Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KOP BÖLGESİ İLLERİNİN TRIPADVISOR ÜZERİNDEN İNCELENMESİ ve BİR ÖNERİ: KOP TURİZM BÖLGESİ OLUŞTURULMASI

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 15 - 32, 23.07.2021

Öz

Çalışmada tarih öncesi çağlardan günümüze uzanan her dönemde, kültür tarihinin önemli bir merkezi olmuş ve çok sayıda uygarlığa ev sahipliği yapmış olan KOP (Konya Ovası Projesi) Bölgesi ele alınmıştır. Bu çalışmanın sorusu “KOP Turizm Bölgesi oluşturulmalı mıdır” olarak belirlenmiştir. Gezginlerin dikkatini çekmiş olan bir rotanın sadece turistik ziyaretle sınırlı kalmaması, yiyecek içecek işletmelerinin ve konaklama imkânlarının da kullanılmasının ilin kalkınmasına ve bölgesel olarak gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan doküman analizinden yararlanılmıştır. Tripadvisor sitesinde yer alan KOP Bölge illerine ait 186 gezilecek yer belirlenmiştir. KOP Bölge illerinin tripadvisor.com sitesinde bulunan gezilecek yerler sekmesi altındaki doğa ve parklar, turistik ve simgesel yerler, müzeler, alışveriş ve diğer kategoriler incelenmiştir. Aksaray, Karaman, Konya, Niğde, Nevşehir, Yozgat, Kırıkkale ve Kırşehir illerini kapsayan gezilecek yerler incelenmiştir. Belirlenen iller ve gezilecek yerler hakkında gezgin favorileri detaylandırılmıştır. KOP illeri turizm alanında bir bütün olarak ele alınmalıdır. Turizm Planı 2023’te belirlenen hedefler doğrultusunda turizm potansiyelinin geliştirilmesi amacıyla KOP Turizm Bölgesi oluşturulmasına yönelik öneriler verilmiştir. “KOP Turizm Bölgesi” adıyla bir marka yaratılmalıdır. Bu çalışmada KOP Bölge illerinde gezginlerin favorilerine göre gezilecek yerlerin incelenmesi yanı sıra KOP Bölgesinde daha az gezgin tarafından ziyaret edilen yerlerin gezgin sayılarının artırılması ve KOP Turizm Bölgesi’nin hayata geçirilmesi amacıyla öneriler sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Ak, S., Altunöz Sürücü, Ö. (2018). Termal Otel İşletmelerinin Çevrimiçi Tüketici Değerlendirmeleri Bağlamında İncelenmesi: Trıpadvısor Örneği, 19. Ulusal Turizm Kongresi, 529-545.
  • Alkan, A. (2018). Alternatif Bir Turizm Rotası: Kurtalan Ekspresi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (4), 1016-1038.
  • Arıca, R., Çorbacı, A. (2019). Turizm Sektöründe Müşterilerin Bilgi Üretici Rolü: Adıyaman'daki Turistik Çekiciliklere Yönelik Tripadvisor Sitesinde Yer Alan Yorumlar Üzerine Bir Araştırma, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(3), 437-455.
  • Arkadaş, A.R., Ayyıldız, T. (2020). Uludağ’da Faaliyet Gösteren 4 ve 5 Yıldızlı Konaklama İşletmelerinin Çevrimiçi Tüketici Yorumlarının İncelenmesi: “TripAdvisor.com” Üzerinden İçerik Analizi, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(30), 2633 – 2658.
  • Aşık Akşit, N. (2020). Seyahat Motivasyonları ve Destinasyon Seçimi: Y ve Z Kuşakları Arasında Bir Karşılaştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 4/2020 (3), 1746-1762.
  • Balıkoğlu A., Ulusoy Yıldırım H., Hacıoğlu N. (2020). Turist rehberlerine yönelik elektronik yorumların içerik analizi: tripadvisor örneği, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi,11(2), 385-401.
  • Banerjee, S., Y.K.Chu, A. (2016). In search of patterns among travellers' hotel ratings in TripAdvisor, Tourism Management 53: 125-131.
  • Barcala, M. F., Díaz, M. G., Rodriguez, J. P. (2009). Factors influencing guests' hotel quality appraisals. European Journal of Тourism Research, 2(1), 25-40.
  • Büyük, Ö., Can, E. (2020). Zeytinyağı Kültürel Rotalarının Turizm Potansiyeli Açısından Değeri ve Türkiye’de Uygulanabilirliği. AHBVÜ Turizm Fakültesi Dergisi, 23 (1), 191-210.
  • Çuhadar, M., Köseoğlu, S., Gültepe, Ö. (2018). Isparta İlindeki Konaklama İşletmelerine Yönelik Çevrimiçi Müşteri Değerlendirmelerinin İncelenmesi: Tripadvisor Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 227-239.
  • Doğan, S., Vatan, A. (2019). Misafirler, Hizmet Robotları Hakkında Ne Düşünüyor? Tripadvisor’daki Yorumlara Yönelik Bir Araştırma, Üçüncü Uluslararası Turizm Geleceği Kongresi. 9 / 2019.
  • Doğancili, O.S., Karaçar, E., Ak,S.(2019). Göller Bölgesi’nde Yer Alan Otel İşletmelerinin Tripadvisor’daki Tüketici Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 96-106.
  • Erdem, Ö.; Yay, Ö. (2017). Tripadvisor’daki Müşteri Şikâyetlerinin Değerlendirilmesi: Antalya Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 227- 249.
  • Eren R., Çelik M. (2017). Çevrimiçi Gastronomi İmajı: Türkiye Restoranlarının Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi, Turizm Akademik Dergisi, 4 (2), 121-138.
  • Ersun, N., Arslan K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31 (2), 229-248.
  • Filieri, R., Alguezaui, S., Mcleay, F. (2015). Why do travelers trust TripAdvisor? Antecedents of trust towards consumer-generated media and its influence on recommendation adoption and word of mouth, Tourism Management, 51, December 2015, 174-185.
  • Gökdemir, S., Eren, D. (2020). Turist Rehberi Seçiminin Analitik Hiyerarşi Süreci ile belirlenmesi: Tripadvisor Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(2), 1510-1526.
  • Güngör, O., Yücel Güngör, M., Doğan, S. (2019). TripAdvisor’da Türk Hava Yolları için yapılan değerlendirmelerin incelenmesi, Journal of Tourism Theory and Research, 5(2), 282-291.
  • https://www.tripadvisor.com.tr/, 30.10.2020.
  • Işkın, M, Baştürk, Y.A. (2020). Sivas’ta Faaliyet Gösteren Otel İşletmelerinin Trıpadvisor Yorumlarına Yönelik Nitel Bir Analiz, Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 5, 63-76.
  • Jakopović,H. (2016). Detecting the Online Image of “Average” Restaurants on TripAdvisor, Medijske Studije, 7(13):102-119.
  • Kaman Kaymakamlığı (2020). http://www.kaman.gov.tr/kalehoyuk-arkeoloji-enstitusu-ve-muzesi, 30.10.2020.
  • Kapadokyadayım, Kızıl Vadi – Kızıl Çukur Vadisi | Kapadokya (2020). https://www.kapadokyadayim.com/kizil-vadi/ , 30.10.2020.
  • Konya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2020). www.konyakultur.gov.tr, 30.10.2020.
  • Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (2018). http://www.kop.gov.tr/proje/kop-bolgesi-turizm-master-plani-projesi/43, 30.10.2020.
  • Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (2020a). http://www.kop.gov.tr/sayfalar/gorev-alanimiz/48, 30.10.2020.
  • Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (2020b). http://www.kop.gov.tr/sayfalar/kop-illeri/63, 30.10.2020.
  • Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (2020c). http://www.kop.gov.tr/sayfalar/tarihi-surec/61, 30.10.2020.
  • Köşker, H. (2020). Van Kahvaltı Salonları Hakkındaki Müşteri E-Şikâyetlerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17(3), 524-539.
  • Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (2020). https://www.kuzka.gov.tr/dosya/turizm_stratejisi_2023.pdf , 30.10.2020.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). https://www.ktb.gov.tr/Eklenti/906,ttstratejisi2023pdf.pdf?0, 30.10.2020.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2019). https://yigm.ktb.gov.tr/Eklenti/69320,turizmistatistikleri2019-4pdf.pdf?0, 30.10.2020.
  • Law, R., Leung, R., & Buhalis, D. (2009). Information Technology Applications in Hospitality and Tourism: A Review of. Journal of Travel & Tourism Marketing, 26(5), 599-623.
  • Lee, H.A., Law, R., Murphy, J. (2011). Helpful Reviewers in TripAdvisor, an Online Travel Community, Journal of Travel & Tourism Marketing, 28(7), 675-688.
