Temsil kavramı bir anlamlandırma sürecidir. Dilin düşünceyle kurduğu dolaylı
ilişkinin sergilendiği bir pratiktir. Bu pratik medya metinlerine uygulandığında, anlam
kimliklerin oluşturulması ile sağlanmaktadır. Özellikle televizyon dizileri görüntünün
ve sesin bir arada kullanılması, geniş bir kitleye hitap etmesi, karakterlerin ve olayların
istenildiği gibi kurgulanması açısından etkili medya metinleri olmakla beraber temsil
pratiğinin sıklıkla sergilendiği alanlardır.
Çalışmanın amacı, medya metinlerinin kimlikleri inşası ve inşa edilmiş kimlikleri
yeniden nasıl sunduğunu açıklayan çalışmalara, dijital iletişim boyutunda katkı
sağlamaktır. Bu çerçevede araştırmanın kapsamı, dijital içerik platformu Netflix’e özel
olarak üretilen Dogs of Berlin dizisi ve dizide yer alan 38 göçmen karakterin temsilidir.
Araştırmanın yöntemi nitel bir desene sahiptir. Verilerin analizi için betimsel analiz
tekniği kullanılmış ve dizideki temsil kodları, oluşturulan kategoriler bağlamında değerlendirilmiştir.
Buna göre dizide yer alan 38 göçmen karakter suç, toplumsal uyum,
ruh hâli, meslek, aile ilişkileri, mekân, sınıf, diğer kategorileri oluşturularak, bu kategorilerdeki
olumlu ve olumsuz durumları ile incelenmiştir. Elde edilen bulgular göçmen
temsili bağlamında tartışılmış, Stuart Hall’un temsil ve Edward Said’in oryantalizm kavramlarından
yararlanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 17 |