Tüketicilerin
belirli bir markayı düzenli ve tutarlı bir şekilde satın alma eğilimi olarak
tanımlanan marka sadakati rekabetin yoğun yaşandığı pazarlarda işletmelere
rekabet avantajı sağlamaktadır. Müşteri sadakati, mal ve hizmet üreten
işletmeler için oldukça önemli ve çok
tartışılan bir konu haline gelmiştir. Tüketicilerin ürün veya hizmetle ilgili
değerlendirmelerinde ve karar aşamalarında marka sadakati önemli bir rol
üstlenmektedir. Bu nedenle marka sadakatini etkileyen faktörlerin belirlenmesi
işletmeler açısından çok önemlidir. Çalışmada marka ve marka sadakatinin önemi
incelendikten sonra tüketicilerin demografik özelliklerinin tüketicilerin marka
sadakatleri üzerinde nasıl bir etki yaptığının belirlenmesi amaçlanmıştır.
Çalışmaya yönelik hazırlanan anket, İstanbul'da yaşayan ve sürekli aynı beyaz eşya markasını kullanan 397 kişiye
uygulandı ve edit edildikten sonra kalan 347 anket analize tabi tutulmuştur.
Frekans dağılımları, faktör analizi, güvenirlilik analizi ve t-testi analizi yapıldı. Yapılan analizler
sonucunda tüketicilerin demografik faktörlerinden cinsiyet ve medeni durumun
marka sadakati üzerinde etkili olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Brand loyalty, defined as the
tendency of consumers buying a certain brand regularly and consistently,
provides a competitive advantage to businesses in markets with severe
competition. Customer loyalty has become a highly important and discussed issue
for businesses providing goods and service. Brand loyalty plays an important
role in evaluations and decisions of the consumers about a product or a
service. Therefore, identification of factors affecting brand loyalty is very
important for the businesses. The purpose of the study is to examine the
importance of brand and brand loyalty and determine what kind of effects the
demographical properties of the consumers have on brand loyalty of the
consumers. The survey prepared for the study was applied to 397 people living
in İstanbul and consistently using the same white appliances brand. After
editing, the remaining 347 surveys were subjected to analysis. Frequency
distributions, factor analysis, reliability analysis and t-test analysis were
made. As a result of the analyses made, among the demographical factors of
consumers, gender and marital status were effective on the brand loyalty was
reached as a result
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |