Kısa Bildiri
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 4, 823 - 835, 31.12.2019
https://doi.org/10.32958/gastoria.584503

Öz

Kaynakça

  • Akdağ, G., Akgündüz, Y., Güler, O., Benli, S. (2015). Bir Seyahat Motivasyon Aracı Olarak Gastronomi: Hatay'ı Ziyaret Eden Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonları, Yiyecek-İçecek Deneyimleri ve Seyahat Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma. Eurisia International Tourism Congress, 28-30 Mayıs 2015, Konya /Türkiye.
  • Akın, C. (2016). İnanç Turizminde Dünya ve Türkiye Destinasyonu, Erişim Adresi: https://cemalakin.wordpress.com/2016/04/26/inanc-turizminde-dunya-ve-turkiye-destinasyonu/ , 20.02.2019.
  • Babat, D., Gökçe, F., Kocabozdoğan, K. (2016). Hatay’da farklı bir lezzet: Kabak tatlısı. Journal of Gastronomy and Tourism Studies, 5 (2), 77-85.
  • Babat, D., Gökçe, F., Varışlı, A. (2017). Hatay Mutfak Kültürünün Sürdürülebilirliğinde, Yöresel Yiyecek Üreticilerinin Rolü. 1st International Sustainable Tourism Congress / November 23-25, 2017 / Kastamonu-Turkey.
  • Bessiere, J. (1998). Local Development and Heritage: Traditional Food and Cuisine as Tourist Attractions in Rural Areas. Sociologia Ruralis, 38 (1), 21-34.
  • Bingöl, Z. (2004). Akdeniz Bölgesinin Kültür ve İnanç Turizmi Potansiyeli Açısından Değerlendirilmesi. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi 1 (8), 125-137.
  • Canbolat, C., Yaman, M. (2017). Hatay İlinde Yaşayan Faklı Dini İnançlara Mensup Bireylerin Gastronomik Etkileşimi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 5 (1), 96-104.
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon Rekabetçiliği ve Seyahat Motivasyonu Bakımından Gastronomik Kimlik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 1 (2), 39-51.
  • Dölek, İ. (2014). Kutsal Bir Zaman Dilimi Olarak Noel Ritüelinin Kutlama Gelenekleri “Alman Luteryanlar Örneği”. Electronic Turkish Studies 9 (6), 371-390.
  • Eykay, İ., Dalgın, T., Çeken, H. (2015). İnanç Turizmi Potansiyeli Açısından Antakya’nın Değerlendirilmesi. Journal of Life Economics, 1 (4), 59-74.
  • Graziani, J. (2003). Travel spending leads to 5,000 more restaurants in AAA Tourbook Guides. Erişim Adresi: https://www.businesswire.com/news/home/20031217005635/ en/Travel-Spending-Leads-5000-Restaurants-AAA-TourBook, 03.03.2019.
  • Güzel, F.Ö. (2010). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi. Vizyoner Dergisi, 2 (2), 87-100.
  • Hacıoğlu, N. (2011). Türkiye’de İnanç Turizminin Geleceği. Standart Ekonomik ve Teknik Dergi, 591, 26-33.
  • Karakeçili, G., Çetinsöz, B.C. (2017). Gaziantep Yöresinde Bayram Yemekleri Geleneği. VI. Ulusal II. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu 14-15 Nisan 2017 - Gaziantep-Türkiye.
  • Kaypak, Ş. (2010). Antakya’nın Kent Kimliği Açısından İrdelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (14), 373-392.
  • Kaypak, Ş., Uçar, A. (2018). Antakya’nın Yemek Kültürüne Bakışı. International Journal of Academic Value Studies, 4 (18), 190-202.
  • Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. Ankara: Bağlam.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (2015). Nitel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Mitchell, R., Hall, M. (2003). Consuming Tourists: Food Tourism Consumer Behaviour. C. Hall, L. Sharples, R. Mitchell, N. Macionis, B. Cambourne (Ed.) içinde, Food Tourism Around The World (ss. 60–80). Amsterdam: Butterworth Heinemann.
  • Ryu, K., Jang, S. (2006). Intention to Experience Local Cuisine In A Travel Destination: The Modified Theory of Reasoned Action. Journal of Hospitality & Tourism Research, 30 (4), 507-516.
  • Son, A., Xu, H. (2013). Religious Food as a Tourism Attraction: The Roles of Buddhist Temple Food in Western Tourist Experience. Journal of Heritage Tourism, 8 (2-3), 248-258.
  • Strauss, A., Corbin, J. M. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications, Inc.
  • Tacoğlu, T.P., Sağır, A., Arık, F. (2016). Türkiye’nin Tek Arap-Ortodoks Köyü Tokaçlı’da Dinsel ve Kültürel Kimlik. Milli Folklor, 28 (110), 68-85.
  • Türk, H., Şahin, K. (2004). Antakya Geleneksel Yemek Kültürü. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (2), 1-17.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yüncü, H. R. (2009). Sürdürülebilir Turizm Açısından Gastronomi Turizmi ve PerşembeYaylası. 10. Aybastı-Kabataş Kurultayı, Eskişehir, 27-34.
  • https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/hatay/gezilecekyer/saint-pierre-kilisesi

