Yönetişim İlkelerinin Uygulanmasında Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Kurumu ve Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye Açısından Önemi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:6 Sayı:11, s.79-102
  • Aktaş, Kadir. (2011). Kamu Denetçiliği Kurumunun Anayasal Sistemdeki Yeri ve Etkinliği Sorunu. TBB Dergisi, Sayı: 94.
  • Aktel, Mehmet, Kerman, Uysal, Altan, Yakup, Lamba, Mustafa ve Burhan, Orhan (2013). Türkiye İçin Yeni Bir Denetim Modeli: Kamu Denetçiliği (Ombudsman). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 8, s. 21-37
  • Asya, Mahsun. (2017). Türkiye’de Devlet ve Birey İlişkilerinin Çözümünde Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Kurumu’nun Rolü. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi, Kars.
  • Avşar, Zakir. (2012). Ombudsman: İyi Yönetilen Türkiye İçin Kamu Denetçisi. 1.Baskı, İstanbul: Hayat Yayınları.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Yıldırım 0000-0002-8543-278X

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2021
Kabul Tarihi 12 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, A. (2021). TÜRKİYE’DE KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMUNUN COVİD-19 SÜRECİNDEN ÖNCE VE SONRASINDA FAALİYETLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİ. Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 161-177.