Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal web sitelerinin işlevselliğinin, sunulan e-hizmetlerin ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi: Konya Büyükşehir Belediyesi web sitesi örneği

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 55 - 65, 31.12.2020
https://doi.org/10.51177/kayusosder.794710

Öz

Teknoloji kullanımının artmasıyla birlikte iletişime verilen önem de artmıştır. Kurumlar teknolojik gelişmeleri kullanarak kendi iletişim ağını oluşturmakta ve bu iletişim ağını kullanan kurumların başında ise belediyeler gelmektedir. Belediyeler web siteleri aracılığıyla e-hizmetler sunmakta, halkla yakından iletişim kurabilmekte, e-devlet ve e-belediye sistemini kullanarak iletişimi güçlendirmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı, Konya Büyükşehir Belediyesi’nin web sitesinin işlevselliğinin, sunulan e-hizmetlerin ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin içerik analizi yöntemiyle incelenmesidir. Çalışmada verilerin analiz edilmesinde Tanyıldızı ve Karatepe (2011) tarafından oluşturulmuş olan bir kodlama cetveli kullanılmış ve bu cetvele çeşitli eklemeler de yapılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda Konya Büyükşehir Belediyesi web sitesinin işlevsel ve sunulan e-hizmetlerin ve halkla ilişkiler çalışmalarının genel olarak yeterli fakat bazı eksikliklerin de olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda, web sitesi üzerinden sunulan e-hizmetlerin ve halkla ilişkiler çalışmalarının kalitesinin artırılması ve tespit edilen eksikliklerin giderilmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Alat, B. (2018). Türkiye’de il belediye web sitelerinin işlevselliği üzerine bir araştırma. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 93-114.
  • Bojang, M. B., & Bwando, W. (2018). E-municipality applications in local government: Prospects and challenges [Konferans sunumu]. 1st International Conference on New Approaches in Social Sciences and Humanities, https://bib.irb.hr/datoteka/945965.01_a2.pdf
  • Coursey, D., & Norris, D. F. (2008). Models of e‐government: Are they correct? An empirical assessment. Public Administration Review, 68(3), 523-536.
  • Daştan, İ. (2015). Digitalizing the municipality and factors affecting the acceptance of e-municipality: An empirical analysis. International Business Research, 8(12), 104-115.
  • Detlor, B., Hupfer, M.E., Ruhi, U., & Zhao, L. (2013). Information quality and community municipal portal use. Government Information Quarterly, 30(1), 23-32.
  • Hazman, G. G. (2005). Afyonkarahisar Belediyesinde e-belediye uygulamaları ve yerel farkındalık. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 65-84.
  • Huang, Z., Brooks, L., & Chen, S. (2009). The assessment of credibility of e-government: Users perspective. Salvendy,G. ve Smith, M. J. (Ed.) içinde. Human ınterface and the management of ınformation. Information and Interaction (ss. 26-35). Berlin: Heidelberg.
  • Hunt, J. (2007). The whole-of-government experiment in ındigenous affairs: A question of governance capacity. Public Policy, 2(2), 155-174.
  • Kaya Bensghir, T. (2001). Web'deki belediyelerimiz: Konya Büyükşehir Belediyesi. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 10 (4), 80–95.
  • Konya Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi (2020, Kasım). https://www.konya.bel.tr/
  • Latif, M. H. A., & Masrek, M. N. (2010). Accessibility evaluation on Malaysian e-government websites. Journal of E-Government Studies and Best Practices, 1-11.
  • Mecek, M. (2017). E-devlet ve e-belediye: Kavramsal çerçeve ve Türkiye’de belediye web sitelerine yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22, 1815-1851.
  • Moon, M. J., & Norris, D. F. (2005). Does managerial orientation matter? The adoption of reinventing government and e‐government at the municipal level. Information Systems Journal, 15(1), 43-60.
  • Sayımer, İ. (2015). Electronic government in public administration: An assessment of local government web sites in Turkey. International Journal of E-business and E-government Studies, 7(2), 1-16.
  • Scott, J. K. (2006), “E” the people: Do U.S. municipal government web sites support public involvement? Public Administration Review, 66(3), 341-353.
  • Şahin, A. (2007). Türkiye’de e-belediye uygulamaları ve Konya örneği. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 29,161–189.
  • Şenyurt, G. (2016). Belediyelerin halkla ilişkiler uygulamalarında internetin ve sosyal medyanın kullanımı: Konya merkez ilçe belediyeleri üzerine bir inceleme. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(1), 44-67.
  • Tanyıldızı, N. İ., & Karatepe, S. (2011). Belediyelerin halkla ilişkiler çalışmalarında web siteleri: İki farklı ülke ve iki farklı belediye analizi. E-Journal of New World Sciences Academy (Nwsa), 6(3), 520-538.
  • Thiele, L. (2011). Online government: An analysis of municipal websites in the United States, University of Nebraska at Omaha.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. Nüfus İstatistikleri (2020). https://www.tuik.gov.tr/
  • Yıldız, İ. (2019). Belediyelerin iletişim çalışmaları kapsamında web sitesi kullanım durumları (Bingöl Belediyesi web sitesine yönelik bir içerik analizi). İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 23, 1-16.

