Günümüzde ürün ve hizmetlerin hızlı ve etkili bir şekilde tanıtılması ve tutundurma faaliyetinin yürütülebilmesi konusunda çok çeşitli alternatifler oluşmuştur. Geçmişten günümüze birçok reklam araçlarıyla gerçekleşen bu faaliyetlerden en eski olanlarından birisi, radyo reklamlarıdır. Ancak radyo reklamlarının etkili olup olmadığı konusu her zaman reklam veren için merak konusu uyandırmış ve reklam etkinliğini ölçebilmek için çeşitli yöntemler geliştirilmiştir. Yayın yapan reklam ortamları içinde çoğu zaman televizyonun gölgesinde kalan radyo, reklamlar doğru şekilde hazırlandığında oldukça etkili bir reklam ortamı olabilir. Bu bağlamda bu çalışma, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerin radyo reklamlarına bakış açılarını tespit etmek amacıyla yapılmış ve Cumhuriyet Üniversitesinde okuyan 300 öğrenciye yüz yüze anket uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS 17.0 programında değerlendirilerek, öğrencilerin verdiği cevapların frekans ve yüzdeleri alınmış ve cevaplar t testi ve varyans analizi ile değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 2 |