Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yerli Ziyaretçilerin Ilgaz Dağı Destinasyonunu Tekrar Ziyaret Etme Niyetleri Üzerine Bir Araştırma1

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 207 - 226, 15.03.2018

Öz

Her geçen gün gelişmekte olan turizm sektörü içerisinde önemli bir yere sahip olan Kış Turizmi özellikle gelir seviyesi yüksek turistler tarafından tercih edilmektedir. Kış Turizmi kapsamında yapılan rekreasyon faaliyetlerinin başında ise kayak gelmektedir. Ülkemizde kayak yapılacak seçenekler arasında Ilgaz Dağı Milli Parkı sınırları içerisinde yer alan Ilgaz Kayak Merkezi de yer almaktadır. Ilgaz Kayak Merkezi’nin yamaç eğimi, telesiyejin beklentiyi karşılaması, kayak ekipmanlarının kolay ve uygun fiyata temin edilebilmesi, kayak merkezinde bulunan rekreasyon tesislerinin ve konaklama işletmelerinin yeterliliği Ilgaz Kayak Merkezi’ni ziyaret eden yerli turistlerin memnuniyetleri açısından önem arz etmektedir. Turistik deneyimlerinde doyuma ulaşmış turistler, o destinasyonu tekrar ziyaret etme eğilimi gösterecek ve yakın çevrelerine ziyaret etmeleri konusunda olumlu tavsiyelerde bulunacaklardır. Bu bağlamda çalışmanın amacı Ilgaz Kayak Merkezi’ni ziyaret eden bireylerin doyumunu belirleyen etmenlerin, genel tatil doyumlarının, Ilgaz Kayak Merkezi’ni tekrar ziyaret etme ve başkalarına tavsiye etme konularındaki tutumlarının ortaya konmasıdır. Araştırma amaçlarına ulaşabilmek için öncelikle ilgili yazın derinlemesine taranmıştır. Elde edilen ikincil verilerin yardımıyla bir anket formu hazırlanmıştır. Ilgaz Kayak Merkezi’ni ziyaret eden yerli turistlerden kolayda, yargısal ve gönüllülük yaklaşımlarının birlikte işe koşulduğu bir örneklem oluşturulmuştur. Yüz yüze görüşmelerin yanı sıra bırak topla yaklaşımları ile veriler toplanmıştır. Demografik yapıyla ilgili veriler sıklık ve yüzdelerle, ziyaretçi memnuniyeti ve tekrar ziyaret etme eğilimleri ile ilgili veriler ise sosyal bilimlerde yaygın kullanılan bir istatistik paket programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Çözümlemelerde aritmetik ortalama ve faktör analizi gibi istatiksel analiz yöntemlerinden faydalanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda konukların doyumlarını belirleyen dört boyutlu bir yapı elde edilmiş ve kayak olanakları, rekreasyon olanakları, ürün ve hizmet kalitesi, erişilebilirlik olarak adlandırılmıştır. Araştırma bulguları Ilgaz Kayak Merkezi’ni ziyaret eden yerli turistlerin kayak olanaklarından, konaklama ve yiyecek-içecek işletmelerinin sunmuş olduğu ürün ve hizmetlerden genel olarak memnun kaldıkları, buna karşın alışveriş olanaklarından memnun kalmadıklarını ortaya koymuştur. Araştırmada ayrıca yerli turistlerin büyük oranının Ilgaz Kayak Merkezi’ni tekrar ziyaret etme ve arkadaşlarına tavsiye etme konularında çok istekli oldukları saptanmıştır.