  • Limberger, P. F., Anjos, F. A., Meira, J. V., Anjos, S. J. (2014). Satisfaction in hospitality on TripAdvisor.com: An analysis of the correlation between evaluation criteria and overall satisfaction. tourism & management studies, 10(1), 59-65.
  • Miguéns, J., Baggio, R., Costa, C. (2008). Social media and Tourism Destinations: TripAdvisor Case Study, Proceedings of the IASK International Conference on ‘Advances in Tourism Research’. January, 194-199.
  • Molinillo, S., Ximènez-De-Sandoval, J. L., Fernández-Morales, A., Coca-Stefaniak, A. (2016). Hotel assessment through social media: The case of TripAdvisor. Tourism & Management Studies, 12(1), 15-24.
  • Nevşehir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2020). https://www.nevsehir.ktb.gov.tr, 30.10.2020.
  • O'connor, P. (2010). Managing a hotel’s image on TripAdvisor. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(7), 754-772.
  • Özdemir Güzel, S. (2017). Birinci Sınıf Restoran İşletmelerindeki Fiziksel Çevre Unsurlarının Müşteri Yorumları Açısından Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(62), 534-542.
  • Türkiye Kültür Portalı, (2020a). https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/konya/gezilecekyer/mevlna-muzesi , 30.10.2020.
  • Türkiye Kültür Portalı, (2020b). https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/aksaray/gezilecekyer/hasan-dagi , 30.10.2020.
  • Türkiye Kültür Portalı, (2020c). https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/nigde/gezilecekyer/gumusler-manastiri 3, 30.10.2020.
  • Türkiye Kültür Portalı, (2020d). https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/yozgat/gezilecekyer/camlik-milli-parki , 30.10.2020.
  • Türkiye Kültür Portalı, (2020e). https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/karaman/gezilecekyer/manazan-magaralari , 30.10.2020.
  • Ünal, A., (2020). Destinasyon Seçiminde Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kuzey Makedonya Üsküp Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 40, 67-80.
  • Ünal, A., Bayar, B. S., (2020). Akıllı Uygulamaları ve Ürünleri Kullanan Turistlerin Destinasyon Seçim Süreçleri: İstanbul Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13 (70), 1066-1075.
  • Velasco, M., Lucas, C.S., Ortiz, K., Vélez, J., Vaca, C. (2017). Secrets of Quito: Discovering a city through TripAdvisor, Fourth International Conference on eDemocracy & eGovernment (ICEDEG), 251-255.
  • Wikipedia (2020). https://en.wikipedia.org/wiki/Tripadvisor, 30.10.2020.
  • Wikipedia (2020). https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1r%C4%B1kkale_Nur_Cami , 30.10.2020.
  • Xie, K. L., Chen, C., Wu, S. (2016). Online consumer review factors affecting offline hotel popularity: Evidence from Tripadvisor. Journal of Travel & Tourism Marketing, 33(2), 211-223.
  • Yaşar, Z. (2019). Kastamonu’da Yöresel Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan Restoranlara İlişkin Tüketici Şikâyetlerinin Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği, Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi (Saffron Journal Of Culture And Tourism Research), 2(2): 241-250.
  • Yetgin, D., Keküç, M., Şayin, M. (2020). Restoranlara Yönelik Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi Yöntemi İle Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2020, 8 (3), 2090-2109.
  • Yılmaz, E . (2020). The Effects on Consumer Behavior of Hotel Related Comments on the TripAdvisor Website: An Istanbul Case . Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR) , 8 (1) , 1-29.
  • Yılmaz, E. S., Aytekin, M. (2018). The Determinants of Tourist Preferences of the Mediterranean Region in Turkey. Administrative Sciences, 8(4), 1-14.

ANALYSIS OF THE PROVINCES OF KOP REGION ON TRIPADVISOR AND ESTABLISHMENT OF KOP TOURISM REGION

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 1, 15 - 32, 23.07.2021

Öz

In the study, Aksaray, Karaman, Konya, Niğde, Nevşehir, Yozgat, Kırıkkale and Kırşehir provinces within the scope of the KOP Region were discussed. The question of this study which is prepared to develop the tourism potential in line with targets set out in the Turkey's Tourism Strategy 2023 Action Plan, determined as "Should a KOP Tourism Area be established?". Document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study. The categories of "nature and parks, touristic and symbolic places, museums, shopping and other" under the "places to visit" tab on the Tripadvisor.com site of the KOP Region provinces have been examined. In this context, 186 "places to visit" were determined. The traveler favorites are detailed about the determined provinces and “places to visit”. Recommendations are provided in addition to examining the places to visit according to the favorites of the travelers in KOP Region, increasing the number of travelers in the places visited by fewer travelers in the KOP Region and implementing of the KOP Tourism Region. Accordingly; KOP provinces should be considered as a whole in the field of tourism. It is recommended that creating a brand with the name of "KOP Tourism Zone", a logo and slogan belonging to the KOP Tourism Region, a website and mobile application, promoting the places to see and the values to be discovered in the best way, promised by all provinces in the KOP Region, using of social media accounts actively, placing transportation, accommodation, food and beverage facilities and digitalization of tourism and landmarks as 3D virtual travel.

