Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ MEDYADA SOSYAL MEDYA ARAÇLARI İLE İŞ EDİNİMİ PLATFORMLARI: OFFICEANGELS ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 13, 30.11.2017

Öz

Araştırmada gelişen teknolojiyle birlikte ortaya
çıkan yeni medyada artan sosyal medya araçlarının kullanımı aracılığıyla iş
edinimi platformları ve bunlardan biri olan OfficeAngels’ın işveren ve iş
arayan adaylara sağladığı olanaklar hakkında eğitimcilerin, öğrencilerin ve
çalışanların bilgilendirilmesi amaçlanmıştır.



Araştırma, bilgi ve belgelere dayalı betimsel
tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırma kapsamında bilgi ve belgeler
kütüphane ve internet ortamında bulunan yazılı ve basılı kaynaklardan elde
edilmiştir. OfficeAngels iş istihdamı sitesine ilişkin bilgi ve belgeler de
yine sanal ortamdan ve basılı kaynaklardan elde edilen bilimsel nitelikteki
araştırma raporlarından ve makalelerden elde edilerek ve çalışmada özetlenerek
sunulmuştur.



Araştırma sonucunda işletmelerin işe alım
süreçlerinde sosyal medya araçları ve web siteleri aracılığıyla iş istihdamını
kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirdiklerinden dolayı kullanım oranlarının
arttığı görülmüştür. Çalışmada ayrıntılı olarak ele alınan OfficeAngels örneği
ile de iş istihdamının yanı sıra kişi ve kurumların kendilerini tanımaları ve
kişisel gelişimlerini sağlama hususunda katkı sağladıkları görülmüştür.
Özellikle ofis ve sekreterlik hizmetlerinde uzmanlaşmaya giderek yönetici
asistanlığı, veri giriş hizmetleri, büro hizmetleri sekterliği, alt kademe ofis
işleri, resepsiyon işleri, sekreterlik işleri ve katiplik hizmetleri olarak
ayrıntılandırılmıştır. Bu ayrıntılandırmanın yanı sıra kalıcı, geçici ve part
time olarak iş istihdamını sağladığı tespit edilmiştir. Elde edilen diğer bir
önemli husus ise iş alımı gerçekleştikten sonrada iş takibinin yapılarak
gerekirse destek hizmetlerini sağlamasıdır. OfficeAngels çalışanları tarafından
yapılan ölçüm ve analizler kişilere ilgili oldukları alanda birçok bilgi
kaynağı sağlaması sebebiyle akademik değer taşıdığı tespit edilmiştir.  Dolayısıyla OfficeAngels’ın getirdiği bu
yenilikler açısından kişi ve kurumlara iş yaşamlarının her kademesinde  fayda sağlayabileceği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acar, S., Gürsoy, H. ve Ünsal, N.Ö. (2014). İlişkisel Toplumda Sosyal İş Ağlarının Kariyer Gelişimi Açısından Önemi: Linkedin Örneği. Electronic Journal of Vocational Colloges, 4(3),17-34.
  • Adecco Group, (2014). İş Pazarı Bünyesinde Arz ve Talebin Eşleşmesinde Sosyal Medya Kullanımı İş Arayanların Türkiye’deki Algısı. (Rapor).
  • Bat, M. (2012). Dijital Platformda Sosyal Medyanın Stratejik Kurumsal İletişime Etkisi. (Doktora Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bottis, C. ve Maiellaro, B. (2010). I Want You to Want Me.Attracting better candidates though social media. http://www.careerbuilder communications.com/pdf/socialmediawpr.pdf. 8 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Campbell, A. (2009). Open Book: A Practical Guide to Business Growth. http:// media nucleus. naprojects.com/pdf/OPEN_BOOK5_Social_Media.pdf. 9 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Erdem, M.T. (2012). Sosyal Medya Araçlarının İşe Alım Süreçlerinde Uygulamaları: Bir İşletme Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Evans, D. ve McKee, J. (2010). Social Media Marketing The Next Generation of Business Engagement.Indianapolis:Wiley Publishing,Inc.
  • Evlice, S. (2013). Fortune 500 Şirketlerinin Dijital Medya Kullanımı http://aristolog.com/fortune-500-sirketlerinin-sosyal-medya-kullanimi/> 1 ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Gürdoğan, O. (2012). İletişimi Profesyoneller Sağlamalı, Social Medaicat Dergisi. HR Dergisi(2014) İnsan Kaynakları Yönetim Dergisi. 5 Mart 2016 tarihinde alınmıştır.
  • https://www.linkedin.com/ 30 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • https://twitter.com/ 30 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • https://facebook.com/ 30 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • https://bionluk.com/# 11 Şubat 2017 tarihinde alınmıştır.
  • http://www.office-angels.com/ 30 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Jacobs, P. (2009/2010). What is social recruiting? Human Resources Magazine,14(5): 2- 3.
  • Kara, T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Thurau Thorsten Hennig, Malthouse Edward C., FRIEGE Christian, GENSLER Sonja, LOBSCHAT Lara, RANGASWAMY Arvind, SKIERA Bernd, (2010) “The Impact of New Media on Customer Relationships”, Journal of Service Research, Cilt: 13, Sayı: 3.
  • Mathis, R. L. ve Jackson, J. H. (1997). Human Resources Management. (8th ed.). United States of America:West Publishing Company.
  • Mayfield, A. (2006). What is Social Media?An e-book from Spannerworks. http://eirikso.com/misc/What_is_Social_Media.pdf. 11 ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Olenski, S. (2013). Is The Social Media Slumber Finally Over For Big Brands. http://www.forbes.com/sites/steveolenski/2013/07/22/isthe-social-media-slumber-finally-over-for-big-brands/> 22 Ekim 2013 tarihinde alınmıştır.
  • Özgen, H., Öztürk, A. ve Yalçın, A. (2002). İnsan Kaynakları Yönetimi.Adana:Nobel Yayım.
  • Robbins, S. P. ve Dacenzo, D. A. (2002). Human Resources Management (7th ed.). United States of America:John Wıley & Sons,Inc.
  • Thorsten Hennig-Thurau, Edward C. Malthouse, Christian Friege, Sonja Gensler, Lara Lobschat, Arvind Rangaswamy, Bernd Skiera, “The Impact of New Media on Customer Relationships”, Journal of Service Research, Cilt: 13, Sayı: 3, 2010, s. 312.
  • Tutar, H., Başpınar, Ö. ve Altınöz, M. (2004). Sekreterlik El Kitabı. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Wandel, T. L. (2008). “Colleges and universities want to be your friend: communicating via online”. Planning for Higher Education, 37(1): 35-48.
  • Woods, R. H. (1997). Managing Hospitality Human Resources. (2 nd.ed.). United States of America: Educational Instute of the American Hotel & Motel Association.

