Popüler kültür, kitle iletişim araçları ve sosyal medya ile insanları etkilemektedir. Seyahat tercihlerinde de popüler kültürün etkisi görülmektedir. Tüketim kültürü olarak da bilinen popüler kültür müzik, sinema, televizyon, iletişim araçları gibi kanallarla hayatlarımızı ve seçimlerimizi etkilemektedir. Hallyu- Kore Dalgası da günümüz popüler kültür öğelerinden biridir. Güney Kore’nin pop müzik, dizi, film, güzellik - moda ürünleri ve idolleri aracılığı ile tüm dünyaya yayılmakta olan Hallyu dalgası tüm kuşakları etkilemektedir. Bu çalışmada, Hallyu – Kore Dalgasının Z kuşağı üzerindeki seyahat tercihlerini nasıl etkilediğini belirlemek amacıyla, sosyal medya ve forumlar üzerinden K-içerik ilgililerinden açık uçlu soru formu kullanılarak ve Güney Kore etkileşimli 3 içerik influencerla ise yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırmaya katılanlardan 183 katılımcının formu değerlendirilmeye uygun bulunmuş ve içerik analizi ile betimsel analiz kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Elde edilen bulguların analizinin sonucunda Z kuşağında yer alan bireylerin Hallyu – Kore Dalgası fenomeninden etkilenerek seyahat tercihlerini belirledikleri, Güney Kore’ye seyahat etme istekleri olduğu tespit edilmiştir.
Popular culture influences people with mass media and social media. The influence of popular culture is also seen in travel preferences. Popular culture, also known as consumption culture, affects our lives and choices through channels such as music, cinema, television, and communication tools. Hallyu-Korean Wave is also one of the popular culture elements of today. The Hallyu wave, which is spreading all over the world through South Korea's pop music, dramas, movies, beauty and fashion products and idols, affects all generations. In this study, in order to determine how the Hallyu-Korean Wave affects the travel preferences of the Z generation, data were collected from social media and forums by using an open-ended question form from K-content interested parties and by using a structured interview form from 3 influencer related with South Korean. 183 forms were found suitable for evaluation and the data were analyzed using content analysis and descriptive analysis. As a result of the analysis of the findings, it was determined that the individuals in the Z generation were affected by the Hallyu - Korean Wave phenomenon and determined their travel preferences and had a desire to travel to South Korea.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | December 23, 2021 |
Submission Date | November 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 4 Issue: 2 |