BibTex RIS Kaynak Göster

İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 10, 32 - 51, 01.06.2016

Öz

Teknolojinin hızla gelişmesi ile internetten yapılan ticari faaliyetler de hızla yayılmıştır.
İnternetin birçok önemli özelliği tüketicilerin online mağazaları tercih etmesinde büyük rol
oynamıştır. Bu bakımdan tüketicilerin internetten yapacağı alışverişlerde davranışlarını
etkileyen faktörleri tespit etmek işletmeler ve pazarlamacılar açısından verimliliği sağlamak
için kilit unsurdur. Bu doğrultuda yapılan faaliyetler ile amaçlanan e-ticarette kalıcı başarı için
sağlam adımlar atılacaktır.
Bu çalışmanın temel amacı; tüketicilerin internetten alışveriş yaparken gösterdikleri tutum ve
davranışlarında demografik faktörlerin etkisini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda;
demografik özellikler ve internetten alışveriş konuları incelenmiştir. Ayrıca Malatya ilinde
bulunan bir kamu kurumunun çalışanları üzerinde anket yöntemi ile araştırma yapılmıştır.

THE DEMOGRAPHIC FACTORS AFFECTING CONSUMER BEHAVIOR ON INTERNET SHOPPING

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 10, 32 - 51, 01.06.2016

Öz

With the rapid development of the internet, the commercial activities executed on the internet
have also spread rapidly. Several important features of the internet have played a major role in
choosing online stores for consumers. Identifying the factors affecting the consumer
behaviors on online shopping has a key role in the sense of ensuring efficiency for firm and
marketers. The actions in this direction ensure taking the first step for a long term success.
The main purpose of this research; determine the affecting factors of consumers’ behavior and
attitudes on online shopping. Within this aim, demographics, consumer behavior and online
shopping threads processed. And a research was carried out by using survey method on public
employees in Malatya City

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA32FM27MR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Paşa Gültaş

Yıldırım Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Gültaş, P., & Yıldırım, Y. (2016). İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(10), 32-51.
AMA Gültaş P, Yıldırım Y. İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2016;6(10):32-51.
Chicago Gültaş, Paşa, ve Yıldırım Yıldırım. “İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6, sy. 10 (Haziran 2016): 32-51.
EndNote Gültaş P, Yıldırım Y (01 Haziran 2016) İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6 10 32–51.
IEEE P. Gültaş ve Y. Yıldırım, “İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 10, ss. 32–51, 2016.
ISNAD Gültaş, Paşa - Yıldırım, Yıldırım. “İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER”. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 6/10 (Haziran 2016), 32-51.
JAMA Gültaş P, Yıldırım Y. İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;6:32–51.
MLA Gültaş, Paşa ve Yıldırım Yıldırım. “İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 6, sy. 10, 2016, ss. 32-51.
Vancouver Gültaş P, Yıldırım Y. İNTERNETTEN ALIŞVERİŞTE TÜKETİCİ DAVRANIŞINI ETKİLEYEN DEMOGRAFİK FAKTÖRLER. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;6(10):32-51.

Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dicle University, Journal of Economics and Administrative Sciences