Research Article
BibTex RIS Cite

Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi

Year 2019, Volume: 7 Issue: 3, 155 - 164, 31.12.2019
https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.643389

Abstract

Bu çalışmanın amacı turizm eğitimi alan son sınıf
öğrencilerinin yenilikçilik eğilimlerini demografik özelliklerine göre
farklılık gösterip göstermediğini belirleyebilmektir. Bu amaç doğrultusunda 4
yıllık bir turizm eğitim ve öğretim kurumunun turizm bölümünde turizm eğitimi
alan son sınıf öğrencilerinin yenilikçilik eğilimleri belirlenmeye
çalışılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yönteminden yararlanılmış ve anket
tekniği ile toplam 220 öğrenciden veriler toplanmıştır. Analiz sonucunda, öğrencilerin
yenilikçilik eğilimleri ile turizm sektöründe çalışmayı düşünmesi, çalışmak
istenilen sektör, iş kurma olasılığı ve işyeri kurulması düşünülen bölge
düşünceleri arasında anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir.

Supporting Institution

Bu çalışma 2019.15.01.1030 numaralı Düzce Üniversitesi BAP projesi kapsamında desteklenmiştir.

Project Number

2019.15.01.1030

Thanks

9. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresinde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.

References

  • Aslan E, (2018). İnovasyon ve Girişimcilik (3. Baskı Çeviri), Ankara, Nobel Yayıncılık
  • Bodur, G. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik (İnovasyon) Düzeyleri ile Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki İlişki. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(2), 140
  • Cem, Işık., Tırak, L., ve Zennube, I. Ş. I. K. (2016). Potansiyel kadın turizmcilerin girişimcilik ve inovasyon eğilimlerinin belirlenmesi. Ekonomi, Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 31-44.
  • Cronbach, LJ. (I 990). Essentials ofPsychological Testing. (Fifth Edition). New York:
  • Drucker, P. (1985). Innovation and Entrepreneurship: Practise and Principles. New York: Harper & Row
  • Field, A. (2000). Discovering Stattisticsusing SPSS for Windows, London – ThousandOaks – New Delhi: Sagepublications.
  • Hair, C. F, Anderson, R. E.,Tatham, R. L., ve Black, V. C. (1998). Multivariate Data Analaysis. 5th edition. New Jersey: PrintenceHall HarperCoIIins.
  • Işık, C., ve Türkmendağ, T. (2016). Atatürk Üniversitesi turizm fakültesi öğrencilerinin bireysel yenilikçilik algılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1(1), 70-99.
  • Jong De J.P.J.(2007). Individual Innovation, The Connection Between Leadership and Employees’ Innovative Work Behavior, Academısch Proefschrıft, ISBN 978-90- 371-0725-8
  • Karadal H, (2016). Girişimcilik: Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi & Güncel Konular Girişimci Destekleri & İş Planı (Gözden Geçirilmiş 4.Baskı) İstanbul, Beta Yayınları.
  • Karagöz, Y. (2017). SPSS ve Amos Uygulamalı Nitel ve Nicel Karma Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği. Sivas, Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kert, S. B., ve Tekdal, M. (2012). Farklı eğitim fakültelerine devam eden bireylerin yenilikçilik algılarının karşılaştırılması. Gaziantep Üniversite Journal of Social Sciences, 11(4), 1150-1161.
  • Korucu, A., ve Olpak, Y. (2015). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 109-127.
  • Özen, Y., ve Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 395.
  • Schumpeter, J.A. (1934). The Theory of Economic Development. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Sekaran, U. (1992). ResearchMethodsfor Business, Canada: John Wiley&Sons, Inc.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Yaşın, C. (2003). Siyasal Araştırmalarda Örneklem Sorunu, Gazi Üniversitesi, İletişim 2003/18
Year 2019, Volume: 7 Issue: 3, 155 - 164, 31.12.2019
https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.643389

