Kültür turizmi kapsamında önemli bir turistik çekim öğesi olarak kabul edilen müzelerin, varlıklarını sürdürebilmeleri açısından çağın gereklerine ve gelişen teknolojiye uygun olarak ziyaretçileri ile etkileşim ve iletişim içinde olmaları gerekmektedir. Güncel bir teknoloji olan Artırılmış Gerçeklik (AG), müzecilikte potansiyel kullanım alanına sahiptir. Bu araştırmada, Sakıp Sabancı Müzesi'nde kullanılan AG uygulamalarının faydaları ve Sakıp Sabancı Müzesi'ndeki mevcut AG uygulamalarının müze ziyaretçileri tarafından nasıl değerlendirildiği ölçülmeye çalışılmıştır. 19 müze ziyaretçisi ile yapılan yüz yüze görüşmelerin içerikleri derlenerek betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, görüşme yapılan ziyaretçilerin Sakıp Sabancı Müzesi AG uygulamalarının kullanıldığı Atlı Köşk ziyaretleri sonrasında, AG uygulamalarını faydalı ve diğer müzelerde de kullanılması gereken bir uygulama olarak gördüklerini ortaya koymuştur.
Museums, as indispensable tourist attractions within the scope of cultural tourism, should therefore interact and communicate with visitors using up-to-date technology whilst further developing technology in order to sustain their existence. Augmented Reality (AR) is a contemporary technology that has the potential to be used in museology. This research aims to determine the evaluations of visitors to Sakıp Sabancı Museum of the use of current AR applications. For this research, 19 semistructured interviews were conducted using a convenience sampling method. The content of the interviews were analyzed using a descriptive analysis method. The results of the research reveal that most of the interviewees after the Atlı Köşk visits, in which Sakıp Sabancı Museum AR applications were used, they considered AR applications to be useful and believed they should be adopted by other museums.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 21 Sayı: 2 |