Kaynakça

  • Ak, S., Altunöz Sürücü, Ö. (2018). Termal Otel İşletmelerinin Çevrimiçi Tüketici Değerlendirmeleri Bağlamında İncelenmesi: Trıpadvısor Örneği, 19. Ulusal Turizm Kongresi, 529-545.
  • Alkan, A. (2018). Alternatif Bir Turizm Rotası: Kurtalan Ekspresi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 6 (4), 1016-1038.
  • Arıca, R., Çorbacı, A. (2019). Turizm Sektöründe Müşterilerin Bilgi Üretici Rolü: Adıyaman'daki Turistik Çekiciliklere Yönelik Tripadvisor Sitesinde Yer Alan Yorumlar Üzerine Bir Araştırma, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(3), 437-455.
  • Arkadaş, A.R., Ayyıldız, T. (2020). Uludağ’da Faaliyet Gösteren 4 ve 5 Yıldızlı Konaklama İşletmelerinin Çevrimiçi Tüketici Yorumlarının İncelenmesi: “TripAdvisor.com” Üzerinden İçerik Analizi, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(30), 2633 – 2658.
  • Aşık Akşit, N. (2020). Seyahat Motivasyonları ve Destinasyon Seçimi: Y ve Z Kuşakları Arasında Bir Karşılaştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi. 4/2020 (3), 1746-1762.
  • Balıkoğlu A., Ulusoy Yıldırım H., Hacıoğlu N. (2020). Turist rehberlerine yönelik elektronik yorumların içerik analizi: tripadvisor örneği, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi,11(2), 385-401.
  • Banerjee, S., Y.K.Chu, A. (2016). In search of patterns among travellers' hotel ratings in TripAdvisor, Tourism Management 53: 125-131.
  • Barcala, M. F., Díaz, M. G., Rodriguez, J. P. (2009). Factors influencing guests' hotel quality appraisals. European Journal of Тourism Research, 2(1), 25-40.
  • Büyük, Ö., Can, E. (2020). Zeytinyağı Kültürel Rotalarının Turizm Potansiyeli Açısından Değeri ve Türkiye’de Uygulanabilirliği. AHBVÜ Turizm Fakültesi Dergisi, 23 (1), 191-210.
  • Çuhadar, M., Köseoğlu, S., Gültepe, Ö. (2018). Isparta İlindeki Konaklama İşletmelerine Yönelik Çevrimiçi Müşteri Değerlendirmelerinin İncelenmesi: Tripadvisor Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 23(1), 227-239.
  • Doğan, S., Vatan, A. (2019). Misafirler, Hizmet Robotları Hakkında Ne Düşünüyor? Tripadvisor’daki Yorumlara Yönelik Bir Araştırma, Üçüncü Uluslararası Turizm Geleceği Kongresi. 9 / 2019.
  • Doğancili, O.S., Karaçar, E., Ak,S.(2019). Göller Bölgesi’nde Yer Alan Otel İşletmelerinin Tripadvisor’daki Tüketici Değerlendirmeleri Üzerine Bir Araştırma, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 96-106.
  • Erdem, Ö.; Yay, Ö. (2017). Tripadvisor’daki Müşteri Şikâyetlerinin Değerlendirilmesi: Antalya Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 227- 249.
  • Eren R., Çelik M. (2017). Çevrimiçi Gastronomi İmajı: Türkiye Restoranlarının Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi, Turizm Akademik Dergisi, 4 (2), 121-138.
  • Ersun, N., Arslan K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31 (2), 229-248.
  • Filieri, R., Alguezaui, S., Mcleay, F. (2015). Why do travelers trust TripAdvisor? Antecedents of trust towards consumer-generated media and its influence on recommendation adoption and word of mouth, Tourism Management, 51, December 2015, 174-185.
  • Gökdemir, S., Eren, D. (2020). Turist Rehberi Seçiminin Analitik Hiyerarşi Süreci ile belirlenmesi: Tripadvisor Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(2), 1510-1526.
  • Güngör, O., Yücel Güngör, M., Doğan, S. (2019). TripAdvisor’da Türk Hava Yolları için yapılan değerlendirmelerin incelenmesi, Journal of Tourism Theory and Research, 5(2), 282-291.
  • https://www.tripadvisor.com.tr/, 30.10.2020.
  • Işkın, M, Baştürk, Y.A. (2020). Sivas’ta Faaliyet Gösteren Otel İşletmelerinin Trıpadvisor Yorumlarına Yönelik Nitel Bir Analiz, Sivas Interdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 5, 63-76.
  • Jakopović,H. (2016). Detecting the Online Image of “Average” Restaurants on TripAdvisor, Medijske Studije, 7(13):102-119.
  • Kaman Kaymakamlığı (2020). http://www.kaman.gov.tr/kalehoyuk-arkeoloji-enstitusu-ve-muzesi, 30.10.2020.
  • Kapadokyadayım, Kızıl Vadi – Kızıl Çukur Vadisi | Kapadokya (2020). https://www.kapadokyadayim.com/kizil-vadi/ , 30.10.2020.
  • Konya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2020). www.konyakultur.gov.tr, 30.10.2020.
  • Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (2018). http://www.kop.gov.tr/proje/kop-bolgesi-turizm-master-plani-projesi/43, 30.10.2020.
  • Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (2020a). http://www.kop.gov.tr/sayfalar/gorev-alanimiz/48, 30.10.2020.
  • Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (2020b). http://www.kop.gov.tr/sayfalar/kop-illeri/63, 30.10.2020.
  • Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (2020c). http://www.kop.gov.tr/sayfalar/tarihi-surec/61, 30.10.2020.
  • Köşker, H. (2020). Van Kahvaltı Salonları Hakkındaki Müşteri E-Şikâyetlerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17(3), 524-539.
  • Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (2020). https://www.kuzka.gov.tr/dosya/turizm_stratejisi_2023.pdf , 30.10.2020.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2007). https://www.ktb.gov.tr/Eklenti/906,ttstratejisi2023pdf.pdf?0, 30.10.2020.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2019). https://yigm.ktb.gov.tr/Eklenti/69320,turizmistatistikleri2019-4pdf.pdf?0, 30.10.2020.
  • Law, R., Leung, R., & Buhalis, D. (2009). Information Technology Applications in Hospitality and Tourism: A Review of. Journal of Travel & Tourism Marketing, 26(5), 599-623.
  • Lee, H.A., Law, R., Murphy, J. (2011). Helpful Reviewers in TripAdvisor, an Online Travel Community, Journal of Travel & Tourism Marketing, 28(7), 675-688.
  • Limberger, P. F., Anjos, F. A., Meira, J. V., Anjos, S. J. (2014). Satisfaction in hospitality on TripAdvisor.com: An analysis of the correlation between evaluation criteria and overall satisfaction. tourism & management studies, 10(1), 59-65.
  • Miguéns, J., Baggio, R., Costa, C. (2008). Social media and Tourism Destinations: TripAdvisor Case Study, Proceedings of the IASK International Conference on ‘Advances in Tourism Research’. January, 194-199.
  • Molinillo, S., Ximènez-De-Sandoval, J. L., Fernández-Morales, A., Coca-Stefaniak, A. (2016). Hotel assessment through social media: The case of TripAdvisor. Tourism & Management Studies, 12(1), 15-24.
  • Nevşehir İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2020). https://www.nevsehir.ktb.gov.tr, 30.10.2020.
  • O'connor, P. (2010). Managing a hotel’s image on TripAdvisor. Journal of Hospitality Marketing & Management, 19(7), 754-772.
  • Özdemir Güzel, S. (2017). Birinci Sınıf Restoran İşletmelerindeki Fiziksel Çevre Unsurlarının Müşteri Yorumları Açısından Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(62), 534-542.
  • Türkiye Kültür Portalı, (2020a). https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/konya/gezilecekyer/mevlna-muzesi , 30.10.2020.
  • Türkiye Kültür Portalı, (2020b). https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/aksaray/gezilecekyer/hasan-dagi , 30.10.2020.
  • Türkiye Kültür Portalı, (2020c). https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/nigde/gezilecekyer/gumusler-manastiri 3, 30.10.2020.
  • Türkiye Kültür Portalı, (2020d). https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/yozgat/gezilecekyer/camlik-milli-parki , 30.10.2020.
  • Türkiye Kültür Portalı, (2020e). https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/karaman/gezilecekyer/manazan-magaralari , 30.10.2020.
  • Ünal, A., (2020). Destinasyon Seçiminde Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kuzey Makedonya Üsküp Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 40, 67-80.
  • Ünal, A., Bayar, B. S., (2020). Akıllı Uygulamaları ve Ürünleri Kullanan Turistlerin Destinasyon Seçim Süreçleri: İstanbul Örneği. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13 (70), 1066-1075.
  • Velasco, M., Lucas, C.S., Ortiz, K., Vélez, J., Vaca, C. (2017). Secrets of Quito: Discovering a city through TripAdvisor, Fourth International Conference on eDemocracy & eGovernment (ICEDEG), 251-255.
  • Wikipedia (2020). https://en.wikipedia.org/wiki/Tripadvisor, 30.10.2020.
  • Wikipedia (2020). https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1r%C4%B1kkale_Nur_Cami , 30.10.2020.
  • Xie, K. L., Chen, C., Wu, S. (2016). Online consumer review factors affecting offline hotel popularity: Evidence from Tripadvisor. Journal of Travel & Tourism Marketing, 33(2), 211-223.
  • Yaşar, Z. (2019). Kastamonu’da Yöresel Yiyecek İçecek Hizmeti Sunan Restoranlara İlişkin Tüketici Şikâyetlerinin Değerlendirilmesi: Tripadvisor Örneği, Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi (Saffron Journal Of Culture And Tourism Research), 2(2): 241-250.
  • Yetgin, D., Keküç, M., Şayin, M. (2020). Restoranlara Yönelik Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi Yöntemi İle Değerlendirilmesi: İstanbul Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2020, 8 (3), 2090-2109.
  • Yılmaz, E . (2020). The Effects on Consumer Behavior of Hotel Related Comments on the TripAdvisor Website: An Istanbul Case . Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR) , 8 (1) , 1-29.
  • Yılmaz, E. S., Aytekin, M. (2018). The Determinants of Tourist Preferences of the Mediterranean Region in Turkey. Administrative Sciences, 8(4), 1-14.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

H. Ufuk Korkmaz 0000-0001-8158-8130

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2020
Kabul Tarihi 7 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Korkmaz, H. U. (2021). KOP BÖLGESİ İLLERİNİN TRIPADVISOR ÜZERİNDEN İNCELENMESİ ve BİR ÖNERİ: KOP TURİZM BÖLGESİ OLUŞTURULMASI. Journal of Applied Tourism Research, 2(1), 15-32.


20229

20220     20222         20223   20224     20225    20227        20228       24647     24720