Abstract

Project Number

2019.15.01.1030

References

  • Aslan E, (2018). İnovasyon ve Girişimcilik (3. Baskı Çeviri), Ankara, Nobel Yayıncılık
  • Bodur, G. (2018). Hemşirelik Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik (İnovasyon) Düzeyleri ile Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki İlişki. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 5(2), 140
  • Cem, Işık., Tırak, L., ve Zennube, I. Ş. I. K. (2016). Potansiyel kadın turizmcilerin girişimcilik ve inovasyon eğilimlerinin belirlenmesi. Ekonomi, Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 31-44.
  • Cronbach, LJ. (I 990). Essentials ofPsychological Testing. (Fifth Edition). New York:
  • Drucker, P. (1985). Innovation and Entrepreneurship: Practise and Principles. New York: Harper & Row
  • Field, A. (2000). Discovering Stattisticsusing SPSS for Windows, London – ThousandOaks – New Delhi: Sagepublications.
  • Hair, C. F, Anderson, R. E.,Tatham, R. L., ve Black, V. C. (1998). Multivariate Data Analaysis. 5th edition. New Jersey: PrintenceHall HarperCoIIins.
  • Işık, C., ve Türkmendağ, T. (2016). Atatürk Üniversitesi turizm fakültesi öğrencilerinin bireysel yenilikçilik algılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1(1), 70-99.
  • Jong De J.P.J.(2007). Individual Innovation, The Connection Between Leadership and Employees’ Innovative Work Behavior, Academısch Proefschrıft, ISBN 978-90- 371-0725-8
  • Karadal H, (2016). Girişimcilik: Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi & Güncel Konular Girişimci Destekleri & İş Planı (Gözden Geçirilmiş 4.Baskı) İstanbul, Beta Yayınları.
  • Karagöz, Y. (2017). SPSS ve Amos Uygulamalı Nitel ve Nicel Karma Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği. Sivas, Nobel Akademik Yayıncılık
  • Kert, S. B., ve Tekdal, M. (2012). Farklı eğitim fakültelerine devam eden bireylerin yenilikçilik algılarının karşılaştırılması. Gaziantep Üniversite Journal of Social Sciences, 11(4), 1150-1161.
  • Korucu, A., ve Olpak, Y. (2015). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 109-127.
  • Özen, Y., ve Gül, A. (2007). Sosyal ve eğitim bilimleri araştırmalarında evren-örneklem sorunu. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (15), 395.
  • Schumpeter, J.A. (1934). The Theory of Economic Development. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Sekaran, U. (1992). ResearchMethodsfor Business, Canada: John Wiley&Sons, Inc.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
  • Yaşın, C. (2003). Siyasal Araştırmalarda Örneklem Sorunu, Gazi Üniversitesi, İletişim 2003/18
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Makaleler
Authors

Muammer Mesci 0000-0002-3053-3954

Zeynep Mesci 0000-0003-0697-9005

Sümeyye Tizgili This is me 0000-0003-2165-6888

Project Number 2019.15.01.1030
Publication Date December 31, 2019
Submission Date November 5, 2019
Acceptance Date January 8, 2020
Published in Issue Year 2019 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Mesci, M., Mesci, Z., & Tizgili, S. (2019). Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi Ve Felsefe Dergisi, 7(3), 155-164. https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.643389
AMA Mesci M, Mesci Z, Tizgili S. Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi. JIMM. December 2019;7(3):155-164. doi:10.32705/yorumyonetim.643389
Chicago Mesci, Muammer, Zeynep Mesci, and Sümeyye Tizgili. “Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi”. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi Ve Felsefe Dergisi 7, no. 3 (December 2019): 155-64. https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.643389.
EndNote Mesci M, Mesci Z, Tizgili S (December 1, 2019) Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi 7 3 155–164.
IEEE M. Mesci, Z. Mesci, and S. Tizgili, “Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi”, JIMM, vol. 7, no. 3, pp. 155–164, 2019, doi: 10.32705/yorumyonetim.643389.
ISNAD Mesci, Muammer et al. “Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi”. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi 7/3 (December 2019), 155-164. https://doi.org/10.32705/yorumyonetim.643389.
JAMA Mesci M, Mesci Z, Tizgili S. Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi. JIMM. 2019;7:155–164.
MLA Mesci, Muammer et al. “Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi”. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi Ve Felsefe Dergisi, vol. 7, no. 3, 2019, pp. 155-64, doi:10.32705/yorumyonetim.643389.
Vancouver Mesci M, Mesci Z, Tizgili S. Turizm Öğrencilerinin Yenilikçilik Eğilimleri Algılarının Demografik Farklılıkları Açısından İncelenmesi. JIMM. 2019;7(3):155-64.

Dear Authors;
There should be no information about the authors on your manuscript uploaded to the journal system. Our esteemed authors are kindly requested to consider this warning.

Our journal (JIMM) adopts Open Access Policy and does not demand any charges (fee) for submitting, processing and publishing articles from authors.


88x31.png

The journal (JIMM) is licensed by Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)