İletişim
doyumu kavramı, iletişim ile memnuniyet arasındaki ilişki üzerine yapılan çok
çeşitli araştırmalar sonucunda ortaya çıkmış bir kavram olup; artması
çalışanların örgütsel düzeyde pozitif tutum sergilemesine katkıda bulunmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, iletişim doyumunun pozitif ses çıkartma davranışını
pozitif yönde etkileyip etkilemediğini belirlemek ve bununla birlikte pozitif
örgütsel davranış literatürüne katkı sağlamaktır. Bu çalışma tanımlayıcı bir
araştırma olup anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışanların
iletişim doyum düzeylerini tespit etmek amacıyla Downs ve Hazen’in geliştirdiği
”İletişim Doyumu Ölçeği” ve pozitif ses çıkartma düzeylerini belirlemek
amacıyla, Maynes ve Podsakoff ’un geliştirdiği ve Çankır tarafından Türkçe
uyarlaması yapılan “Pozitif Ses Çıkartma Ölçeği” kullanılmıştır. Uygulanan
anketler sonucunda elde edilen veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Pozitif ses
çıkartma davranışının öncülü olarak nitelendirdiğimiz iletişim doyumu ile yapılan
regresyon analizi sonucunda iletişim doyumunun, katılımcıların pozitif ses
çıkartma davranışındaki %79’luk değişimi
açıkladığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak, yoğun ve karmaşık bir örgüt
yapısına sahip hastanelerde, örgütün çalışanlardan yüksek düzeyde fayda
sağlamasının bir yolu olarak düşünülen pozitif ses çıkartma davranışının, bir
örgüt kültürü haline getirilmesinin öncülü olarak; olumlu iletişim ikliminin
yaratılması önerilmektedir.
Pozitif Ses Çıkartma İletişim Doyumu Örgüstsel İletişim Hastane
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.