BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYADA İLETİŞİM ve KADINLAR ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 64 - 82, 15.02.2016

Öz

Sosyal medya uygulamaları hayatımızda yer almaya ve ilişkilerimizin yönünü değiştirmeye devam etmektedir. İletişim kurabilmenin yollarının artması cinsiyet ve yaş grubu fark etmeksizin herkesi sosyal ortamlara yönlendirmektedir. Bu araştırma kadınların sosyal medya uygulamaları üzerinden hangi amaçlarla iletişim kurduklarını belirlemek ve bu ortamlarda gerçekleşen iletişim boyutunun değişiklik gösterip göstermediğini öğrenmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla araştırmacıların kişisel facebook hesaplarından rastgele seçilen 40 kadın üzerinde derinlemesine mülakat yapılarak araştırma bulgularına ulaşılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda kadınlar, sosyal medyayı; paylaşımda bulunmak, eğlenmek, boş zamanlarını değerlendirmek ve başkalarının hayatları hakkında bilgi sahibi olmak gibi amaçlarla kullanmaktadırlar. Sosyal medya paylaşımlarında özellikle fotoğraf, yer bildirimleri, durum güncellemeleri, pratik bilgilere yer verilmektedir. Araştırmanın diğer bir sonucu ise; sosyal medya uygulamalarının iletişim alışkanlıklarını değiştirdiği, yüz yüze iletişimi azalttığı, ilişkilerde duygu yoğunluğunu azaltıp iletişimi yüzeyselleştirdiği eleştirisidir.

Kaynakça

  • Acun, Ramazan (2011). “Her Dem Yeniden Doğmak: Online Sosyal Ağlar ve Kimlik”, Millî Folklor. Say: 89. Ss.66-77.
  • Anderson, Monica, (2015). Men catch up with women on overall social media use”, http://www.pewresearch.org/, Erişim Tarihi: 14.03.2016.
  • Boughman, Laurie L. (2010). “Friend Request or Foe? Confirming the Misuse of Internet and Social Networking Sites By Domestic Violence Perpetrators”, Widener Law Journal, Vol.19, ss.933-966.
  • Carlisle, George ve Scerri, Jackie ve (2007). “Web 2.0 and User-Generated Content: legal challenges in thene wfrontier” , Journal of Information, Lawand Technology, Vol. 2, 2-22.
  • Fallows, Deborah, (2004). “ The Internet and Daily Life Many Americans use the Internet in everyday activities, but traditional offline habits still dominate Embargoed for release at noon”, August 11, http://www.pewinternet.org/. Erişim Tarihi: 16.06.2016.
  • Giddens Anthony, (2012). Modernliğin Sonuçları. 5. Baskı. Ersin Kuşdil (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gray, John,(2011). Erkekler Mars’tan, Kadınlar Venüs’ten, 16. Basım, Gülden Şen (Çev.) İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Harvey, David. (1999). Postmodernliğin Durumu, Sungur Savran(Çev.), 2. Baskı, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Julia T. Wood. (2011). Gendered Lives: Communication, Gender and Culture. Boston, MA: Wads worth Cenage Learning.
  • Kim, Won, Ok-Ran Jeong ve Sang-Won Lee. (2010). On social Web sites. Information Systems, 35(2), 215-236.
  • Kirschner, Paul A. ve Karpinski, Aryn C., ( 2010). “Facebook and Academic Performance”, Computers in Human Behavior, ss. 1237-1245.
  • Klein, K. J. ve Hodges, S. D. (2001).”Gender differences, motivation and empathic accuracy: when it pays to understand”, Personality and Social Psychology Bulletin, 27, 720-730.
  • Kümbetoğlu, Belkıs. (2005).Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Lewis, Kevin, vd, (2008). “Tastes, Ties, and Time: A New Social Network Dataset Using Facebook.com.” , Social Networks, 30, ss:330-342.
  • Linda S. L. ve Lai, Efraim Turban, (2008). “Groups Formation and Operations In The Web 2.0 Environment and Social Networks”, Group Decision and Negotiation, 17(5), 387-402.
  • Mohindra, Vinita ve Azhar, Samina (2012), “Gender Communication: A Comparative Analysis of Communicational Approaches of Men and Women at Workplaces”, IOSR Journal of Humanities and Social Science (JHSS),Volume 2, Issue 1, PP 18-27.
  • Rothman, Alissa , (2014). “Boys vs. Girls: Gender Differences in Social Media”, http://isys6621.com/ Erişim Tarihi: 02.02.2016.
  • Solis, Brian ve Breakenridge, Deirdre, (2009). Putting the Public Back in Public Relations, New Jersey: Pearson Education.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6.b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Won, Kim vd., (2010). “On Social Web Sites”, Information Systems, S:35. Sayfa:215- 236.
  • Waters, John. K. (2010). The Everything Guide to Social Media. USA: Adams media.
  • Global Digital Communication: Texting, Social Networking Popular Worldwide Usage Differs by Age and Education Updated February 29, 2012 Survey Report.
  • http://www.ibtimes.com/ Erişim Tarihi:15.04.2016.
  • http://www.pewglobal.org/ Erişim Tarihi: 03.05.2016.
  • http://www.pewglobal.org/ Erişim Tarihi: 12.03.2016.
  • http://www.sirc.org / Erişim Tarihi: 11.03.2016.
  • https://sofiasiberia.wordpress.com/ 12.04.2016.
  • http://isys6621.com/ Erişim Tarihi: 03.02.2016.
  • http://www.wxyz.com/ Erişim Tarihi: 08.04.2016.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya Erişim Tarihi: 02.05.2016.
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 2, 64 - 82, 15.02.2016