BUSINESS ACQUISITION PLATFORMS THROUGH SOCIAL MEDIA TOOLS IN NEW MEDIA: OFFICE ANGELS CASE

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 13, 30.11.2017

Öz



This study aims to inform educators,
students and workers about the opportunities of OfficeAngels, which has become
a business acquisition platform through the use of social media tools in the
new media and provides employers and jobseeker candidates.



This research model is a descriptive research
which is based on real information and documents. The information and documents
about the study were taken from written and printed resources in libraries and
in the internet. The information and documents relating to OfficeAngels job
recruitment site were gathered from scientific research reports and articles
that were obtained from virtual environments and printed resources.



It was found that because business
administrations easily and quickly recruited employees through social media
tools and websites, the rate of new media use increased. By examining
OfficeAngels example in detail, it was observed that as well as job recruitment
it contributed persons and institutions with recognizing and developing
themselves. It was seen that office and secretarial services were specialized
and elaborated such as executive assistant, data entry services, office
services sectarianism, lower level office work, reception work. It was found
that OfficeAngels provided permanent, temporary and part time employment as
well as this elaboration. Another result is that it presents job-tracking after
the recruitment and provides support services. It was confirmed that the
measurements and analyses carried out by OfficeAngels workers carry academic
value by providing persons with a lot of information resources about their
fields of interest. Therefore, it was concluded that OfficeAngels can
contribute to every aspect of persons and institutions’ life in terms of the
innovations it brought.