Hatay İli Hristiyanlarının Dini Bayramlarında Gastronomi Geleneklerinin İnanç Turizmi Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 4, 823 - 835, 31.12.2019
https://doi.org/10.32958/gastoria.584503

Öz

Amacı: Hatay ilinde yaşayan
Hristiyanların dini bayramlarında uyguladıkları gastronomi geleneklerini
belirlemek ve sürdürülebilirliğini sağlamak için farkındalık yaratmaktır.



Yöntem: Araştırmada nitel veri analizi
yöntemlerinden betimleyici analiz ve
amaçlı örneklem yöntemlerinden, kartopu
örneklem tekniği tercih edilmiştir. Ayrıca veri toplama yöntemi olarak yarı-yapılandırılmış
görüşme tekniği
uygulanmıştır.



Bulgular:
Araştırma
bulgularında, genellikle iki büyük bayram (Noel ve Paskalya) kutlanıldığı ve
her iki bayramda da geleneksel yemeklerin aynı olduğu belirlenmiştir.



Sonuç
ve Öneriler:
Hatay bölgesinde yüzyıllardır yaşamakta olan Hristiyan
toplumunun kendi inanç ve geleneklerinden kaynaklanan farklı kültürel yapısı,
hem inanç turizmi açısından hem de gastronomi turizmi açısından bölgede önemli
bir kültürel zenginlik arz etmektedir. 
Bundan dolayı yöresel yemeklerin ve geleneklerin inanç turizmi ile
birlikte bütünleştirilerek sunulması, bölgenin turizm cazibesini
arttıracaktır. 



Sınırlılıkları:
Araştırma
Hatay ilinde yaşayan Hristiyan topluluğuna yönelik ve 25 yaş üstü katılımcılara
uygulanmıştır.



Orijinalliği/Değeri:
Hatay
yöresinde yaşayan Hristiyan nüfusa ait geleneklerin somut olmayan kültürel
miras ve inanç turizmi bağlamında değerlendirilmesi.