Functionality of corporate web sites, of e-services offered and analysis of public relations activities with content analysis: Konya Metropolitan Municipality web site example

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 55 - 65, 31.12.2020
https://doi.org/10.51177/kayusosder.794710

Öz

With the increasing use of technology, the importance given to communication has increased. Institutions create their own communication network by using technological developments and municipalities are the leading institutions that use this communication network. Municipalities provide e-services through their websites, communicate closely with the public, and strengthen communication by using the e-government and e-municipality systems. In this context, the purpose of the study is to examine the functionality of the website of Konya Metropolitan Municipality, the offered e-services and public relations activities with the content analysis method. In the analysis of the data in the study, a coding scale created by Tanyıldızı and Karatepe (2011) was used and various additions were made to this scale. In line with the findings obtained, it has been determined that the functional and offered e-services and public relations studies of the Konya Metropolitan Municipality website are generally sufficient but have some deficiencies. As a result of the study, various suggestions were made to increase the quality of e-services and public relations works offered on the website and to eliminate the deficiencies identified.

Kaynakça

  • Alat, B. (2018). Türkiye’de il belediye web sitelerinin işlevselliği üzerine bir araştırma. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 93-114.
  • Bojang, M. B., & Bwando, W. (2018). E-municipality applications in local government: Prospects and challenges [Konferans sunumu]. 1st International Conference on New Approaches in Social Sciences and Humanities, https://bib.irb.hr/datoteka/945965.01_a2.pdf
  • Coursey, D., & Norris, D. F. (2008). Models of e‐government: Are they correct? An empirical assessment. Public Administration Review, 68(3), 523-536.
  • Daştan, İ. (2015). Digitalizing the municipality and factors affecting the acceptance of e-municipality: An empirical analysis. International Business Research, 8(12), 104-115.
  • Detlor, B., Hupfer, M.E., Ruhi, U., & Zhao, L. (2013). Information quality and community municipal portal use. Government Information Quarterly, 30(1), 23-32.
  • Hazman, G. G. (2005). Afyonkarahisar Belediyesinde e-belediye uygulamaları ve yerel farkındalık. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 65-84.
  • Huang, Z., Brooks, L., & Chen, S. (2009). The assessment of credibility of e-government: Users perspective. Salvendy,G. ve Smith, M. J. (Ed.) içinde. Human ınterface and the management of ınformation. Information and Interaction (ss. 26-35). Berlin: Heidelberg.
  • Hunt, J. (2007). The whole-of-government experiment in ındigenous affairs: A question of governance capacity. Public Policy, 2(2), 155-174.
  • Kaya Bensghir, T. (2001). Web'deki belediyelerimiz: Konya Büyükşehir Belediyesi. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 10 (4), 80–95.
  • Konya Büyükşehir Belediyesi Web Sitesi (2020, Kasım). https://www.konya.bel.tr/
  • Latif, M. H. A., & Masrek, M. N. (2010). Accessibility evaluation on Malaysian e-government websites. Journal of E-Government Studies and Best Practices, 1-11.
  • Mecek, M. (2017). E-devlet ve e-belediye: Kavramsal çerçeve ve Türkiye’de belediye web sitelerine yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22, 1815-1851.
  • Moon, M. J., & Norris, D. F. (2005). Does managerial orientation matter? The adoption of reinventing government and e‐government at the municipal level. Information Systems Journal, 15(1), 43-60.
  • Sayımer, İ. (2015). Electronic government in public administration: An assessment of local government web sites in Turkey. International Journal of E-business and E-government Studies, 7(2), 1-16.
  • Scott, J. K. (2006), “E” the people: Do U.S. municipal government web sites support public involvement? Public Administration Review, 66(3), 341-353.
  • Şahin, A. (2007). Türkiye’de e-belediye uygulamaları ve Konya örneği. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 29,161–189.
  • Şenyurt, G. (2016). Belediyelerin halkla ilişkiler uygulamalarında internetin ve sosyal medyanın kullanımı: Konya merkez ilçe belediyeleri üzerine bir inceleme. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(1), 44-67.
  • Tanyıldızı, N. İ., & Karatepe, S. (2011). Belediyelerin halkla ilişkiler çalışmalarında web siteleri: İki farklı ülke ve iki farklı belediye analizi. E-Journal of New World Sciences Academy (Nwsa), 6(3), 520-538.
  • Thiele, L. (2011). Online government: An analysis of municipal websites in the United States, University of Nebraska at Omaha.
  • Türkiye İstatistik Kurumu. Nüfus İstatistikleri (2020). https://www.tuik.gov.tr/
  • Yıldız, İ. (2019). Belediyelerin iletişim çalışmaları kapsamında web sitesi kullanım durumları (Bingöl Belediyesi web sitesine yönelik bir içerik analizi). İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 23, 1-16.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şükran Karaca 0000-0002-0268-1810

Bahar Çiçek Gübül 0000-0003-4229-8805

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 14 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaca, Ş., & Gübül, B. Ç. (2020). Kurumsal web sitelerinin işlevselliğinin, sunulan e-hizmetlerin ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi: Konya Büyükşehir Belediyesi web sitesi örneği. Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 55-65. https://doi.org/10.51177/kayusosder.794710

Dergi, sosyal bilimlerin her alanında, literatüre özgün katkı yapan teorik ve uygulamalı makaleleri yayımlamaktadır. Yazarlar, dergimiz yazım kurallarına uygun hazırlanmış, Türkçe ve İngilizce çalışmalarıyla Dergi’ye katkıda bulunabilirler. Dergimiz, makalelerin değerlendirilmesi, yayına hazırlanması ve yayınlanması sürecinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.

Dergide yer alan yazıların bütün hukukî sorumluluğu yazarlara aittir.
Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Sitede bulunan içerikler lisans koşulları altında yayımlamak şartıyla paylaşılabilir, kopyalanabilir, gayri-ticari olarak çoğaltıp dağıtabilir, ancak içeriğini değiştirilemez.

Makaleniz için lütfen makale şablonunu kullanınız.