Kaynakça

  • Ahvenainen, J. (2013). Sport Tourism and Destination Marketing. Case: Innsbruck and Lahti. Unpublished Thesis of Degree Programme in Tourism, Laurea University of Applied Sciences, Vantaa. Albayrak, T. ve Caber, M. (2011). Önem-Performans Analizi: Destinasyon Yönetimine Dair Bir Örnek. Ege Akademik Bakış Dergisi, 11(4),627-638. Anderson, W. E. & Sullivan, W. M. (1993) The Antecedents and Consequences of Customer Satisfaction for Firms. Marketing Science, 12(2), 125-143. Arat, T., Karaman, A. ve Harbali, H. (2015). Turistik Destinasyonlarda Hizmet Kalitesi Üzerine Bir Araştırma, Pamukkale Üniversitesi, İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi, 2(2), 1-14. Arıkan, I.S. (2016). Turist Çekim Merkezinde Hizmet Kalitesinin Önem Performans Analizi İle Değerlendirilmesi: Ölüdeniz Tabiat Parkı Örneği, 17. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 20-23 Ekim, Muğla, 1025-1034. Arslan, R. (2008). Türk Bankacılık Sisteminde Rekabet Stratejileri ve Yayılım Süreci, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 128-141. Ayaz, N. ve Apak, Ö. C.(2017). Kış Turizmine Katılan Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonları ve Seyahat Memnuniyetleri, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (IV), 79-94. Aydoğdu, A. (2005). Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesi ve Müşteri Doyum İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Aydoğdu, A. (2012). Kastamonu'nun Doğal Zenginliklerinin Turistik Ürün Bakış Açısıyla İrdelenmesi, Kastamonu‘nun Doğal Zenginlikleri Sempozyumu, 16-17 Ekim, Kastamonu, 161-185. Aydoğdu, A. (2016). Turistler Arası Etkileşim, Turizmin Sosyal Psikolojik Dinamikleri (içinde editörler; Erol Duran ve Cumhur Aslan), Paradigma Akademi, İstanbul. Aydoğdu, A.,Çitoğlu A.ve Bayraktar, O.Y. (2016). Abana Turizminin Sorunları ve Çözüm Önerileri, I. Uluslararası Abana Sempozyumu,20-21 Mayıs, Kastamonu, 86-99. Burakowski, E., & Magnusson, M. (2012). Climate impacts on the winter tourism economy in the United States. Natural Resources Defense Council, New Hemshire. Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(32), 470-483. Coakes, J. S. & Steed, G. L. (2001). SPSS: Analysis without Anguish: Version10.0 for Windows. Brisbane: John Wiley & SonsAustralia, Ltd. Çakıcı, A.C. ve Özdamar, M. (2016). Üniversite Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Kendini Beğenmişlikleri İle Hizmet Yönelimleri Arasındaki İlişki, 17. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 20-23 Ekim, Muğla, 749-760. Çiçek, R.,& Doğan, İ. C. (2009). Müşteri Memnuniyetinin Artırılmasında Hizmet Kalitesinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma: Niğde İli Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 11(1), 199-218. Duman, T.ve Öztürk, A.B.(2005). Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1),ss.9-23. Ekiz, E. ve Ölçer, C. (2016). Algılanan Hizmet Kalitesinin Toplam Hizmet Kalitesi ve Müşteri Memnuniyetine Etkileri: Suudi Havayolları Üzerine Bir Araştırma, 17. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 20-23 Ekim, Muğla, ss.1375-1383. Fuller, D., Wilde, S., Hanlan, J. ve Mason, S. (2007). Destination Decision Making in Tourism Regions on Australia’s East Coast, Flinders Business School Research Paper Series, ss. 7-27. Gencer, R. T. & Demir, C. (2008). Kayak Merkezlerindeki Spor Turistlerinin Hizmet Kalitesi Algilarini Etkileyen Degiskenler. Ege Academic Review, 8(2), 437-450. Güzel, Ö. F. (2010). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 2(2), 87-100. Hair, J. F., William, C. B, Barry, J. B. ve Anderson R. E. (1996). Multivariate Data Analysis. Prentice Hall, New Jersey. Işın, A. (2012). Yerli ve Yabancı Turistlerin Otel İşletmelerinde Sunulan Hizmet Kalitesi Algılamalarının Müşteri Sadakati Üzerine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Karasar, N.