Kaynakça

  • Akdağ, G., Akgündüz, Y., Güler, O., Benli, S. (2015). Bir Seyahat Motivasyon Aracı Olarak Gastronomi: Hatay'ı Ziyaret Eden Yerli Turistlerin Seyahat Motivasyonları, Yiyecek-İçecek Deneyimleri ve Seyahat Memnuniyetleri Üzerine Bir Araştırma. Eurisia International Tourism Congress, 28-30 Mayıs 2015, Konya /Türkiye.
  • Akın, C. (2016). İnanç Turizminde Dünya ve Türkiye Destinasyonu, Erişim Adresi: https://cemalakin.wordpress.com/2016/04/26/inanc-turizminde-dunya-ve-turkiye-destinasyonu/ , 20.02.2019.
  • Babat, D., Gökçe, F., Kocabozdoğan, K. (2016). Hatay’da farklı bir lezzet: Kabak tatlısı. Journal of Gastronomy and Tourism Studies, 5 (2), 77-85.
  • Babat, D., Gökçe, F., Varışlı, A. (2017). Hatay Mutfak Kültürünün Sürdürülebilirliğinde, Yöresel Yiyecek Üreticilerinin Rolü. 1st International Sustainable Tourism Congress / November 23-25, 2017 / Kastamonu-Turkey.
  • Bessiere, J. (1998). Local Development and Heritage: Traditional Food and Cuisine as Tourist Attractions in Rural Areas. Sociologia Ruralis, 38 (1), 21-34.
  • Bingöl, Z. (2004). Akdeniz Bölgesinin Kültür ve İnanç Turizmi Potansiyeli Açısından Değerlendirilmesi. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi 1 (8), 125-137.
  • Canbolat, C., Yaman, M. (2017). Hatay İlinde Yaşayan Faklı Dini İnançlara Mensup Bireylerin Gastronomik Etkileşimi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 5 (1), 96-104.
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon Rekabetçiliği ve Seyahat Motivasyonu Bakımından Gastronomik Kimlik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 1 (2), 39-51.
  • Dölek, İ. (2014). Kutsal Bir Zaman Dilimi Olarak Noel Ritüelinin Kutlama Gelenekleri “Alman Luteryanlar Örneği”. Electronic Turkish Studies 9 (6), 371-390.
  • Eykay, İ., Dalgın, T., Çeken, H. (2015). İnanç Turizmi Potansiyeli Açısından Antakya’nın Değerlendirilmesi. Journal of Life Economics, 1 (4), 59-74.
  • Graziani, J. (2003). Travel spending leads to 5,000 more restaurants in AAA Tourbook Guides. Erişim Adresi: https://www.businesswire.com/news/home/20031217005635/ en/Travel-Spending-Leads-5000-Restaurants-AAA-TourBook, 03.03.2019.
  • Güzel, F.Ö. (2010). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi. Vizyoner Dergisi, 2 (2), 87-100.
  • Hacıoğlu, N. (2011). Türkiye’de İnanç Turizminin Geleceği. Standart Ekonomik ve Teknik Dergi, 591, 26-33.
  • Karakeçili, G., Çetinsöz, B.C. (2017). Gaziantep Yöresinde Bayram Yemekleri Geleneği. VI. Ulusal II. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu 14-15 Nisan 2017 - Gaziantep-Türkiye.
  • Kaypak, Ş. (2010). Antakya’nın Kent Kimliği Açısından İrdelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7 (14), 373-392.
  • Kaypak, Ş., Uçar, A. (2018). Antakya’nın Yemek Kültürüne Bakışı. International Journal of Academic Value Studies, 4 (18), 190-202.
  • Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. Ankara: Bağlam.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (2015). Nitel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Mitchell, R., Hall, M. (2003). Consuming Tourists: Food Tourism Consumer Behaviour. C. Hall, L. Sharples, R. Mitchell, N. Macionis, B. Cambourne (Ed.) içinde, Food Tourism Around The World (ss. 60–80). Amsterdam: Butterworth Heinemann.
  • Ryu, K., Jang, S. (2006). Intention to Experience Local Cuisine In A Travel Destination: The Modified Theory of Reasoned Action. Journal of Hospitality & Tourism Research, 30 (4), 507-516.
  • Son, A., Xu, H. (2013). Religious Food as a Tourism Attraction: The Roles of Buddhist Temple Food in Western Tourist Experience. Journal of Heritage Tourism, 8 (2-3), 248-258.
  • Strauss, A., Corbin, J. M. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications, Inc.
  • Tacoğlu, T.P., Sağır, A., Arık, F. (2016). Türkiye’nin Tek Arap-Ortodoks Köyü Tokaçlı’da Dinsel ve Kültürel Kimlik. Milli Folklor, 28 (110), 68-85.
  • Türk, H., Şahin, K. (2004). Antakya Geleneksel Yemek Kültürü. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1 (2), 1-17.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yüncü, H. R. (2009). Sürdürülebilir Turizm Açısından Gastronomi Turizmi ve PerşembeYaylası. 10. Aybastı-Kabataş Kurultayı, Eskişehir, 27-34.
  • https://www.kulturportali.gov.tr/turkiye/hatay/gezilecekyer/saint-pierre-kilisesi
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aylin Sinem Polat 0000-0002-3323-8598

Burçin Cevdet Çetinsöz 0000-0003-1703-8067

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Polat, A. S., & Çetinsöz, B. C. (2019). Hatay İli Hristiyanlarının Dini Bayramlarında Gastronomi Geleneklerinin İnanç Turizmi Açısından Değerlendirilmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(4), 823-835. https://doi.org/10.32958/gastoria.584503