Öz

Kaynakça

  • Acun, Ramazan (2011). “Her Dem Yeniden Doğmak: Online Sosyal Ağlar ve Kimlik”, Millî Folklor. Say: 89. Ss.66-77.
  • Anderson, Monica, (2015). Men catch up with women on overall social media use”, http://www.pewresearch.org/, Erişim Tarihi: 14.03.2016.
  • Boughman, Laurie L. (2010). “Friend Request or Foe? Confirming the Misuse of Internet and Social Networking Sites By Domestic Violence Perpetrators”, Widener Law Journal, Vol.19, ss.933-966.
  • Carlisle, George ve Scerri, Jackie ve (2007). “Web 2.0 and User-Generated Content: legal challenges in thene wfrontier” , Journal of Information, Lawand Technology, Vol. 2, 2-22.
  • Fallows, Deborah, (2004). “ The Internet and Daily Life Many Americans use the Internet in everyday activities, but traditional offline habits still dominate Embargoed for release at noon”, August 11, http://www.pewinternet.org/. Erişim Tarihi: 16.06.2016.
  • Giddens Anthony, (2012). Modernliğin Sonuçları. 5. Baskı. Ersin Kuşdil (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gray, John,(2011). Erkekler Mars’tan, Kadınlar Venüs’ten, 16. Basım, Gülden Şen (Çev.) İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • Harvey, David. (1999). Postmodernliğin Durumu, Sungur Savran(Çev.), 2. Baskı, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Julia T. Wood. (2011). Gendered Lives: Communication, Gender and Culture. Boston, MA: Wads worth Cenage Learning.
  • Kim, Won, Ok-Ran Jeong ve Sang-Won Lee. (2010). On social Web sites. Information Systems, 35(2), 215-236.
  • Kirschner, Paul A. ve Karpinski, Aryn C., ( 2010). “Facebook and Academic Performance”, Computers in Human Behavior, ss. 1237-1245.
  • Klein, K. J. ve Hodges, S. D. (2001).”Gender differences, motivation and empathic accuracy: when it pays to understand”, Personality and Social Psychology Bulletin, 27, 720-730.
  • Kümbetoğlu, Belkıs. (2005).Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Lewis, Kevin, vd, (2008). “Tastes, Ties, and Time: A New Social Network Dataset Using Facebook.com.” , Social Networks, 30, ss:330-342.
  • Linda S. L. ve Lai, Efraim Turban, (2008). “Groups Formation and Operations In The Web 2.0 Environment and Social Networks”, Group Decision and Negotiation, 17(5), 387-402.
  • Mohindra, Vinita ve Azhar, Samina (2012), “Gender Communication: A Comparative Analysis of Communicational Approaches of Men and Women at Workplaces”, IOSR Journal of Humanities and Social Science (JHSS),Volume 2, Issue 1, PP 18-27.
  • Rothman, Alissa , (2014). “Boys vs. Girls: Gender Differences in Social Media”, http://isys6621.com/ Erişim Tarihi: 02.02.2016.
  • Solis, Brian ve Breakenridge, Deirdre, (2009). Putting the Public Back in Public Relations, New Jersey: Pearson Education.
  • Yıldırım, Ali ve Şimşek, Hasan. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6.b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Won, Kim vd., (2010). “On Social Web Sites”, Information Systems, S:35. Sayfa:215- 236.
  • Waters, John. K. (2010). The Everything Guide to Social Media. USA: Adams media.
  • Global Digital Communication: Texting, Social Networking Popular Worldwide Usage Differs by Age and Education Updated February 29, 2012 Survey Report.
  • http://www.ibtimes.com/ Erişim Tarihi:15.04.2016.
  • http://www.pewglobal.org/ Erişim Tarihi: 03.05.2016.
  • http://www.pewglobal.org/ Erişim Tarihi: 12.03.2016.
  • http://www.sirc.org / Erişim Tarihi: 11.03.2016.
  • https://sofiasiberia.wordpress.com/ 12.04.2016.
  • http://isys6621.com/ Erişim Tarihi: 03.02.2016.
  • http://www.wxyz.com/ Erişim Tarihi: 08.04.2016.
  • https://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal_medya Erişim Tarihi: 02.05.2016.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zühal Fidan

Zülfiye Acar Şentürk

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Fidan, Z., & Acar Şentürk, Z. (2016). SOSYAL MEDYADA İLETİŞİM ve KADINLAR ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 1(2), 64-82.