(2005). Bilimsel Araştırma Metodu,Hacettepe Taş Kitapçılık, Ankara. Kaşlı, M., İlban, M.O., Şahin, B. (2009). Modern Pazarlama Stratejileri: AB ve Türk Turizmi, Electronic Journal of Social Sciences, 8(27), 79-98. Kılıçhan, R. (2012). Kruvaziyer Gemilerin Yiyecek İçecek Departmanlarında Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti Ve Müşteri Sadakati İlişkileri: Ketchikan, Juneau Ve Skagway Limanlarında Bir Araştırma, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi,Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, , Nevşehir. Kozak, N., Kozak, M. ve Kozak, M. A. (2017). Genel Turizm: İlkeler Uygulamalar, Detay Yayıncılık, Ankara. Kuşluvan, S. ve Eren, D. (2011). İş görenlerin Kişilik Özelliği Olarak Hizmet Verme Yatkınlığı ve Ölçümü: Bir Literatür Taraması, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(2), 139-153. Lankton, N. K., & McKnight, H. D. (2012). Examining two expectation disconfirmation theory models: assimilation and asymmetry effects. Journal of the Association for Information Systems, 13(2), 88. McDowall, S. & Ma, E. (2010). An Analysis of Tourists' Evaluation of Bangkok's Performance, Their Satisfaction, and Destination Loyalty: Comparing International Versus Domestic Thai Tourists, Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 11(4), 25-38. Millan, A., Esteban, A. (2004). Development Of A Multiple-İtem Scale For Measuring customer Satisfaction In Travel Agencies Services, Tourism Management, 25(5), 533–546. Nunnally, J.C. & Bernstein, I.H. (1994). Psychometric Theory, 3rd. Edn, McGraw-Hill, New York. Oliver, R.L. (1980). A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions, Journal of Marketing Research (17), 460–469. Piercy, N. & Ellinger, A.(2015). Demand- and Supply-Side Cross-Functional relationships: An Application of Disconfirmation Theory, Journal of Strategic Marketing, 23(1), 49–71. Ritchie, J.R.B. ve Crouch, I.G. (2000). The Competitive Destination: A Sustainability Perspective, Tourism Management, (21), 1-7. Saltık, Z. (2016). Stresin İşgören Performansına ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir. Şahin, A. ve Şen, S. (2017). Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(52), 1176-1184. Şirin, M. E. ve Aksu, M. (2016). Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti, Tekrar Satın Alma ve Tavsiye İsteği Üzerine Etkisi: Trabzon Ortahisar Örneği, Karabük Üniversitesi, SBE Dergisi, 6(2), 530-544. Tutuncu, O. (2017). Investigating the accessibility factors affecting hotel satisfaction of people with physical disabilities. International Journal of Hospitality Management, 65, 29-36. Tütüncü, Ö. (2001), Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Müşteri Tatminin Ölçülmesi, 1. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara. Yıldırım C. (1966). Eğitimde Araştırma Metotları, Akyıldız Matbaası, Ankara. Yoon, Y. & Uysal,M. (2005). An Examination of Effects of Motivation and Satisfaction on Destinastion Loyalty: A Structural Model, Tourism Management (26), 45-56. Zengin, B. ve Bilgiçli, İ. (2016). Turizm İşletmelerinde Rekabet Ve Rekabet Gücünü Etkileyen Unsurlar Üzerine Kavramsal Bir İnceleme, 17. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 20-23 Ekim, Muğla, 832-843. İnternet Kaynakları Kalkınma Bakanlığı. (2013). T.C. Kalkınma Bakanlığı, İllerin ve Bölgelerin Sosyo-ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması, http://www.ab.gov.tr/files/ardb/evt/2_turkiye_ab_iliskileri/2_2_adaylik_sureci/2_2_8_diger/tckb_sege_2013.pdf, 10.02.2017 tarihinde erişilmiştir. Kastamonu Belediyesi. (2015). http://kastamonu.bel.tr/v2/wp-content/uploads/2016/05/stratejik-plan-2015-2019.pdf 08.02.2017 tarihinde erişilmiştir. Ski Canada. (2015). The #1 Winter Activity with $800 Million in Economic Benefits, https://www.skicanada.org/the-1-winter-activity-with-800-million-in-economic-benefits/, 08.03.2018 tarihinde erişildi. UNWTO.(2017). Tourism Highlights 2017, http://mkt.unwto.org/publication/unwto-tourism-highlights, 04.03.2018 tarihinde erişilmiştir. UNWTO. (2018). 2017 International Tourism Results: The highest in seven years, http://media.unwto.org/press-release/2018-01-15/2017-international-tourism-results-highest-seven-years, 04.03.2018 tarihinde erişilmiştir.
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 207 - 226, 15.03.2018

