BibTex RIS Kaynak Göster

Deneyimleme Kalitesi, Algılanan Değer ve Memnuniyetin Müze Ziyaretçilerinin Tavsiye Etme Eğilimi Üzerindeki Etkisi

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 2, 0 - 0, 01.12.2015
https://doi.org/10.17123/atad.vol26iss251332

Öz

Bu çalışma müze ziyaretinde bulunan yabancı turistlerin algıladıkları deneyimleme kalitesine odaklanmakta ve deneyimleme kalitesi, memnuniyet, algılanan değer ve tavsiye etme eğilimi değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Oluşturulan müze turisti davranış modeli müze yöneticilerinin, planlamacılarının ve müzelerin pazarlanmasından sorumlu yetkililerin müze turisti davranışına ilişkin farkındalıklarının artmasına katkı sağlayabilecektir. Topkapı Sarayı Müzesi’ni ziyaret eden yabancı turistlerin katılımı ile gerçekleştirilen bu araştırmada 588 yabancı turistten bilgi toplanmıştır. Tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yönteminin tercih edildiği çalışmada, veri analizi aşamasının ilk ayağı olarak yabancı turistlerin sosyo-demografik özellikleri incelenmiştir. Yapısal eşitlik modellemesi kapsamında doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma bulgularına göre deneyimleme kalitesinin memnuniyet, algılanan değer ve tavsiye etme eğilimi üzerinde ve memnuniyetin tavsiye etme eğilimi üzerinde istatistiksel açıdan olumlu yönde etkisinin olduğu görülmüştür.

The Effect of Experience Quality, Perceived Value and Satisfaction on the Recommendation Intention of Museum Visitors

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 2, 0 - 0, 01.12.2015
https://doi.org/10.17123/atad.vol26iss251332

Öz

This study focuses on experience quality of foreign tourists who visited museums and investigate the relationship between experience quality, perceived value, satisfaction and recommendation intentions. Setting a dynamic museum visitor behaviour model could increase the awareness of the museum managers, planners and the museum marketing supervisors to the behaviour of the museum visitors. The research was conducted with foreign tourists who visited to Topkapı Palace museum. The study was carried out with 588 foreign tourists. Convenience sampling which is a non-probability sampling method was used to select sampling units and as the first step of the data analysis process, socio-economic characteristics of sample was examined. Afterwards confirmatory factor analysis and path analysis were applied in the structural equation modelling framework. According to the research findings, positive effect of experience quality on satisfaction, perceived value and recommendation behaviour, positive effect of perceived value on satisfaction and positive effect of satisfaction on recommendation behaviour were determined.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Hakem Denetimli Makaleler
Yazarlar

Mustafa Cevdet Altunel

Ebru Günlü

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altunel, M. C., & Günlü, E. (2015). Deneyimleme Kalitesi, Algılanan Değer ve Memnuniyetin Müze Ziyaretçilerinin Tavsiye Etme Eğilimi Üzerindeki Etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 26(2). https://doi.org/10.17123/atad.vol26iss251332
AMA Altunel MC, Günlü E. Deneyimleme Kalitesi, Algılanan Değer ve Memnuniyetin Müze Ziyaretçilerinin Tavsiye Etme Eğilimi Üzerindeki Etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. Aralık 2015;26(2). doi:10.17123/atad.vol26iss251332
Chicago Altunel, Mustafa Cevdet, ve Ebru Günlü. “Deneyimleme Kalitesi, Algılanan Değer Ve Memnuniyetin Müze Ziyaretçilerinin Tavsiye Etme Eğilimi Üzerindeki Etkisi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 26, sy. 2 (Aralık 2015). https://doi.org/10.17123/atad.vol26iss251332.
EndNote Altunel MC, Günlü E (01 Aralık 2015) Deneyimleme Kalitesi, Algılanan Değer ve Memnuniyetin Müze Ziyaretçilerinin Tavsiye Etme Eğilimi Üzerindeki Etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 26 2
IEEE M. C. Altunel ve E. Günlü, “Deneyimleme Kalitesi, Algılanan Değer ve Memnuniyetin Müze Ziyaretçilerinin Tavsiye Etme Eğilimi Üzerindeki Etkisi”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 26, sy. 2, 2015, doi: 10.17123/atad.vol26iss251332.
ISNAD Altunel, Mustafa Cevdet - Günlü, Ebru. “Deneyimleme Kalitesi, Algılanan Değer Ve Memnuniyetin Müze Ziyaretçilerinin Tavsiye Etme Eğilimi Üzerindeki Etkisi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 26/2 (Aralık 2015). https://doi.org/10.17123/atad.vol26iss251332.
JAMA Altunel MC, Günlü E. Deneyimleme Kalitesi, Algılanan Değer ve Memnuniyetin Müze Ziyaretçilerinin Tavsiye Etme Eğilimi Üzerindeki Etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2015;26. doi:10.17123/atad.vol26iss251332.
MLA Altunel, Mustafa Cevdet ve Ebru Günlü. “Deneyimleme Kalitesi, Algılanan Değer Ve Memnuniyetin Müze Ziyaretçilerinin Tavsiye Etme Eğilimi Üzerindeki Etkisi”. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 26, sy. 2, 2015, doi:10.17123/atad.vol26iss251332.
Vancouver Altunel MC, Günlü E. Deneyimleme Kalitesi, Algılanan Değer ve Memnuniyetin Müze Ziyaretçilerinin Tavsiye Etme Eğilimi Üzerindeki Etkisi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2015;26(2).

Cited By

E-ticaret deneyimine ilişkin değer algısı: Üniversite öğrencileri örneği
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.1322575