Kaynakça

  • Acar, S., Gürsoy, H. ve Ünsal, N.Ö. (2014). İlişkisel Toplumda Sosyal İş Ağlarının Kariyer Gelişimi Açısından Önemi: Linkedin Örneği. Electronic Journal of Vocational Colloges, 4(3),17-34.
  • Adecco Group, (2014). İş Pazarı Bünyesinde Arz ve Talebin Eşleşmesinde Sosyal Medya Kullanımı İş Arayanların Türkiye’deki Algısı. (Rapor).
  • Bat, M. (2012). Dijital Platformda Sosyal Medyanın Stratejik Kurumsal İletişime Etkisi. (Doktora Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bottis, C. ve Maiellaro, B. (2010). I Want You to Want Me.Attracting better candidates though social media. http://www.careerbuilder communications.com/pdf/socialmediawpr.pdf. 8 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Campbell, A. (2009). Open Book: A Practical Guide to Business Growth. http:// media nucleus. naprojects.com/pdf/OPEN_BOOK5_Social_Media.pdf. 9 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Erdem, M.T. (2012). Sosyal Medya Araçlarının İşe Alım Süreçlerinde Uygulamaları: Bir İşletme Örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Evans, D. ve McKee, J. (2010). Social Media Marketing The Next Generation of Business Engagement.Indianapolis:Wiley Publishing,Inc.
  • Evlice, S. (2013). Fortune 500 Şirketlerinin Dijital Medya Kullanımı http://aristolog.com/fortune-500-sirketlerinin-sosyal-medya-kullanimi/> 1 ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Gürdoğan, O. (2012). İletişimi Profesyoneller Sağlamalı, Social Medaicat Dergisi. HR Dergisi(2014) İnsan Kaynakları Yönetim Dergisi. 5 Mart 2016 tarihinde alınmıştır.
  • https://www.linkedin.com/ 30 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • https://twitter.com/ 30 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • https://facebook.com/ 30 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • https://bionluk.com/# 11 Şubat 2017 tarihinde alınmıştır.
  • http://www.office-angels.com/ 30 Ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Jacobs, P. (2009/2010). What is social recruiting? Human Resources Magazine,14(5): 2- 3.
  • Kara, T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Thurau Thorsten Hennig, Malthouse Edward C., FRIEGE Christian, GENSLER Sonja, LOBSCHAT Lara, RANGASWAMY Arvind, SKIERA Bernd, (2010) “The Impact of New Media on Customer Relationships”, Journal of Service Research, Cilt: 13, Sayı: 3.
  • Mathis, R. L. ve Jackson, J. H. (1997). Human Resources Management. (8th ed.). United States of America:West Publishing Company.
  • Mayfield, A. (2006). What is Social Media?An e-book from Spannerworks. http://eirikso.com/misc/What_is_Social_Media.pdf. 11 ağustos 2016 tarihinde alınmıştır.
  • Olenski, S. (2013). Is The Social Media Slumber Finally Over For Big Brands. http://www.forbes.com/sites/steveolenski/2013/07/22/isthe-social-media-slumber-finally-over-for-big-brands/> 22 Ekim 2013 tarihinde alınmıştır.
  • Özgen, H., Öztürk, A. ve Yalçın, A. (2002). İnsan Kaynakları Yönetimi.Adana:Nobel Yayım.
  • Robbins, S. P. ve Dacenzo, D. A. (2002). Human Resources Management (7th ed.). United States of America:John Wıley & Sons,Inc.
  • Thorsten Hennig-Thurau, Edward C. Malthouse, Christian Friege, Sonja Gensler, Lara Lobschat, Arvind Rangaswamy, Bernd Skiera, “The Impact of New Media on Customer Relationships”, Journal of Service Research, Cilt: 13, Sayı: 3, 2010, s. 312.
  • Tutar, H., Başpınar, Ö. ve Altınöz, M. (2004). Sekreterlik El Kitabı. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Wandel, T. L. (2008). “Colleges and universities want to be your friend: communicating via online”. Planning for Higher Education, 37(1): 35-48.
  • Woods, R. H. (1997). Managing Hospitality Human Resources. (2 nd.ed.). United States of America: Educational Instute of the American Hotel & Motel Association.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sami Acar

Nimet Özgül Ünsal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2017
Gönderilme Tarihi 23 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Acar, S., & Ünsal, N. Ö. (2017). YENİ MEDYADA SOSYAL MEDYA ARAÇLARI İLE İŞ EDİNİMİ PLATFORMLARI: OFFICEANGELS ÖRNEĞİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7(2), 1-13.