Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASI MARKALAŞMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ: KAZAKİSTAN PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN TÜRK TEKSTİL FİRMALARINA YÖNELİK NİTEL BİR ÇALIŞMA

Yıl 2019, Sayı: 5, 171 - 186, 31.10.2019

Öz

Günümüz rekabet koşullarında
markalaşma bir işletmenin en stratejik yatırımlarından biri konumundadır. Bu
çalışmada uluslararası markalaşma sürecinde halkla ilişkilerin rolü Kazakistan’da
faaliyet gösteren Türk tekstil firmaları örneğinde incelenmeye çalışılmaktır. Araştırmanın
sonuçlarına göre tekstil pazarında markalaşma sürecinde halkla ilişkiler önemli
bir stratejidir. Halkla ilişkiler ve tanıtım yöntemleri arasında en çok
yararlanılanın da fuarlar olduğu belirlenmiştir. Web siteleri, reklam, sosyal
medya, ikili görüşmeler gibi yöntemlere ek olarak firma ziyaretleri, ürün
sergisi, ürün numunelerin gösterilmesi gibi tanıtım yöntemlerinin de öneminin
yüksek olduğunu söyleyebiliriz.

Kaynakça

  • Çeliktel, S. (2008). Markalaşma Süreci ve Stratejilerinin İncelenmesi, (Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi). Türk Patent Enstitüsü Markalar Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Çetinkol D. (2008). Küresel Rekabet Ortamında Türk Firmaların Stratejik Yönetim ve Planlaması, Tez Çalışması, Gazi Üniversitesi.
  • Dayı, H. (2006). Bursa’da Gıda Sanayi İşletmelerinde Halkla İlişkiler Çalışmalarının Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Elibol H.,(2005). “Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Organizasyon Yapıları Üzerindeki Etkileri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Sayı:13).
  • Erdoğan, M. (2010). Halkla İlişkiler ve Markalaşma Uygulamaları Kapsamında İnşaat Sektörü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karakuş, C. (2010), Kurumsal İletişim Yönetiminde Halkla İlişkiler Ajanslarının Yeri, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Köseoğlu, Ö. (2002). Değişim Fenomeni Karşısında Markalaşma Süreci ve Bu Süreçte Halkla İlişkilerin Rolü, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Mikáčová, L. ve Gavlaková, P. (2014). The Role of Public Relations in Branding. Social and Behavioral Sciences 110: 832 – 840.
  • Paksoy H. M, (2017). İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi,67-86.
  • Prindle, R. (2011). A Public Relations Role in Brand Messaging. International Journal of Business and Social Science, 2 (18): 32-36.
  • Sandell, C. (2012). Public Relations’ Role in Building Strong Brands Case: Minna, Hanna Sarén & Minna Parikka (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Arcada Univercity, Helsinki, Finland.
  • Seyhan, E. (2007). Markalaşma Sürecinde Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Yeri ve Önemi, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Taylan, E. İsmail, E., Gümüş, S. G. ve Akyüz, Y. (2017). Turquality Markalaşma Programı: Gıda İşletmelerinin Profili, Ege Üniv. Ziraat Fak. Derg., 54 (2): 197-205.
  • Wang, Tien-Chin., Ghalil, Muhammad. ve Porter, Glen Andrew (2017). Marketing Public Relations Strategies to Develop Brand Awareness of Coffee Products. Science Journal of Business and Management, 5(3): 116-121.
  • Xu, Yuanzhong. (2005). A Study on The Relationship Between Public Relations and Brand Strategy (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kristianstad University, Kristianstad, Sweden.
  • Yıldırım A., Şimşek H.(2008).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 6. Baskı.
  • Yıldırım A., Şimşek H.(2013).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 9. Baskı.
Yıl 2019, Sayı: 5, 171 - 186, 31.10.2019