Öz

Kaynakça

  • Ahvenainen, J. (2013). Sport Tourism and Destination Marketing. Case: Innsbruck and Lahti. Unpublished Thesis of Degree Programme in Tourism, Laurea University of Applied Sciences, Vantaa. Albayrak, T. ve Caber, M. (2011). Önem-Performans Analizi: Destinasyon Yönetimine Dair Bir Örnek. Ege Akademik Bakış Dergisi, 11(4),627-638. Anderson, W. E. & Sullivan, W. M. (1993) The Antecedents and Consequences of Customer Satisfaction for Firms. Marketing Science, 12(2), 125-143. Arat, T., Karaman, A. ve Harbali, H. (2015). Turistik Destinasyonlarda Hizmet Kalitesi Üzerine Bir Araştırma, Pamukkale Üniversitesi, İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi, 2(2), 1-14. Arıkan, I.S. (2016). Turist Çekim Merkezinde Hizmet Kalitesinin Önem Performans Analizi İle Değerlendirilmesi: Ölüdeniz Tabiat Parkı Örneği, 17. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 20-23 Ekim, Muğla, 1025-1034. Arslan, R. (2008). Türk Bankacılık Sisteminde Rekabet Stratejileri ve Yayılım Süreci, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 128-141. Ayaz, N. ve Apak, Ö. C.(2017). Kış Turizmine Katılan Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonları ve Seyahat Memnuniyetleri, Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (IV), 79-94. Aydoğdu, A. (2005). Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesi ve Müşteri Doyum İlişkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Aydoğdu, A. (2012). Kastamonu'nun Doğal Zenginliklerinin Turistik Ürün Bakış Açısıyla İrdelenmesi, Kastamonu‘nun Doğal Zenginlikleri Sempozyumu, 16-17 Ekim, Kastamonu, 161-185. Aydoğdu, A. (2016). Turistler Arası Etkileşim, Turizmin Sosyal Psikolojik Dinamikleri (içinde editörler; Erol Duran ve Cumhur Aslan), Paradigma Akademi, İstanbul. Aydoğdu, A.,Çitoğlu A.ve Bayraktar, O.Y. (2016). Abana Turizminin Sorunları ve Çözüm Önerileri, I. Uluslararası Abana Sempozyumu,20-21 Mayıs, Kastamonu, 86-99. Burakowski, E., & Magnusson, M. (2012). Climate impacts on the winter tourism economy in the United States. Natural Resources Defense Council, New Hemshire. Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(32), 470-483. Coakes, J. S. & Steed, G. L. (2001). SPSS: Analysis without Anguish: Version10.0 for Windows. Brisbane: John Wiley & SonsAustralia, Ltd. Çakıcı, A.C. ve Özdamar, M. (2016). Üniversite Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Kendini Beğenmişlikleri İle Hizmet Yönelimleri Arasındaki İlişki, 17. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 20-23 Ekim, Muğla, 749-760. Çiçek, R.,& Doğan, İ. C. (2009). Müşteri Memnuniyetinin Artırılmasında Hizmet Kalitesinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma: Niğde İli Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 11(1), 199-218. Duman, T.ve Öztürk, A.B.(2005). Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu ve Tekrar Ziyaret Niyetleri ile İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 16(1),ss.9-23. Ekiz, E. ve Ölçer, C. (2016). Algılanan Hizmet Kalitesinin Toplam Hizmet Kalitesi ve Müşteri Memnuniyetine Etkileri: Suudi Havayolları Üzerine Bir Araştırma, 17. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 20-23 Ekim, Muğla, ss.1375-1383. Fuller, D., Wilde, S., Hanlan, J. ve Mason, S. (2007). Destination Decision Making in Tourism Regions on Australia’s East Coast, Flinders Business School Research Paper Series, ss. 7-27. Gencer, R. T. & Demir, C. (2008). Kayak Merkezlerindeki Spor Turistlerinin Hizmet Kalitesi Algilarini Etkileyen Degiskenler. Ege Academic Review, 8(2), 437-450. Güzel, Ö. F. (2010). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi, Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 2(2), 87-100. Hair, J. F., William, C. B, Barry, J. B. ve Anderson R. E. (1996). Multivariate Data Analysis. Prentice Hall, New Jersey. Işın, A. (2012). Yerli ve Yabancı Turistlerin Otel İşletmelerinde Sunulan Hizmet Kalitesi Algılamalarının Müşteri Sadakati Üzerine Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Karasar, N.(2005). Bilimsel Araştırma Metodu,Hacettepe Taş Kitapçılık, Ankara. Kaşlı, M., İlban, M.O., Şahin, B. (2009). Modern Pazarlama Stratejileri: AB ve Türk Turizmi, Electronic Journal of Social Sciences, 8(27), 79-98. Kılıçhan, R. (2012). Kruvaziyer Gemilerin Yiyecek İçecek Departmanlarında Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti Ve Müşteri Sadakati İlişkileri: Ketchikan, Juneau Ve Skagway Limanlarında Bir Araştırma, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi,Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, , Nevşehir. Kozak, N., Kozak, M. ve Kozak, M. A. (2017). Genel Turizm: İlkeler Uygulamalar, Detay Yayıncılık, Ankara. Kuşluvan, S. ve Eren, D. (2011). İş görenlerin Kişilik Özelliği Olarak Hizmet Verme Yatkınlığı ve Ölçümü: Bir Literatür Taraması, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(2), 139-153. Lankton, N. K., & McKnight, H. D. (2012). Examining two expectation disconfirmation theory models: assimilation and asymmetry effects. Journal of the Association for Information Systems, 13(2), 88. McDowall, S. & Ma, E. (2010). An Analysis of Tourists' Evaluation of Bangkok's Performance, Their Satisfaction, and Destination Loyalty: Comparing International Versus Domestic Thai Tourists, Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 11(4), 25-38. Millan, A., Esteban, A. (2004). Development Of A Multiple-İtem Scale For Measuring customer Satisfaction In Travel Agencies Services, Tourism Management, 25(5), 533–546. Nunnally, J.C. & Bernstein, I.H. (1994). Psychometric Theory, 3rd. Edn, McGraw-Hill, New York. Oliver, R.L. (1980). A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions, Journal of Marketing Research (17), 460–469. Piercy, N. & Ellinger, A.(2015). Demand- and Supply-Side Cross-Functional relationships: An Application of Disconfirmation Theory, Journal of Strategic Marketing, 23(1), 49–71. Ritchie, J.R.B. ve Crouch, I.G. (2000). The Competitive Destination: A Sustainability Perspective, Tourism Management, (21), 1-7. Saltık, Z. (2016). Stresin İşgören Performansına ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı,Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir. Şahin, A. ve Şen, S. (2017). Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(52), 1176-1184. Şirin, M. E. ve Aksu, M. (2016). Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti, Tekrar Satın Alma ve Tavsiye İsteği Üzerine Etkisi: Trabzon Ortahisar Örneği, Karabük Üniversitesi, SBE Dergisi, 6(2), 530-544. Tutuncu, O. (2017). Investigating the accessibility factors affecting hotel satisfaction of people with physical disabilities. International Journal of Hospitality Management, 65, 29-36. Tütüncü, Ö. (2001), Yiyecek-İçecek İşletmelerinde Müşteri Tatminin Ölçülmesi, 1. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara. Yıldırım C. (1966). Eğitimde Araştırma Metotları, Akyıldız Matbaası, Ankara. Yoon, Y. & Uysal,M. (2005). An Examination of Effects of Motivation and Satisfaction on Destinastion Loyalty: A Structural Model, Tourism Management (26), 45-56. Zengin, B. ve Bilgiçli, İ. (2016). Turizm İşletmelerinde Rekabet Ve Rekabet Gücünü Etkileyen Unsurlar Üzerine Kavramsal Bir İnceleme, 17. Ulusal Turizm Kongresi Bildiriler Kitabı, 20-23 Ekim, Muğla, 832-843. İnternet Kaynakları Kalkınma Bakanlığı. (2013). T.C. Kalkınma Bakanlığı, İllerin ve Bölgelerin Sosyo-ekonomik Gelişmişlik Sıralaması Araştırması, http://www.ab.gov.tr/files/ardb/evt/2_turkiye_ab_iliskileri/2_2_adaylik_sureci/2_2_8_diger/tckb_sege_2013.pdf, 10.02.2017 tarihinde erişilmiştir. Kastamonu Belediyesi. (2015). http://kastamonu.bel.tr/v2/wp-content/uploads/2016/05/stratejik-plan-2015-2019.pdf 08.02.2017 tarihinde erişilmiştir. Ski Canada. (2015). The #1 Winter Activity with $800 Million in Economic Benefits, https://www.skicanada.org/the-1-winter-activity-with-800-million-in-economic-benefits/, 08.03.2018 tarihinde erişildi. UNWTO.(2017). Tourism Highlights 2017, http://mkt.unwto.org/publication/unwto-tourism-highlights, 04.03.2018 tarihinde erişilmiştir. UNWTO. (2018). 2017 International Tourism Results: The highest in seven years, http://media.unwto.org/press-release/2018-01-15/2017-international-tourism-results-highest-seven-years, 04.03.2018 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aydoğan Aydoğdu

Yusuf Ziya Koç Bu kişi benim

Dilara Eylül Koç

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydoğdu, A., Koç, Y. Z., & Koç, D. E. (2018). Yerli Ziyaretçilerin Ilgaz Dağı Destinasyonunu Tekrar Ziyaret Etme Niyetleri Üzerine Bir Araştırma1. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 207-226.