Öz

Kaynakça

  • Çeliktel, S. (2008). Markalaşma Süreci ve Stratejilerinin İncelenmesi, (Yayımlanmamış Uzmanlık Tezi). Türk Patent Enstitüsü Markalar Dairesi Başkanlığı, Ankara.
  • Çetinkol D. (2008). Küresel Rekabet Ortamında Türk Firmaların Stratejik Yönetim ve Planlaması, Tez Çalışması, Gazi Üniversitesi.
  • Dayı, H. (2006). Bursa’da Gıda Sanayi İşletmelerinde Halkla İlişkiler Çalışmalarının Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Elibol H.,(2005). “Bilişim Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Organizasyon Yapıları Üzerindeki Etkileri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Sayı:13).
  • Erdoğan, M. (2010). Halkla İlişkiler ve Markalaşma Uygulamaları Kapsamında İnşaat Sektörü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Karakuş, C. (2010), Kurumsal İletişim Yönetiminde Halkla İlişkiler Ajanslarının Yeri, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Köseoğlu, Ö. (2002). Değişim Fenomeni Karşısında Markalaşma Süreci ve Bu Süreçte Halkla İlişkilerin Rolü, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Mikáčová, L. ve Gavlaková, P. (2014). The Role of Public Relations in Branding. Social and Behavioral Sciences 110: 832 – 840.
  • Paksoy H. M, (2017). İşletmelerin Satışa Sunacağı Yeni Ürünlerin Pazarda Tutunmasını Etkileyen Faktörler, Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi,67-86.
  • Prindle, R. (2011). A Public Relations Role in Brand Messaging. International Journal of Business and Social Science, 2 (18): 32-36.
  • Sandell, C. (2012). Public Relations’ Role in Building Strong Brands Case: Minna, Hanna Sarén & Minna Parikka (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Arcada Univercity, Helsinki, Finland.
  • Seyhan, E. (2007). Markalaşma Sürecinde Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Yeri ve Önemi, (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Taylan, E. İsmail, E., Gümüş, S. G. ve Akyüz, Y. (2017). Turquality Markalaşma Programı: Gıda İşletmelerinin Profili, Ege Üniv. Ziraat Fak. Derg., 54 (2): 197-205.
  • Wang, Tien-Chin., Ghalil, Muhammad. ve Porter, Glen Andrew (2017). Marketing Public Relations Strategies to Develop Brand Awareness of Coffee Products. Science Journal of Business and Management, 5(3): 116-121.
  • Xu, Yuanzhong. (2005). A Study on The Relationship Between Public Relations and Brand Strategy (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kristianstad University, Kristianstad, Sweden.
  • Yıldırım A., Şimşek H.(2008).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 6. Baskı.
  • Yıldırım A., Şimşek H.(2013).Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 9. Baskı.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Violetta Kadyrova Bu kişi benim

Fusun Topsumer 0000-0002-6598-1466

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 16 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Kadyrova, V., & Topsumer, F. (2019). ULUSLARARASI MARKALAŞMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ: KAZAKİSTAN PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN TÜRK TEKSTİL FİRMALARINA YÖNELİK NİTEL BİR ÇALIŞMA. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi(5), 171-186.
AMA Kadyrova V, Topsumer F. ULUSLARARASI MARKALAŞMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ: KAZAKİSTAN PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN TÜRK TEKSTİL FİRMALARINA YÖNELİK NİTEL BİR ÇALIŞMA. Egemia Dergisi. Ekim 2019;(5):171-186.
Chicago Kadyrova, Violetta, ve Fusun Topsumer. “ULUSLARARASI MARKALAŞMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ: KAZAKİSTAN PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN TÜRK TEKSTİL FİRMALARINA YÖNELİK NİTEL BİR ÇALIŞMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, sy. 5 (Ekim 2019): 171-86.
EndNote Kadyrova V, Topsumer F (01 Ekim 2019) ULUSLARARASI MARKALAŞMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ: KAZAKİSTAN PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN TÜRK TEKSTİL FİRMALARINA YÖNELİK NİTEL BİR ÇALIŞMA. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 5 171–186.
IEEE V. Kadyrova ve F. Topsumer, “ULUSLARARASI MARKALAŞMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ: KAZAKİSTAN PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN TÜRK TEKSTİL FİRMALARINA YÖNELİK NİTEL BİR ÇALIŞMA”, Egemia Dergisi, sy. 5, ss. 171–186, Ekim 2019.
ISNAD Kadyrova, Violetta - Topsumer, Fusun. “ULUSLARARASI MARKALAŞMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ: KAZAKİSTAN PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN TÜRK TEKSTİL FİRMALARINA YÖNELİK NİTEL BİR ÇALIŞMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 5 (Ekim 2019), 171-186.
JAMA Kadyrova V, Topsumer F. ULUSLARARASI MARKALAŞMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ: KAZAKİSTAN PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN TÜRK TEKSTİL FİRMALARINA YÖNELİK NİTEL BİR ÇALIŞMA. Egemia Dergisi. 2019;:171–186.
MLA Kadyrova, Violetta ve Fusun Topsumer. “ULUSLARARASI MARKALAŞMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ: KAZAKİSTAN PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN TÜRK TEKSTİL FİRMALARINA YÖNELİK NİTEL BİR ÇALIŞMA”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, sy. 5, 2019, ss. 171-86.
Vancouver Kadyrova V, Topsumer F. ULUSLARARASI MARKALAŞMA SÜRECİNDE HALKLA İLİŞKİLERİN ROLÜ: KAZAKİSTAN PAZARINDA FAALİYET GÖSTEREN TÜRK TEKSTİL FİRMALARINA YÖNELİK NİTEL BİR ÇALIŞMA. Egemia Dergisi. 2019(5):171-86.